Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2161
Назва: Удосконалення системи закупівельної діяльності на підприємстві оптової торгівлі (на прикладі підприємства «МегаТТеп»)
Інші назви: Improvement of the purchasing activity system at the wholesale trade enterprise (on the example of the MegaTTep)
Автори: Слободян, К.А.
Slobodian, K.A.
Ключові слова: закупівельна логістика
методи закупівель
постачальники
асортимент товарів
логістична діяльність
система автозамовлення
система SAP/ ERP ефективність
інвестиційна оцінка
дисконтування
термін окупності
procurement logistics
procurement methods
suppliers
assortment of goods
logistics activity
auto-order system
SAP/ERP system efficiency
investment evaluation
discounting
payback period
Дата публікації: 25-чер-2024
Бібліографічний опис: Слободян К.А. Удосконалення системи закупівельної діяльності на підприємстві оптової торгівлі (на прикладі підприємства «МегаТТеп») : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність, освітньої програми : Підприємництво, торгівля та біржова діяльність: економіка та управління підприємством / Кер.: к. ек. н., доц. Сорока Л.М. – Ізмаїл, 2024. – 84 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЯ Слободян К.А. Удосконалення системи закупівельної діяльності на підприємстві оптової торгівлі (на прикладі підприємства «МегаТТеп» Актуальність дослідження полягає в тому, що на даний момент в Україні ступінь розвиненості закупівельної логістики знаходиться не на найвищому рівні. У свою ж чергу, цей напрямок дуже сильно впливає на витрати підприємства. Процес логістичного управління закупівельною діяльністю є одним із ключових процесів, оскільки від нього залежить якість, виготовлення та своєчасне постачання готової продукції. Зміщення акценту з циклу здійснення закупівельної діяльності, а саме з циклу постачання продукції та взаєморозрахунків, на етап підготовки закупівельної діяльності, а саме на цикл планування закупівель, пошуку та відбору постачальників, їх комплексної оцінки. з різних сторін діяльності, призвело до ускладнення відносин з постачальниками. Тому виникла необхідність приділяти більше уваги побудові більш вигідних відносин з постачальниками, аналізу ризиків з метою мінімізації збоїв у процесі закупівель. Метою випускної кваліфікаційної роботи є у розробка комплексу заходів щодо удосконалення логістичної діяльності ТОВ «МегаТТеп» Досягнення зазначених цілей об'єктивно вимагало вирішення низки теоретичних та практичних завдань: Для досягнення поставленої мети в роботі вирішено певні задачі:  вивчені теоретичні засади закупівельної логістики;  розглянуто основні завдання, які вирішує служба закупівлі компанії;  досліджені етапи організації закупівлі;  дана оцінка економічно - фінансової діяльності підприємства;  досліджена логістична діяльність ТОВ «МегаТТеп» та виявлені основні проблеми;  розроблені та економічно обґрунтувані пропозиції щодо вдосконалення управління закупівельною логістикою ТОВ «МегаТТеп». Об’єктом дослідження є управління закупівельною діяльністю ТОВ «МегаТТеп». Предметом дослідження є процес вдосконалення організаційноекономічних відносин, які виникають у процесі управління закупівельної діяльності в ТОВ «МегаТТеп». Структура роботи. Кваліфікаційна робота складається зі вступу, основної частини, висновків, списку використаних джерел та додатків. Загальний обсяг кваліфікаційної роботи становить 79 сторінок, у тому числі 75 сторінок основного тексту. Робота містить 24 таблиці, 13 рисунків та 5 додатків. Перший розділ присвячений теоретичним та практичним основам закупівельної діяльності підприємства. За останні роки у сфері товарного обігу відбулися значні зміни. У практиці бізнесу стали використовуватися нові методи і технології доставки товарів на основі концепції закупівельної логістики. Інтерес до питань удосконалення закупівельної діяльностів першу чергу пов'язаний з причинами економічного характеру : зростання обсягів виробництва , зростання витрат сфери обігу, тому увага підприємців зосереджена на нових формах оптимізації ринкової діяльності та скорочення витрат у цій сфері. Розглядаючі закупівельну діяльність підприємства було виявлено, що ефективність закупівельної діяльності залежить від використання логістичних принципів, що застосовуються у цій сфері діяльності, тому слід на них акцентувати основну увагу під час здійснення виробничої