Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2150
Назва: Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану
Інші назви: Psychological features of the social situation of development in adolescent age under the conditions of marital state
Автори: Серпіонова, Оксана Сергіївна
Serpionova, Oksana
Ключові слова: соціальна ситуація розвитку
юнацький вік
воєнний стан
social situation of development
youth
military flock
Дата публікації: 21-чер-2024
Бібліографічний опис: Серпіонова О. С. Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : докт. псих. н., проф. Велитченко Л. К. – Ізмаїл, 2024. – 80 с.
Короткий огляд (реферат): Анотація Кваліфікаційна робота На тему: “Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану ” Студентки спеціальності 053 Психологія Серпіонова О.С. Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. Соціальна ситуація розвитку унікальна для кожного вікового етапу і тим самим впливає на спосіб життя дитини. Важливо те, що зміни у свідомості дитини відбуваються після завершення певного вікового періоду, а чи не на початку. Таким чином, перехід на новий щабель розвитку завжди обумовлений перебудовою особистості дитини. Нова структура свідомості змінює всі сторони її життя: у дитини складається нове ставлення як до зовнішньої дійсності та діяльності в ній, так і до власного внутрішнього життя. Насамперед, вивчаючи соціальну ситуацію, необхідно звернути увагу на саму роль середовища у розвитку дитини та її ставлення до її окремих складових. Соціальна ситуація розвитку є вихідною точкою всіх змін, які буде відчувати дитина в кожному з періодів свого психічного розвитку. Закономірність вікової динаміки вже виходить із соціальної ситуації розвитку, оскільки вона повністю визначає ті форми і шлях, по якому дитина набуває нових властивостей особистості, черпаючи їх із соціальної дійсності, як з основного джерела розвитку, шляху, по якому соціальне стає індивідуальним. Сучасна українська суспільна реальність досить невтішна: війна, яка в нашій країні триває вже 10 років, а з лютого 2022 року країна живе в умовах повномасштабного вторгнення, що не може не позначитися на психологічному розвитку громадян. молодше покоління. 2. Проаналізована наукова література щодо психологічних особливостей соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану. Аналізу психологічних особливостей соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану не присвячено жодної роботи в сучасній психології, проте є численні роботи, що чудово позначають коло проблем, які стосуються соціальної ситуації розвитку. Проблемам впливу війни на особистість присвятили роботи українські та зарубіжні науковці: Н. Каралаш, Л. Коробка, М. Корольчук та ін. Проте вважаємо, що питання соціальної ситуації розвитку у період війни розглядається вкрай недостатньо, що й зумовлює актуальність теми даної кваліфікаційної роботи «Психологічні особливості соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану». 3. Психіатричні та психологічні дослідження показали, що війна залишає тривалий вплив на психіку дітей та підлітків. Під час війни діти переживають (різною мірою) два типи травматичних подій: I тип (раптова травматична подія); тип II (тривалий вплив несприятливих явищ, що призводить до дисфункції копінг-механізмів). Як наслідок, діти та підлітки страждають психічними розладами, такими як тривожні розлади, посттравматичний стресовий розлад (ПТСР), депресія, дисоціативні розлади (відмова, деперсоналізація, дереалізація, заціпеніння, кататонія), а також поведінка (особливо поведінкові розлади) , і психоактивних речовин, значно більшою мірою, ніж їх ровесники в країнах, не постраждалих від війни. На жаль, зараз через агресію з боку Росії Україна потрапила до списку найжорстокіших збройних конфліктів останніх десятиліть. Загалом найпоширенішими психічними розладами серед дітей і підлітків, які постраждали від війни, є посттравматичний стресовий розлад і депресія. Інші відомі розлади включають гострі реакції на стрес, синдром дефіциту уваги з гіперактивністю (СДУГ), панічний розлад, дитячі тривожні розлади та розлади сну. 4. В роботі було використано комплекс методів дослідження, взаємоперевіряючих і доповнюючих один одного: метод діалектичної логіки (розчленовування єдиного і пізнання суперечливих частин його); теоретичний аналіз філософської, психолого-педагогічної та іншої наукової літератури; моделювання; вивчення досвіду; опитування (анкетування, інтерв’ювання); бесіда; діагностичні методи (тестування, оцінювання, узагальнення незалежних характеристик). Практична значимість дослідження полягає в тому, що розроблені положення психологічних особливостей соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану стануть у нагоді викладачам, студентам, психологічній службі ЗВО.
