Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2249
Назва: | Комеморативні практики у формуванні історичної пам’яті учнів закладів загальної середньої освіти: регіональний контекст |
Інші назви: | Commemorative practices in the formation of historical memory of students of general secondary education institutions: regional context |
Автори: | Плукчі, Валерія Юхимівна Plukchi, Valery |
Ключові слова: | історична пам’ять комеморативні практики національна ідентичність патріотизм освіта виховання historical memory commemorative practices national identity patriotism education upbringing |
Дата публікації: | 25-гру-2024 |
Бібліографічний опис: | Плукчі В. Ю. Комеморативні практики у формуванні історичної пам’яті учнів закладів загальної середньої освіти: регіональний контекст : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.03 Середня освіта (історія). Освітньої програми : Середня освіта: історія. Громадянська освіта і національно-патріотичне виховання / Кер. : канд. іст. н., доц. Дроздов В. В. – Ізмаїл, 2024. – 80 с. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація. Магістерська робота на тему «Комеморативні практики у формуванні історичної пам’яті учнів закладів загальної середньої освіти: регіональний контекст» присвячена дослідженню ролі історичної пам’яті як важливого фактору формування національної свідомості. У роботі розглядається значення комеморативних практик у вихованні патріотизму, усвідомленні національної ідентичності, а також формуванні громадянської свідомості молодого покоління. Структура роботи включає вступ, три розділи, висновки, список джерел та додаток із розробленим планом виховного заходу. У першому розділі детально розглянуто теоретичні та методологічні основи засади для проведення дослідження. У другому розділі проаналізовано комеморативні практики в регіональному вимірі (на прикладі одещини), також висвітлено їх вплив на формування ціннісних орієнтирів молоді. Третій розділ присвячено пошуку шляхів удосконалення пам’ятних заходів у системі середньої освіти, що включає рекомендації щодо їх адаптації до особливостей регіону та ефективного впровадження в навчально-виховний процес. Наукова новизна роботи пов’язана із визначенням специфіки впровадження комеморативних практик у школах із врахуванням історико-культурних та етнічних особливостей регіону. Практичне значення дослідження полягає у можливості використання результатів для вдосконалення виховної роботи, організації тематичних заходів та екскурсій, а також підготовки тренінгів для педагогів із метою формування у школярів національної свідомості, патріотичних почуттів. У висновках зазначається, що Одещина є унікальним регіоном, який вирізняється багатонаціональним складом населення та багатовіковою історією. Це робить питання збереження національної ідентичності та формування історичної пам'яті особливо актуальним. У сучасних умовах, коли історична пам’ять змінює ключову роль у зміцненні громадянської свідомості, комеморативні практики стають потужним інструментом, який гармонізує суспільні наративи та об’єднує громаду. Комеморативні заходи в освітніх закладах регіону, зокрема уроки пам’яті, екскурсії до меморіалів, зустрічі з ветеранами та творчі конкурси, дозволяють молоді не лише дізнатися про героїчні сторінки минулого, а й формувати емоційний зв’язок із подіями історії. Освітні програми патріотичного спрямування та організація тематичних заходів сприяють інтеграції молоді в спільний національний простір. Виховний захід, що зазначений у додатку на тему «Герої Крут – пам’ятаємо та перемагаємо» спрямований на вшанування пам’яті борців за незалежність України. Захід допомагає формувати історичну пам'ять, патріотизм і почуття гідності серед молоді через історичні розповіді, поезію та творчі виступи. Він підкреслює значення національної ідентичності й вчить молодь цінувати свободу та захищати незалежність своєї країни. |
Опис: | Annotation. The master’s thesis titled “Commemorative Practices in the Formation of Historical Memory among Secondary School Students: A Regional Context” is dedicated to studying the role of historical memory as a significant factor in shaping national consciousness. The paper examines the importance of commemorative practices in fostering patriotism, awareness of national identity, and the development of civic consciousness among the younger generation. The structure of the thesis includes an introduction, three chapters, conclusions, a list of references, and an appendix with a developed plan for an educational activity. The first chapter provides a detailed analysis of the theoretical and methodological foundations necessary for conducting the research. The second chapter explores commemorative practices in the regional context (using the example of Odesa region) and highlights their influence on shaping the value orientations of youth. The third chapter focuses on finding ways to improve commemorative events in the secondary education system, including recommendations for their adaptation to the region’s specifics and effective implementation into the educational process. The scientific novelty of the work lies in identifying the specific features of implementing commemorative practices in schools, considering the historical, cultural, and ethnic characteristics of the region. The practical significance of the research is in its potential use for improving educational work, organizing thematic events and excursions, as well as preparing teacher training programs aimed at fostering national consciousness and patriotic feelings in students. The conclusions emphasize that Odesa region is a unique area characterized by a multi-ethnic population and a centuries-old history. This makes the preservation of national identity and the formation of historical memory particularly relevant. In modern conditions, where historical memory plays a key role in strengthening civic awareness, commemorative practices become a powerful tool for harmonizing societal narratives and uniting communities. Commemorative activities in the region's educational institutions, such as memory lessons, excursions to memorials, meetings with veterans, and creative competitions, enable young people not only to learn about the heroic pages of the past but also to form an emotional connection with historical events. Educational programs with a patriotic focus and the organization of thematic events contribute to integrating young people into the shared national space. The educational event outlined in the appendix, titled "Heroes of Kruty – Remember and Win," is aimed at honoring the memory of the fighters for Ukraine's independence. The event helps foster historical memory, patriotism, and a sense of dignity among young people through historical narratives, poetry, and creative performances. It emphasizes the importance of national identity and teaches young people to value freedom and defend their country's independence. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2249 |
Розташовується у зібраннях: | 014 Середня освіта. Історія |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Магістерська Плукчі В..pdf | Комеморативні практики у формуванні історичної пам’яті учнів закладів загальної середньої освіти: регіональний контекст | 799.9 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.