діяльності підприємства, тобто закупівлі є логістичною складовою постачальницької діяльності підприємства по забезпеченню його необхідними матеріальними ресурсами та надання послуг для реалізації корпоративних цілей підприємства з мінімальними витратами. Діяльність з організації та управління закупівлями спрямована на те, щоб підприємство своєчасно отримувало необхідну за кількістю та якістю сировину, матеріали, товари та послуги у потрібний час, у потрібному місці, від надійного постачальника, з гарним сервісом та за вигідною ціною. Другий розділ присвячений аналізу логістичної діяльності ТОВ «МегаТТеп». У 2023 році товарообіг підприємства зменшився на 4603 тис. грн. тис. або на 20.0% у порівнянні з минулим роком, чистий прибуток ТОВ «МегаТТеп» у порівнянні з 2022 роком скоротився на 503 тис. грн (33,5%). Виявлено, що узагальнюючи результати проведеного аналізу показників ліквідності ТОВ «МегаТТеп» незважаючи на незначне зниження коефіцієнта абсолютної ліквідності, знаходяться в межах нормативних значень, тобто незважаючи на тимчасові труднощі підприємство є фінансово стійким та платоспроможним. Проведений аналіз асортименту закуплених товарів ТОВ «МегаТТеп», показав, що асортиментна політика підприємства не збалансована., в загальному обсязі закупівель 41,7% закупленого товару - це товари з низьким споживчим попитом (група С), товарооборотність у 2023 році у порівнянні з 2021 роком знизилась на 45,2% що склало 81,4 дня. Виявлена тенденція обумовлена тим, що при зниженні темпів приросту обсягів реалізації товарів, середньорічні темпи приросту середньорічних товарних запасів збільшилися на 35,9 % , що свідчить про те, що на ТОВ «МегаТТеп» формування асортименту товарів здійснюється не в повній відповідності до попиту. Аналіз закупівельної логістики ТОВ «МегаТТеп» дозволив виявити низку основних проблем, з якими стикається компанія:  розміри торгової мережі, обсяги продажів перебувають у явній невідповідності до кількості співробітників, які їх обслуговують. Їх явно замало реалізації ефективної закупівельної діяльності;  для ефективної реалізації закупівель необхідна часткова автоматизація процесу закупівель, щоб знизити вплив «людського фактору» і тим самим уникнути втрат;  керівництву компанії необхідно переглянути систему оцінки якості роботи профільних менеджерів та їх системи мотивації;  незбалансованість асортиментної політики - 41,7% закупленого товару, це товари з низьким споживчим попитом.  не відповідність оптимальної пропорції між величиною товарообігу та розмірами товарних запасів, зниження коефіцієнта оборотності запасів може призвести до виникнення залежалих запасів, і згодом до збитків підприємства. Враховуючи викладений матеріал та проведений аналіз було прийнято рішення для підвищення ефективності закупівельної логістики ТОВ «МегаТТеп» впровадити систему автозамовлення, або часткову чи повну автоматизацію всіх процесів закупівель. Основою для реалізації автозамовлення є програмне забезпечення компанії SAP /ERP. Виявлено, що при правильному, ретельно спланованому впровадженні, компанії можуть досягти справді значимих результатів:  економія оборотних коштів – 2%;  зменшення циклу реалізації - 25%;  зниження комерційних витрат - 5%;  збільшення оборотності коштів у розрахунках – 25%;  збільшення оборотності товарних запасів - 30%. Розраховані прогнозні економічні показники свідчать про ефективність впровадження системи SAP / ERP. Прибуток в перший рік впровадження досягає високого рівня і має тенденцію до поступового зростання. Виявлено, що загальні витрати на впровадження системи SAP / ERP. складають 783 тис. грн., проєкт буде фінансуватися за рахунок власних коштів. Проведений аналіз ефективності впровадження системи управління закупівельною логістикою показав, що показник NPV має позитивну величину тобто проєкт впровадження інформаційної системи SAP / ERP ефективний і може приносити прибуток у встановленому обсязі, індекс прибутковості дорівнює 4,42, тобто на кожну гривню вкладених коштів припадає 4,42 гривні віддачі, термін окупності проєкту - 4,5 місяців. Таким чином було виявлено, що впровадження інформаційної системи SAP / ERP є ефективним за всіма параметрами, впровадження даної системи на підприємстві призведе до підвищення ефективності системи закупівельної логістики і, відповідно, до підвищення рентабельності діяльності ТОВ «МегаТТеп» в цілому.
