Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2146
Назва: Психологічні чинники впливу реклами на споживачів в юнацькому віці
Інші назви: Psychological factors of the influence of advertising on consumers in their youth
Автори: Петрова, Олександра Іванівна
Petrova, Oleksandra
Ключові слова: реклама
споживач
потреби
вплив реклами
особистість
advertising
consumer
needs
impact of advertising
personality
Дата публікації: 21-чер-2024
Бібліографічний опис: Петрова О. І. Психологічні чинники впливу реклами на споживачів в юнацькому віці : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : докт. псих. н., проф. Макарчук Н. О. – Ізмаїл, 2024. – 75 с.
Короткий огляд (реферат): Анотація Кваліфікаційна робота студентки спеціальності 053 Психологія Петрової Олександри Іванівни на тему: Психологічні чинники впливу реклами на споживачів в юнацькому віці Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: Виявлена актуальність та проблеми дослідження. Незважаючи на проблеми, що існують, сучасний розвиток українського суспільства та економіки активно спонукає до розквіту підприємництва. Для того щоб зробити свій товар популярним серед клієнтів, компанії та підприємці повинні звертатися до професійних рекламних агентств. Той, хто цього уникає, швидко опиниться в бізнесових проблемах через жорстку конкуренцію та низький попит. Таким чином, використання реклами стає необхідним для успішного функціонування будь-якого підприємства. Зрозуміло, що не кожен має вміння створювати якісну рекламу, тому багато хто звертається за допомогою до психологічних знань, специфічної галузі, яка вивчає вплив реклами на споживачів. Таке дослідження дозволяє використовувати актуальні методи та аналізувати зміни у суспільстві. В цьому контексті "споживач" розглядається як велика група, яка має свої характеристики та закони взаємодії. Також, створення ефективних текстів для реклами - це окремий аспект психології реклами, оскільки від них багато залежить успіх рекламного продукту серед споживачів. Тому важливо вивчити специфіку використання текстів у різних типах рекламного впливу: аудіо, відео та письмової реклами. Проаналізована наукова психологічна література. На сьогодні в психологічній науці існує низка досліджень, що охоплюють різні аспекти. Соціокультурні особливості сприйняття рекламного тексту були розкриті у працях П.А. Гільтебрандта, Н.В. Гаєвської, А.М. Кліменкової, К.К. Грабчак, Т.Л. Гурман, М. Секомб, Ю.С. Самусевої, Г. Хофстеде. Аналіз особливостей споживчої поведінки представлений у роботах Е.І. Суїменко, В.Є. Пилипенко, Н.В. Коваліско. Соціокультурні характеристики споживання та соціальні мотиви досліджували Г. Сорокіна, М. Мастинець, О. Посипанова. Значний внесок зробили дослідження в сфері комунікації (Р. Краусс, С. Фуссел, М.Дж. Хорнсі, С. Уайлдіс, Т. Хейнс, Н. Вінер, В.Ф. Іванов, О.М. Холод, Л. Левенталь, Дж. Спенсер, К. Ясперс, Ф.І. Шарков), масової комунікації (Т.В. Науменко, Г. Ласвел, Д. МакКвейл) та невербальної комунікації (І.В. Ковалинська, Г.Є. Крейдлін). Висвітлено чинники споживчої поведінки (Д. Канеман, Д. Аріелі, А. Голова, Т. Кривошея, Ф. Котлер, І. Набруско, В. Ільїн, К. Семенов, Т.В. Фоломєєва, А.Л. Чернишова). Мета дослідження полягає в теоретичному обґрунтуванні та емпіричному вивченні психологічних чинників впливу семантики рекламних текстів на купівельні наміри споживачів юнацького віку. Об’єкт дослідження– вплив реклами на особистість як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження– психологічні чинники впливу реклами на споживачів в юнацькому віці. На емпіричному етапі дослідження буде застосовано методи анкетування та опитування та тестування з використанням різноманітних методик, таких як: "Опитувальник ЕмІн Д.В. Люсіна", "Ієрархія потреб" модифікація І.А. Акіндінова, "Ціннісний опитувальник Ш. Шварца", методика "Мета-Засіб-Результат" А.А. Карманова, "Опитувальник стилів діяльності LSQ", "Мельбурнський опитувальник прийняття рішень" (адапт. Т.В. Корнілової), а також "вільний асоціативний метод" та "метод-семантичного диференціала". Експериментальною базою дослідження є Ізмаїльський державний гуманітарний університет м. Ізмаїл. Респондентами виступили студенти І курсів різних спеціальностей факультету управління, адміністрування та інформативної діяльності віком від 17 до 19 років у кількості 34 осіб (хлопців – 19, дівчат - 15). Було визначено різні типи споживчої поведінки в юнацькому віці та вивчено, яким чином рекламний текст різних жанрів впливає на купівельні наміри. За допомогою емпіричних методів було ідентифіковано вісім груп споживачів на основі їх домінуючого когнітивного стилю. На основі отриманих даних було сформовано чотири групи досліджуваних, у яких найбільше виражений один із типів когнітивної обробки інформації. Для того щоб навчити споживачів правильно та безпечно сприймати рекламні повідомлення, була розроблена програма тренінгу навичок адекватної перцепції рекламних текстів. Мета цього циклу тренінгів полягає в глибокій роботі з психічною сферою споживачів, розширенні їхніх знань про власну поведінку та психічні особливості, а також у зрозумінні специфіки сприйняття рекламних повідомлень. Етапи нашої тренінгової програми включають констатувальний етап, під час якого проводиться початкова психодіагностика та оцінка купівельних намірів; формувальний етап, під час якого учасники є частиною циклу тренінгів. Кожен з трьох блоків цього циклу мав свою тематику: "Роль емоційної компетентності у прийнятті рішень щодо покупки", "Роль потреб та цінностей у формуванні купівельних намірів", "Значення стилів діяльності та методів прийняття рішень для виникнення купівельних намірів".
