Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2168
Назва: Особливості тематичної групи дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності (на матеріалі англомовних художніх текстів)
Інші назви: Features of the thematic group of verbs denoting speech activities (based on the material of English fiction texts)
Автори: Вельшиневська, Анастасія
Velshinevska, Anastasia
Ключові слова: дієслова
лексема
мова
мовленнєва діяльність
спілкування
verbs
lexeme
speech
speech activities
communication
Дата публікації: 23-січ-2024
Бібліографічний опис: Вельшиневська А. С. Особливості тематичної групи дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності (на матеріалі англомовних художніх текстів) : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта. Предметної спеціальності: 014.021 Англійська мова і література, освітньої програми: Середня освіта: англійська мова і література / Кер. : канд. філ. н., доц. Вдовенко Т. О. – Ізмаїл, 2024. – 103 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЯ В кваліфікаційній роботі на тему «Особливості тематичної групи дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності (на матеріалі англомовних художніх текстів)» встановлено, що структура значення слова зі значенням мовленнєвої діяльності складається з денотативного, семантико-синтаксичного, граматичного, конотативного і контекстуального компонентів. Семантика виду не вносить в структуру значення дієслова компонента, який серйозно змінює характер дії. Приклади способів передачі видової семантики в англійській мові демонструють його здатність за допомогою доступних засобів передавати значення, що невластиві граматичній системі. В дослідженні встановлено, що значення тривалості, незавершеності, повторюваності і багаторазовість виражаються морфорлогічними засобами: минулим тривалим часом дієслова, допоміжними дієсловами, поєднаннями дієслів чуттєвого сприйняття з герундієм і т.д. Порівнюючи категорії часу і виду з категоріями перехідності і зворотності, встановлено що останні несуть більше семантичне навантаження. Багатозначність англійських дієслів пояснюється їхньою здатністю бути перехідними у всіх або одному значенні, або неперехідними оскільки позначають двосторонні мовленнєві дії, уточнюють манеру вимови або зміст репліки. В англійській мові специфіка зворотних значень передається на семантичному рівні. Формальним показником є зворотний займенник. Однак власне зворотних англійських дієслів небагато. У досліджуваній мові присутні стилістично забарвлені лексеми, переважно розмовні, жаргонні і несхвальні, для позначення, зокрема, мовленнєвих актів, що відрізняються непомірною гучністю, беззмістовністю і багатослів'ям. Дієслівна семантика вміщує позначки на характер дії, його об'єкт, адресат, спосіб здійснення, мету і результат дії. Дієслова зі значенням мовленнєвої діяльності характеризують акти, здійснювані вимовою людиною у формі членороздільних звуків. Ці дії адресовані іншій людині або групі людей і мають на меті повідомити певну інформацію і, в результаті, здійснити вплив на адресата / адресатів. Відповідно до аспектів говоріння, досліджувані дієслова поділяються на нейтральні, дескриптивні і конкретизуючі. Нейтральні дієслова виступають ядром структури. Позначаючи родове поняття, нейтральні дієслова корелюють з дескриптивними і конкретизуючими, які в свою чергу, знаходяться у відносинах включення. Залежно від комунікативного наміру мовця виокремлено дієслова спілкування, повідомлення, волевиявлення, емоційного впливу і етикетного мовлення. Лексико-семантична структура дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності складається з головного значення у вигляді архисеми как родового поняття і диференціальних сем, що видовими семами розрізняють значення дієслів в межах підкласу. У результаті проведення експериментального дослідження з використанням методів спостереження, бесіди та тестування було визначено, що лінгвістична компетенція учнів 11 класу сформована на недостатньому рівні. У зв’язку з цим було розроблено систему вправ та завдань, зорієнтованої на формування фонетичного, лексичного та граматичного компонентів мовної компетенції, яку використано під час пробного навчання. Розроблені вправи відповідали тематиці шкільної програми. У результаті пробного навчання кількість учнів 11 класу з високим рівнем сформованості мовної компетенції зросла на 28%. При цьому кількість респондентів, рівень сформованості мовної компетенції яких визначався як середній, зменшилася на 17%, чисельність учнів з низьким рівнем скоротилася на 11%. Отримані результати на контролюючому етапі дослідження дозволили зробити висновок про ефективність пробного навчання з метою формування англомовної лінгвістичної компетенції учнів 11 класу з використанням дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності та підготувати методичні рекомендації щодо шляхів вдосконалення її формування.
Опис: SUMMARY In the qualification work on the topic «Features of the thematic group of verbs denoting speech activities (based on the material of English fiction texts)», it was established that the word structure a with the meaning of speech activity consists of denotative, semantic-syntactical, grammatical, connotative and contextual components. The semantics of aspect do not introduce a component into the structure of the verb meaning, which can seriously change the nature of action. Examples of ways of conveying aspect semantics in English demonstrate its ability to use available means to convey meanings that are not typical of the grammatical system. The investigation has found that the meaning of duration, incompleteness, repeatability and multiplicity are expressed by morphological means: past continuous verbal tense, auxiliary verbs, combinations of verbs of sense perception with a gerund, etc. Comparing the categories of time and tense with the categories of transitivity and reflexability, it is established that the latter carry a greater semantic charge. The polysemy of English verbs is explained by their ability to be transitive in all or one meaning, or intransitive because they denote two-way speech actions, clarify the manner of pronunciation or the content of the remark. In English, the specifics of reflexive meanings are transmitted at the semantic level. The formal indicator is the reflexive pronoun. However, there are not many reflexive English verbs actually. In the language under study, there are stylistically-coloured lexemes, mainly colloquial, slang and disapproving ones denoting, in particular, speech acts that are characterized by excessive volume, meaninglessness and verbosity. Verb semantics contains notes on the nature of the action, its object, addressee, method of implementation, purpose and result of the action. Verbs with the meaning of speech activity characterize acts performed by a person's pronunciation in the form of articulate sounds. These actions are addressed to another person or a group of people and are aimed at communicating certain information and, as a result, influencing the addressee / addressees. According to the aspects of speaking, the studied verbs are divided into neutral, descriptive and concretizing. Neutral verbs act as the core of the structure. When denoting a generic concept, neutral verbs correlate with descriptive and concretizing verbs, which in turn are in inclusion relations. Depending on the speaker's communicative intent, verbs of communication, message, expression of will, emotional influence, and etiquette speech are distinguished. The lexico-semantic structure of verbs with the meaning of speech activity consists of the main meaning in the form of an archiseme as a generic concept and differential semes, which distinguish the meaning of verbs within a subclass with specific semes. As a result of conducting an experimental study using observation, conversation and testing methods, it was determined that the linguistic competence of students in the 11th grade was formed at an insufficient level. In this regard, a system of exercises and tasks focused on the formation of phonetic, lexical and grammatical components of language competence was developed, which was used during trial training. The developed exercises corresponded to the theme of the school curriculum. As a result of trial training, the number of students in the 11th grade with a high level of language competence increased by 28%. At the same time, the number of respondents whose level of language competence was defined as average decreased by 17%, while the number of students with a low level decreased by 11%. The results obtained at the control stage of the study allowed us to draw a conclusion about the effectiveness of trial training in order to form the linguistic competence of the 11th grade students using verbs with the meaning of speech activity and prepare methodological recommendations on ways to improve its formation.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2168
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: англійська мова і література

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Магистерская Вельшиневская А (+скан).pdfОсобливості тематичної групи дієслів зі значенням мовленнєвої діяльності (на матеріалі англомовних художніх текстів)999.68 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.