Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2153
Назва: Особливості психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей
Інші назви: Features of the psycho-emotional state of children from full and single-parent families
Автори: Топчій, Аліна Сергіївна
Topchii, Alina Serhiyivna
Ключові слова: сім'я
типи сімей
повна та неповна сімꞌя
психоемоційний стан
практичні рекомендації
психологічна підтримка
family
types of families
complete and incomplete family
psycho-emotional state
practical recommendations
psychological support
Дата публікації: 24-чер-2024
Бібліографічний опис: Топчій А. С. Особливості психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Клінічна психологія / Кер. : канд. пед. н., доц. Радкіна В. Ф. – Ізмаїл, 2024. – 79 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЯ на кваліфікаційну (бакалаврську) роботу студентки 412ф гр. денного відділення факультету управління, адміністрування та інформаційної діяльності спеціальності 053Психологія. Клінічна психологія Ізмаїльського державного гуманітарного університету Топчій Аліни Сергіївни на тему «Особливості психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей» Актуальність дослідження полягає в тому, що в сучасних умовах українська сім'я зазнає потужного впливу війни і тих деструктивних процесів, які вона продукує: фізична втрата одного або декількох членів сім'ї; батьки залишились в Україні, а матері з дітьми виїхали за кордон; вимушено переміщені особи, коли батьки розлучаються територіально заради безпеки дітей; один із батьків пішов на фронт і не може приймати участь у вихованні дитини; батько пропав без вісті та ін. Розповсюдженим становиться феномен соціального сирітства. За таких умов визначення психологічних особливостей дітей саме з неповних сімей пояснює актуальність обраної нами теми. Мета дослідження: виявити психологічні особливості психоемоційного стану дітей з повних сімей та неповних сімей. Об’єкт дослідження: психоемоційні стани дітей юнацького віку. Предмет дослідження: психологічні особливості емоційного стану дітей юнацького віку внаслідок втрати одного з батьків. Теоретико-методологічною основою дослідження постають: 1)з питання типології сімей, їх специфіки, основних проблем та видів психологічної допомоги доробки наступних психологів: А. Адлера, Е. Берна, М. Боуена, Д. Видри, К. Вітакера, Д. Віткіна, Л. Виготського, Е. Еріксона, М. Ламб, У. Огборн, Ф. Педерсона, В. Сатир, Г. Фігдора, З. Фройда, К. Хорні, К. Юнга та ін.; 2)вітчизняних дослідників: О.І. Бондарчука, Ю.В. Борисенка, В.Н. Дружиніна, О.І. Захарова, Е.Г. Ейдеміллера, Д.І. Ісаєва, Г.С. Костюка, І.С. Кона, Т.М. Титаренко, В.М. Целуйко, Н.В. Чепелєвої та ін. 3)українських вчених з психологічної проблематики сім'ї вагомий внесок внесли: О. Балакірєва, В. Бочарова, О. Бондарчук, М. Голубенко, Т.Гончаренко, І. Гребеннікова, В. Заслуженюк, Л. Карамушка, З. Кісарчук, Т. Кравченко, О. Ліщинська, О. Максимович, Р. Овчарова, О. Петрунько, Л. Повалій, В. Постовий, В. Семиченко, С. Собкова, Т. Титаренко, Г. Федоришин, О. Федоренко та Д. Федоренко та ін. 4)з вивчення різних аспектів феномену соціального сирітства; Н. Павлик, В. Яремчук (як науково-теоретична категорія); О. Терновець (як соціально-педагогічна проблема); І. Галатир, Л. Кальченко, І. Лопатченко (причини виникнення соціального сирітства); О. Коваленко (як соціокультурний феномен); І. Лопатченко, І. Осипова, О. Терновець (профілактики соціального сирітства); Л. Кривачук, А. Суходольської, Л. Ящука (дефінітивний аналіз соціального сирітства та соціальних сиріт). Проаналізовано поняття сім'я, повна та неповна сім'я, соціальне сирітство, психоемоційний стан. З’ясовано психологічні особливості психоемоційного стану дітей в повних та неповних сім'ях. Порівняно та узагальнено особливості психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей. Здійснено емпіричне дослідження особливостей психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей, проаналізовано та обґрунтовано основні методи емпіричного дослідження відповідно до проблематики дослідження, подано результати, аналіз та інтерпретація емпіричного дослідження. Нами було використано методики: 1.«Сімейна соціограма» Е. Ейдеміллера, І. Нікольскої, В. Пушиної. 2.Проєктивна методика «Малюнок сім'ї». 3.Шкала емоційного суб'єктивного благополуччя М. Соколової. 4.Шкала особистісної тривожності М. Прихожан. Запропоновано практичні рекомендації з психологічної підтримки неповної сім'ї.
