Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2314
Назва: Особливості Контекстно-варіативного членування англомовного тексту
Інші назви: Peculiarities of the context-variable segmentation of the English text
Автори: Максименко, Валерія Анатоліївна
Maksymenko, Valeriia
Ключові слова: Делімітація
КМФ
опис
міркування
текст
оповідання
аналіз
Дата публікації: 27-гру-2024
Бібліографічний опис: Максименко В. А. Особливості Контекстно-варіативного членування англомовного тексту : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта. Спеціалізації : 014.021 Англійська мова та зарубіжна література. Освітньої програми : Середня освіта: англійська мова та зарубіжна література / Кер. : канд. філ. н., доц. Олейнікова Г. О. – Ізмаїл, 2023. – 92 с.
Короткий огляд (реферат): АНОТАЦІЯ Кваліфікаційна робота на тему «Особливості контекстно-варіативного членування англомовного тексту» присвячена актуальному дослідженню сучасного аналізу художнього тексту з позиції нового осмислення природи та функціонування мови. Функціональний аспект вивчення мови, орієнтація на комунікативний процес дозволили виявити комунікативну одиницю вищого порядку, з якої здійснюється мовленнєве спілкування. Такою одиницею є текст, що виступає насамперед як динамічна одиниця, організована в умовах реальної комунікації і, отже, володіє екстра та інтралінгвістичними параметрами. Текст – не хаотичне нагромадження мовних одиниць різних рівнів, а впорядкована, структурована система. Поняття структури взагалі включає спосіб організації об'єкта як певної цілісної даності. Будь-яка система має власну структуру, так звана внутрішня будова, що виражається у характері зв'язків її складових частин. Саме у структурі художнього твору проявляється перебіг авторської думки, його естетична позиція, його погляд. Дослідники зазначають, що членування або делімітацію тексту можна розглядати з різних позицій, що зумовлено багатоаспектністю тексту, його композиційної та смислової складністю. Існують різноманітні способи членування тексту, що взаємно доповнюють один одного і свідчать про гнучкість членування. Практичний розділ дослідження представляє лінгвістичний аналіз англомовних художніх текстів,а саме: твір Герберта Уелса «Невидимець» та науково-фантастичний роман Роберта Хайлайна «Двері в літо», який дозволив зробити висновок, що елемети всієї композиційної структури тексту, дозволяють подивитися на текст із більш сучасної позиції його аналізу, а саме з позиції синергетичного аналізу. Синергетичний підхід вивчає самоорганізацію та саморегулювання системи тексту у спільній еволюції лінгвістичного, когнітивного та культурного простору. У третьому розділікваліфікаційної роботи проаналізоівно виклики та вимоги до навчання англійської мови у старшій школі.Підкреслено, що зміни базуються на законі України «Про загальну середню освіту», на Концепції профільного навчання у старшій школі, на Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти та інших нормативно-правових документах.Урок англійської мови у старшій школі, ставить на меті формування, розвиток та вдосконалення умінь і навичок спілкування, який відображається в реалізації комунікативної техніки або комунікативного навчання мови, CLT.Даний підхід полягає в тому, що кінцевою метою вивчення мови є забезпечення ефективного спілкування в реальних життєвих ситуаціях. Цей метод надає перевагу використанню мови як інструменту для взаємодії над механічним вивченням граматики чи лексики окремо. Розуміння літературних текстів іноземною мовою має важливе значення, оскільки це не тільки формує знання мови, але й підвищує культурну грамотність. Залучення до літератури іноземною мовою допомагає учням розвивати глибший зв’язок із мовою, культурою та мисленнєвими процесами її носіїв.Для цього впроваджуються нові форми навчання, надаються інтерактивні, творчі заняття, змінюється сам підхід до викладання англійської мови.Підкреслено необхідність не просто навчити учнів старшої школи правильно висловлюватися на англійській мові, а саме вести бесіду, відстоювати свою точку зору, вміти правильно подавати інформацію,що спирається на навички розуміння літературних текстів іноземною мовою.
Опис: SUMMARY The qualification work on the topic "Peculiarities of context-variable organization of English-language text" is dedicated to the current study of one of the directions of modern research on artistic text from the standpoint of a new understanding of nature and functioning of language. The functional aspect of language learning, focusing on the communicative process, made it possible to identify a higher-order communicative unit from which speech communication is carried out. Such a unit is the text, which acts primarily as a dynamic unit organized in the conditions of real communication and, therefore, has extra- and intra-linguistic parameters. The text is not a chaotic accumulation of language units of different levels, but an ordered, structured system. The concept of structure generally includes the method of organizing an object as a certain integral given. Any system has its own structure, the so-called internal structure, which is expressed in the nature of the connections of its component parts. It is in the structure of the artistic work that the course of the author's thought, his aesthetic position, his view is manifested. The researchers note that the membership or delimitation of the text can be considered from different positions, which is due to the multifacetedness of the text, its compositional and semantic complexity. There are various ways of segmenting the text, which mutually complement each other and testify to the flexibility of the segmentation. The practical part of the study presents a linguistic analysis of English-language fiction texts, namely: Herbert Wells's work "The Invisible Man" and Robert Highline's science fiction novel "The Doorinto Summer", which allowed us to conclude that the elements of the entire compositional structure of the text allow us to look at the text from a more the modern position of its analysis, namely from the position of synergistic analysis. The synergistic approach studies the self-organization and self-regulation of the text system in the conection of the linguistic, cognitive, and cultural space. In the third section of the qualification work, the challenges and requirements for teaching English in high school will be analyzed. It is emphasized that the changes are based on the law of Ukraine "On general secondary education", on the Concept of specialized training in high school, on the State standard of basic and comprehensive general secondary education and other regulatory and legal documents. The English language lesson in high school aims at the formation, development and improvement of communication skills and abilities, which is reflected in the implementation of communicative techniques or communicative language learning, CLT. This approach is based on the fact that the ultimate goal of language learning is to ensure effective communication in real life situations. This method favors the use of language as a tool for interaction over the mechanical study of grammar or vocabulary in isolation. Understanding literary texts in a foreign language is important, as it not only builds language skills, but also increases cultural literacy. Exposure to literature in a foreign language helps students develop a deeper connection to the language, culture, and thought processes of its speakers. For this, new forms of education are introduced, interactive, creative classes are provided, and the very approach to teaching English is changing. It is emphasized the need not only to teach high school students to express themselves correctly in English, but also to hold a conversation, to defend their point of view, to be able to correctly present information based on the skills of understanding literary texts in a foreign language.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2314
Розташовується у зібраннях:014 Середня освіта: англійська мова і література

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Магістерська Максименко.pdfОсобливості Контекстно-варіативного членування англомовного тексту1.84 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.