Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2154
Назва: Психологічні особливості переживання невизначеності у молоді в умовах війни
Інші назви: Psychological features of experiencing uncertainty among young people in war conditions
Автори: Швець, Емма Вадимівна
Shvets, Emma Vadimovna
Ключові слова: відчуття невизначенності
професійне самовизначення
професійна невизначенність молоді
профорієнтація
sense of uncertainty
professional self-determination
professional uncertainty of young people
career guidance
Дата публікації: 24-чер-2024
Бібліографічний опис: Швець Е. В. Психологічні особливості переживання невизначеності у молоді в умовах війни : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Клінічна психологія / Кер. : канд. псих. н., доц. Мазоха І. С. – Ізмаїл, 2024. – 87 с.
Короткий огляд (реферат): Анотація Кваліфікаційна робота студентки спеціальності 053 Психологія Швець Емми Вадимівни На тему: «Психологічні особливості переживання невизначеності у молоді в умовах війни» Кваліфікаційна робота вміщує такі етапи дослідження: 1. Виявлена актуальність та проблеми дослідження. В період війни українці перебувають у складних соціально-економічних та психологічно-побутових умовах. Тому сьогодні на порядку денному української психології постає питання підтримки та збереження психологічного здоров’я молоді, для якої війна стала новою реальністю. Ситуація невизначеності фактично змушує людей змінювати формат своєї життєдіяльності з непередбачуваними наслідками для фізичного, психічного та психологічного здоров’я. Дослідження показують, що травматичні події, спричинені війною, можуть мати довготривалий вплив на психічне та психологічне здоров’я та благополуччя людини. 2. Проаналізована наукова література щодо невизначеності та професійної невизначеності. Проблематика невизначеність, включаючи професійну невизначеність привернула увагу багатьох дослідників у галузі психології, як вітчизняних так і зарубіжних. До числа дослідників, що вивчали тему невизначеності, відносяться З. Бауман, Д. Канеман, С. Кобаса, Г. С. Костюк, О. Кузьменко, О. Лисенко, В. О. Татенко, А. Тверські, Н. В. Чепелєва. Тема професійної невизначеністі привернула до себе увагу таких дослідників, як М. Арджил, Е. Десі та Р. Райан, О. Кузьменко, О. Лисенко, В.О, Татенко, М. Фрідман. 3. Уточнено поняття «невизначеність», «професійна невизначеність», «професійне самовизначення». Невизначеність часто розглядають як усвідомлення обмеженості наших знань і передбачень щодо майбутнього. В контексті психології і філософії невизначеність може викликати як тривогу і стрес, так і стимулювати розвиток гнучкості мислення і адаптивності. Невизначеність може ускладнювати процес професійного самовизначення молоді. Навіть у сприятливих умовах професійний вибір може бути важким завданням, а умови війни або конфлікту роблять його ще складнішим. Професійну невизначеність розглядають як стан, коли людина відчуває нестабільність і невпевненість у виборі свого професійного шляху. Це може включати незрозумілість щодо власних інтересів і здібностей, вагання між різними кар'єрними варіантами. Психологічна наука під професійним самовизначенням має на увазі найбільш значущий компонент професійного розвитку особистості, а також як критерій одного з етапів даного процесу, який є тривалий та складний. Завершується він лише тоді, коли у особистості повністю сформується позитивне ставлення до себе як до суб’єкта професійної діяльності. 4. У психологічній літературі з питання професійної невизначеності наведені різні класифікації факторів, серед яких виділяють: економічна нестабільність, зміни на ринку праці, неясність щодо майбутнього, зміна обставин у житті. В роботі розглянуто фактор соціально-економічних перетворень, що приводить до відповідних соціально-економічних проблем суспільства загалом. Професійна орієнтація в даних умовах українського суспільства стає проблемою, що стосується всіх сфер життєдіяльності людини. Відсутність чи незначний інтерес до профорієнтації в нашій країні спричиняє загрозу безробіттю. Аналіз психологічної літератури виявив, що молодь майже не звертає увагу наскільки відповідають один одному їх тип особистості і той професійний напрямок, в рамках якого вони планують свою роботу, хоча від цього залежить професійна успішність та задоволеність роботою. 5. Проведено кількісний та якісний аналіз результатів експериментального дослідження щодо визначення рівня професійної спрямованості молоді, за результатами якого зроблено наступні висновки: в більшості учнів відсутні плани щодо свого професійного вибору та майбутнього загалом, вони ще не визначилися зі своїм майбутнім вибором професії та з необхідністю оволодіння конкретною професією, молодь не має чіткого уявлення стосовно своєї майбутньої професії, переважальним мотивом для них є не потреба самої діяльності, а пов’язані із нею суспільні блага та переваги. 6. Проаналізовано підходи та методики корекції професійного самовизначення молоді та створено корекційну програму. Передбачувані результати програми: учні зрозуміють та усвідомлять власні здібності, схильності до певного виду професій, сприяє формуванню в учнів старших класів про те, яку професію краще обрати; підвищиться рівень усвідомлення власної відповідальності за свій вибір.