Опис: ABSTRACT for qualification (bachelor's) work female students 412f gr. full-time department of the faculty of management, administration and information activities, specialty 053 Psychology. Clinical psychology Izmail State Humanitarian University Alina Serhiyivna Topchii on the topic «Features of the psycho-emotional state of children from full and single-parent families» The relevance of the research lies in the fact that in modern conditions the Ukrainian family is strongly affected by the war and the destructive processes it produces: the physical loss of one or more family members; fathers remained in Ukraine, while mothers and children went abroad; forcibly displaced persons, when parents are separated territorially for the sake of children's safety; one of the parents went to the front and cannot take part in raising the child; father went missing, etc. The phenomenon of social orphanhood is becoming widespread. Under such conditions, the determination of the psychological characteristics of children from single-parent families explains the relevance of our chosen topic. The purpose of the study: to reveal the psychological features of the psycho-emotional state of children from single-parent families and single-parent families. Object of research: psycho-emotional states of children of adolescent age. The subject of the study: psychological features of the emotional state of adolescent children due to the loss of one of their parents. The theoretical and methodological basis of the research are: 1) on the issue of typology of families, their specifics, main problems and types of psychological assistance, the works of the following psychologists: A. Adler, E. Bern, M. Bowen, D. Vydra, K. Whitaker, D. Vitkin, L. Vygotsky, E. Erikson, M. Lamb, W. Ogborn, F. Pederson, V. Satyr, G. Figdor, Z. Freud, K. Horney, K. Jung, etc. 2) domestic researchers: O.I. Bondarchuk, Yu.V. Borysenko, V.N. Druzhinina, O.I. Zakharova, E.G. Eidemiller, D.I. Isayeva, G.S. Kostyuka, I.S. Kona, T.M. Tytarenko, V.M. Tseluiko, N.V. Chepeleva et al. 3) Ukrainian scientists from the psychological problems of the family made a significant contribution: O. Balakireva, V. Bocharova, O. Bondarchuk, M. Golubenko, T. Honcharenko, I. Grebennikova, V. Zasluzhenyuk, L. Karamushka, Z. Kisarchuk, T. Kravchenko, O. Lishchynska, O. Maksymovich, R. Ovcharova, O. Petrunko, L. Povaliy, V. Postovii, V. Semichenko, S. Sobkova, T. Tytarenko, G. Fedoryshyn, O. Fedorenko and D. Fedorenko and others. 4) from the study of various aspects of the phenomenon of social orphanhood; N. Pavlyk, V. Yaremchuk (as a scientific and theoretical category); O. Ternovets (as a socio-pedagogical problem); I. Galatyr, L. Kalchenko, I. Lopatchenko (causes of social orphanhood); O. Kovalenko (as a sociocultural phenomenon); I. Lopatchenko, I. Osypova, O. Ternovets (prophylaxis of social orphanhood); L. Kryvachuk, A. Sukhodolska, L. Yashchuk (definitive analysis of social orphanhood and social orphans). The concepts of family, complete and incomplete family, social orphanhood, psycho-emotional state are analyzed. The psychological features of the psycho-emotional state of children in single-parent and single-parent families have been clarified. The features of the psycho-emotional state of children from single-parent and single-parent families are compared and summarized. An empirical study of the features of the psycho-emotional state of children from single-parent and single-parent families was carried out, the main methods of empirical research were analyzed and substantiated in accordance with the research issues, the results, analysis and interpretation of the empirical research were presented. We used the following methods: 1. «Family sociogram» by E. Eidemiller, I. Nikolskaya, V. Pushyna. 2. Projective method «Family picture». 3. Scale of emotional subjective well-being by M. Sokolova. 4. Scale of personal anxiety M. Pryhozhan. Practical recommendations for psychological support of single-parent families are offered.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2153
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Топчій Аліни Сергіївни.pdfОсобливості психоемоційного стану дітей з повних та неповних сімей1.1 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.