Опис: ANNOTATION Slobodian K.A. Improvement of the purchasing activity system at the wholesale trade enterprise (on the example of the MegaTTep Slobodian K.A. Improvement of the purchasing activity system at the wholesale trade enterprise (on the example of the enterprise "MegaTTep" The relevance of the research lies in the fact that at the moment in Ukraine, the degree of development of procurement logistics is not at the highest level. In turn, this direction greatly affects the costs of the enterprise. The process of logistics management of purchasing activities is one of the key processes, since the quality, production and timely delivery of finished products depend on it. Shifting the emphasis from the cycle of procurement activities, namely from the cycle of product supply and mutual settlements, to the stage of preparation of procurement activities, namely to the cycle of procurement planning, search and selection of suppliers, and their comprehensive assessment. from different sides of activity, led to the complication of relations with suppliers. Therefore, there was a need to pay more attention to building more profitable relations with suppliers, risk analysis in order to minimize disruptions in the procurement process. The purpose of the final qualification work is to develop a set of measures to improve the logistics activities of MegaTTep LLC Achieving these goals objectively required solving a number of theoretical and practical tasks: In order to achieve the set goal, certain tasks were solved in the work: - studied the theoretical principles of procurement logistics; - the main tasks solved by the company's purchasing service were considered; - researched stages of procurement organization; - this assessment of the economic and financial activity of the enterprise; - the logistics activity of MegaTTep LLC was investigated and the main problems were identified; - developed and economically substantiated proposals for improving the management of procurement logistics of "MegaTTep" LLC. The object of the study is the management of purchasing activities of MegaTTep LLC. The subject of the study is the process of improving organizational and economic relations that arise in the process of managing purchasing activities in MegaTTep LLC. Structure of work. The qualification work consists of an introduction, the main part, conclusions, a list of used sources and appendices. The total volume of the qualification work is 79 pages, including 75 pages of the main text. The work contains 24 tables, 13 figures and 5 appendices. The first chapter is devoted to the theoretical and practical foundations of the enterprise's purchasing activity. In recent years, significant changes have taken place in the field of commodity circulation. New methods and technologies of goods delivery based on the concept of procurement logistics began to be used in business practice. Interest in improving purchasing activities is primarily related to economic reasons: the growth of production volumes, the growth of costs in the sphere of circulation, therefore the attention of entrepreneurs is focused on new forms of optimization of market activity and reduction of costs in this area. xamining the procurement activity of the enterprise, it was found that the effectiveness of the procurement activity depends on the use of logistics principles applied in this field of activity, therefore, the main attention should be focused on them during the implementation of the enterprise's production activities, i.e. procurement is a logistical component of the enterprise's supply activities to ensure its necessary material resources and the provision of services for the realization of the enterprise's corporate goals with minimal costs. Procurement organization and management activities are aimed at ensuring that the company receives the necessary quantity and quality of raw materials, materials, goods and services at the right time, in the right place, from a reliable supplier, with good service and at a favorable price. The second section is devoted to the analysis of the logistics activities of "MegaTTep" LLC. In 2023, the company's turnover decreased by UAH 4,603,000. thousand or by 20.0% compared to last year, the net profit of "MegaTTep" LLC compared to 2022 decreased by UAH 503 thousand (33.5%). Summarizing the results of the analysis of the liquidity indicators of MegaTTep LLC, despite a slight decrease in the absolute liquidity ratio, it was found that they are within the normative values, that is, despite the temporary difficulties, the company is financially stable and solvent. The analysis of the assortment of purchased goods of "MegaTTep" LLC showed that the assortment policy of the enterprise is not balanced, in the total volume of purchases, 41.7% of the purchased goods are goods with low consumer demand (group C), turnover in 2023 compared to 2021 year decreased by 45.2%, which amounted to 81.4 days. The identified trend is due to the fact that with the decrease in the growth rate of the sales of goods, the average annual growth rate of the average annual inventory increased by 35.9%, which indicates that the formation of the assortment of goods at "MegaTTep" LLC is not fully in accordance with the demand. The analysis of purchasing logistics of "MegaTTep" LLC revealed a number of main problems faced by the company: - the size of the retail network, sales volumes are clearly out of proportion to the number of employees serving them. There are clearly not enough of them to implement effective procurement activities; - for the effective implementation of procurement, partial automation of the procurement process is necessary in order to reduce the influence of the "human factor" and thereby avoid losses; - the management of the company needs to revise the system of evaluating the quality of the work of specialized managers and their motivation system; - imbalance of assortment policy - 41.7% of purchased goods are goods with low consumer demand. - non-compliance of the optimal proportion between the amount of turnover and the size of inventories, a decrease in the turnover ratio of inventories can lead to the emergence of dependent inventories, and subsequently to losses of the enterprise. Taking into account the presented material and the conducted analysis, a decision was made to improve the efficiency of procurement logistics of "MegaTTep" LLC to implement an auto-ordering system, or partial or full automation of all procurement processes. The basis for the implementation of autoordering is the company's SAP /ERP software. It was found that with proper, carefully planned implementation, companies can achieve truly significant results: - saving working capital - 2%; - reduction of the implementation cycle - 25%; - reduction of commercial costs - 5%; - increase in turnover of funds in calculations - 25%; - increase in the turnover of commodity stocks - 30%. The calculated forecast economic indicators testify to the effectiveness of the implementation of the SAP / ERP system. Profit in the first year of implementation reaches a high level and has a tendency to gradually increase. It was found that the total costs of implementing the SAP / ERP system. amount to UAH 783,000, the project will be financed from own funds. The conducted analysis of the effectiveness of the implementation of the procurement logistics management system showed that the NPV indicator has a positive value, that is, the project of implementing the SAP / ERP information system is effective and can bring profit in the set amount, the profitability index is 4.42, that is, for every hryvnia of invested funds, 4.42 hryvnia returns, the payback period of the project - 4.5 months. Thus, it was found that the implementation of the SAP / ERP information system is effective in all parameters, the implementation of this system at the enterprise will lead to an increase in the efficiency of the procurement logistics system and, accordingly, to an increase in the profitability of MegaTTep LLC as a whole
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2161
Розташовується у зібраннях:076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Слободян_диплом (2).pdfУдосконалення системи закупівельної діяльності на підприємстві оптової торгівлі (на прикладі підприємства «МегаТТеп»)2.03 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.