Опис: Abstract Qualification work female students specialty 053 Psychology Shoemaker Emma Vadimovna On the topic: "Psychological features of experiencing uncertainty among young people in war conditions" The qualification work includes the following research stages: 1. The relevance and problems of the research are revealed. During the war, Ukrainians are in difficult socio-economic and psychological and everyday conditions. Therefore, today the issue of supporting and preserving the psychological health of young people, for whom the war has become a new reality, is on the agenda of Ukrainian psychology. The situation of uncertainty actually forces people to change the format of their life activities with unpredictable consequences for physical, mental and psychological health. Research shows that traumatic events caused by war can have long-lasting effects on a person's mental and psychological health and well-being. 2. Analyzed scientific literature on uncertainty and professional uncertainty. The issue of uncertainty, including professional uncertainty, has attracted the attention of many researchers in the field of psychology, both domestic and foreign. Z. Bauman, D. Kahneman, S. Kobasa, G. S. Kostyuk, O. Kuzmenko, O. Lysenko, V. O. Tatenko, A. Tverski, N. V. Chepeleva. The topic of professional uncertainty attracted the attention of such researchers as M. Arghil, E. Desi and R. Ryan, O. Kuzmenko, O. Lysenko, V. O. Tatenko, M. Fridman. 3. The concepts of "uncertainty", "professional uncertainty", "professional self-determination" have been clarified. Uncertainty is often seen as the awareness of the limitations of our knowledge and predictions about the future. In the context of psychology and philosophy, uncertainty can cause both anxiety and stress, and stimulate the development of flexibility of thinking and adaptability. Uncertainty can complicate the process of professional self-determination of young people. Even in favorable conditions, choosing a career can be a difficult task, and conditions of war or conflict make it even more difficult. Professional uncertainty is considered as a state when a person feels instability and uncertainty in choosing his professional path. This may include confusion about one's own interests and abilities, hesitation between different career options. Psychological science refers to professional self-determination as the most significant component of the professional development of an individual, as well as as a criterion of one of the stages of this process, which is long and complex. It ends only when the individual fully develops a positive attitude towards himself as a subject of professional activity. 4. In the psychological literature on the issue of professional uncertainty, various classifications of factors are given, among which the following are distinguished: economic instability, changes in the labor market, uncertainty about the future, changes in life circumstances. The paper considers the factor of socio-economic transformations, which leads to relevant socio-economic problems of society in general. Professional orientation in the given conditions of Ukrainian society becomes a problem that concerns all spheres of human activity. Lack of or little interest in vocational guidance in our country causes the threat of unemployment. The analysis of psychological literature revealed that young people almost do not pay attention to the extent to which their personality type and the professional direction in which they plan their work correspond to each other, although professional success and job satisfaction depend on it. 5. A quantitative and qualitative analysis of the results of an experimental study on determining the level of professional orientation of young people was conducted, based on the results of which the following conclusions were drawn: most students do not have plans for their professional choice and future in general, they have not yet decided on their future choice of profession and the need to master a specific profession, young people do not have a clear idea about their future profession, the predominant motive for them is not the need for the activity itself, but the social benefits and benefits associated with it. 6. Approaches and methods of correction of professional self-determination of young people were analyzed and a correction program was created. Expected results of the program: students will understand and become aware of their own abilities, inclinations to a certain type of professions, helps to educate high school students about which profession is better to choose; the level of awareness of one's own responsibility for one's choice will increase.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2154
Розташовується у зібраннях:053 Психологія

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Швець Емми Вадимівни.pdfПсихологічні особливості переживання невизначеності у молоді в умовах війни1.26 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.