Опис: Abstract Qualification work On the topic: "Psychological features of the social situation of development in youth under the conditions of martial law" Female students of specialty 053 Psychology Serpionova O.S. The qualification work includes the following research stages: 1. The relevance and problems of the research are revealed. The social situation of development is unique for each age stage and thereby affects the child's lifestyle. It is important that changes in the child's consciousness occur after the end of a certain age period, and not at the beginning. Thus, the transition to a new stage of development is always due to the restructuring of the child's personality. The new structure of consciousness changes all aspects of its life: the child develops a new attitude both to the external reality and activities in it, and to its own inner life. First of all, when studying the social situation, it is necessary to pay attention to the very role of the environment in the child's development and its attitude to its individual components. The social situation of development is the starting point of all the changes that the child will experience in each of the periods of his mental development. The regularity of age dynamics already emerges from the social situation of development, as it fully determines the forms and the way in which the child acquires new personality properties, drawing them from social reality, as the main source of development, the way in which the social becomes individual. The current Ukrainian social reality is quite disappointing: the war that has been going on in our country for 10 years, and since February 2022 the country has been living under the conditions of a full-scale invasion, which cannot but affect the psychological development of citizens. younger generation 2. The scientific literature on the psychological features of the social situation of development in youth under the conditions of martial law is analyzed. Not a single work in modern psychology is devoted to the analysis of the psychological features of the social situation of development in youth under martial law, but there are numerous works that perfectly describe the range of problems related to the social situation of development. Ukrainian and foreign scientists devoted their works to the problems of the impact of war on personality: N. Karalash, L. Korobka, M. Korolchuk, and others. However, we believe that the issue of the social situation of development during the war period is considered extremely insufficiently, which determines the relevance of the topic of this qualification work "Psychological features of the social situation of development in youth under the conditions of martial law." 3. Psychiatric and psychological studies have shown that war leaves a lasting impact on the psyche of children and adolescents. During the war, children experience (to varying degrees) two types of traumatic events: Type I (sudden traumatic event); type II (long exposure to adverse events leading to dysfunction of coping mechanisms). As a result, children and adolescents suffer from mental disorders such as anxiety disorders, post-traumatic stress disorder (PTSD), depression, dissociative disorders (denial, depersonalization, derealization, numbness, catatonia), as well as behavior (especially behavioral disorders), and psychoactive substances , to a much greater extent than their peers in countries not affected by the war. Unfortunately, now due to aggression from Russia, Ukraine has entered the list of the most violent armed conflicts of the last decades. In general, the most common mental disorders among children and adolescents affected by war are post-traumatic stress disorder and depression. Other known disorders include acute stress reactions, attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), panic disorder, childhood anxiety disorders, and sleep disorders. 4. The work used a complex of research methods, mutually verifying and complementing each other: the method of dialectical logic (dismemberment of the unified and knowledge of its contradictory parts); theoretical analysis of philosophical, psychological and pedagogical and other scientific literature; modeling; learning experience; surveys (questionnaires, interviews); conversation; diagnostic methods (testing, evaluation, generalization of independent characteristics). The practical significance of the study is that the developed provisions of the psychological features of the social situation of development in youth under martial law will be useful to teachers, students, and the psychological service of higher educational institutions.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2150
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Диплом Серпіонової О.С..pdfПсихологічні особливості соціальної ситуації розвитку в юнацькому віці за умов воєнного стану1.34 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.