Опис: Annotation Qualification work student specialty 053 Psychology OleksandraPetrova On the topic: Psychological factors of the influence of advertising on consumers in their youth The qualification work includes the following research stages: The relevance and problems of the research are revealed. Despite the existing problems, the modern development of Ukrainian society and economy actively encourages the flourishing of entrepreneurship. In order to make their product popular among customers, companies and entrepreneurs should contact professional advertising agencies. Anyone who avoids this will quickly find themselves in business trouble due to stiff competition and low demand. Thus, the use of advertising becomes necessary for the successful functioning of any enterprise. It is clear that not everyone has the ability to create high-quality advertising, so many turn to psychology for help, a specific field that studies the impact of advertising on consumers. Such research allows you to use current methods and analyze changes in society. In this context, the "consumer" is considered as a large group that has its own characteristics and laws of interaction. Also, the creation of effective texts for advertising is a separate aspect of the psychology of advertising, since the success of an advertising product among consumers depends a lot on them. Therefore, it is important to study the specifics of the use of texts in different types of advertising influence: audio, video and written advertising. Scientific psychological literature is analyzed. Today, in psychological science, there are a number of studies covering various aspects. Socio-cultural features of the perception of advertising text were revealed in the works of P.A. Hiltebrandt, N.V. Gaevska, A.M. Klimenkova, K.K. Hrabchak, T.L. Gurman, M. Secombe, Yu.S. Samuseva, H. Hofstede. The analysis of the features of consumer behavior is presented in the works of E.I. Suimenko, V.E. Pylypenko, N.V. Kovalisco. Sociocultural characteristics of consumption and social motives were studied by H. Sorokina, M. Mastynets, and O. Posypanova. A significant contribution was made by research in the field of communication (R. Krauss, S. Fussell, M.J. Hornsey, S. Wildis, T. Haynes, N. Wiener, V.F. Ivanov, O.M. Kholod, L. Leventhal, J. Spencer, K. Jaspers, F.I. Sharkov), mass communication (T.V. Naumenko, G. Laswell, D. McQuail) and non-verbal communication (I.V. Kovalinska, G.E. Kreidlin). Factors of consumer behavior are highlighted (D. Kahneman, D. Arieli, A. Holova, T. Kryvosheya, F. Kotler, I. Nabrusko, V. Ilyin, K. Semenov, T.V. Folomeyeva, A.L. Chernyshova). The purpose of the study is the theoretical substantiation and empirical study of psychological factors influencing the semantics of advertising texts on the purchase intentions of young consumers. The object of research is the influence of advertising on personality as a socio-psychological phenomenon. The subject of the study is the psychological factors of the influence of advertising on consumers at a young age. At the empirical stage of the research, the methods of question nairesandsurveysandtesting will be appliedusing various methods, suchas: "QuestionnaireofEmInby D.V. Lyusin", "HierarchyofNeeds" modificationby I.A. Akindinova, "ValueQuestionnaireofSh. Shvarts", "Goal-Means-Result" methodby A.A. Karmanova, "Questionnaireofactivitystyles LSQ", "Melbourne decision-making questionnaire" (adaptedby T.V. Kornilova), aswellas "freeassociativemethod" and "method-semantic differential". The experimental base of the research is the Izmail State Humanitarian University in Izmail. Respondents were students of the 1st year of variousspecialtiesofthefacultyofmanagement, administrationandinformationactivities, aged 17 to 19, inthenumberof 34 people (19 boys, 15 girls). Differenttypesofconsumerbehaviorinyouthweredeterminedandhowadvertisingtextofdifferentgenresaffectspurchaseintentions. Using empirical methods, eight group so fconsumerswereidenti fied based on their dominant cognitive style. Based on the obtained data, four groups of subjects were formed, inwhichoneofthetypesofcognitiveprocessingofinformationismostpronounced. Inordertoteach consumers to correctly and safe lyperceiveadvertising messages, a training program for theskillsofadequateperceptionofadvertisingtextswasdeveloped. The purpose of this cycleo ftraining sistoworkindepth with the mentalsphere of consumers, to expandtheirknowledgea bouttheirownbehaviorand mental characteristics, aswellastounderstand the specifics of theperceptionofadvertising messages. Thestagesofourtrainingprogramincludetheascertainmentstage, during which aninitialpsychodiagnosisandassessmentofpurchaseintentionsiscarriedout; the formativest age, during which the participant sarepartofthe training cycle. Eachof the three block so fthiscyclehaditsown topic: "The roleofemotionalcompetenceinmakingpurchasedecisions", "Theroleofneedsandvaluesintheformationofpurchaseintentions", "Theimportanceofactivitystylesand decision-making methodsfortheemergenceofpurchaseintentions".
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2146
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Петрової Олександри Іванівни.pdfПсихологічні чинники впливу реклами на споживачів в юнацькому віці1.1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.