Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2317
Назва: | Дискурс жахливого у творчості С.Е. Кінґа в контексті англо-американської готичної традиції |
Інші назви: | The Discourse of the Horror in the Works of S.E. King in the Context of the Anglo-American Gothic Tradition |
Автори: | Бурова, Діана Burova, Diana |
Ключові слова: | готична традиція хорор дискурс жахливого концептуальна сфера Gothic tradition horror discourse of the terrible conceptual sphere |
Дата публікації: | 24-гру-2024 |
Бібліографічний опис: | Бурова Д. Дискурс жахливого у творчості С.Е. Кінґа в контексті англо-американської готичної традиції : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014 Середня освіта. Спеціалізації : 014.021 Англійська мова та зарубіжна література. Освітньої програми : Середня освіта: англійська мова та зарубіжна література / Кер. : д. філол. н., проф. Шевчук Т.С. – Ізмаїл, 2023. – 88 с. |
Короткий огляд (реферат): | АНОТАЦІЯ Мета кваліфікаційної роботи – простудіювати «готичний текст» як естетичний феномен в англійській літературі ХІХ ст. з фокусом на творчості сучасного американського письменника Стівена Кінга та англійського живописця ХІХ ст. Вільяма Блейка, який стояв у витоках жанру. Стівен Кінг переосмислив англо-американську готичну традицію і створив модернізовану версію готики, яка в сучасних умовах фігурує як жанр «хорору». Твори Кінга мають підкреслений соціальний підтекст, укорінений в проблеми сучасного йому суспільства. Такими є: проблеми ізоляції та відчуження («The Shining»), булінг і насильство («Carrie»), корупція влади і моральні дилеми («The Stand»), сила і темрява масової свідомості («It»), соціальна несправедливість і дискримінація («The Green Mile»), страх перед технологіями та глобалізацією («Cell»), сімейні проблеми та спадкові травми («Pet Sematary»). В романі «Сяйво» С. Кінг використовує численні готичні образи і мотиви, як-от: будинок з привидами, стародавнє пророцтво, готичний лиходій, готична героїня, заборонена сила/видіння (надприродний дар) і готичний двійник в контексті напруженого розвитку дії. В статті «Danse Macabre» Кінг розглядає жахи як відображення глибинних суспільних страхів та тривог, наголошує на терапевтичній функції жанру, оскільки він змушує нас зазирнути у власну темряву і знайти там щось несподіване про себе. В есе «On Writing» серед вимог до хорошої історії він вказує правдоподібність персонажів та ситуацій, органічний розвиток сюжету, баланс між показом і розповіддю й важливість деталей для створення достовірного світу. Для глибшого розуміння готичної культури в контексті міждисциплінарного підходу автор сфокусував увагу на її розвитку в художньому процесі Великобританії та США на прикладі романістики Стівена Кінга та живопису Вільяма Блейка. Для розвитку критичного мислення учнів профільної школи на факультативному занятті з мистецьких творів у жанру хорору, ми обрали аналіз містичних концептів картини «Геката» Вільяма Блейка. Обидва автори включені до навчальної програми з зарубіжної літератури для 10-11 класів, рекомендованої МОН України в 2022 році. |
Опис: | SUMMARY The purpose of the qualifying work is to study the “Gothic text” as an aesthetic phenomenon in nineteenth-century English literature, focusing on the works of the contemporary American writer Stephen King and the nineteenth-century English painter William Blake, who stood at the origins of the genre. Stephen King reinterpreted the Anglo-American Gothic tradition and created a modernized version of the Gothic, which in modern times appears as a horror genre. King's works have an emphasized social subtext rooted in the problems of his contemporary society. These are: the problems of isolation and alienation (The Shining), bullying and violence (Carrie), corruption of power and moral dilemmas (The Stand), the power and darkness of the mass consciousness (It), social injustice and discrimination (The Green Mile), fear of technology and globalization (Cell), family problems and hereditary trauma (Pet Sematary). In The Shining, S. King uses numerous gothic images and motifs, such as a haunted house, an ancient prophecy, a gothic villain, a gothic heroine, a forbidden power/vision (supernatural gift), and a gothic double in the context of a tense action development. In the article “Danse Macabre,” King considers horror as a reflection of deep social fears and anxieties, emphasizing the therapeutic function of the genre, as it forces us to look into our own darkness and find something unexpected about ourselves. In his essay “On Writing,” he lists the requirements for a good story as believability of characters and situations, organic plot development, balance between showing and telling, and the importance of details in creating a credible world. For a deeper understanding of Gothic culture in the context of an interdisciplinary approach, the author focused on its development in the artistic process of Great Britain and the United States on the example of Stephen King's novels and William Blake's paintings. To develop the critical thinking of specialized school students in an optional class on works of art in the horror genre, we chose to analyze the mystical concepts of William Blake's Hecate. Both authors are included in the foreign literature curriculum for grades 10-11 recommended by the Ministry of Education and Science of Ukraine in 2022. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2317 |
Розташовується у зібраннях: | 014 Середня освіта: англійська мова і література |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Робота Бурова.pdf | Дискурс жахливого у творчості С.Е. Кінґа в контексті англо-американської готичної традиції | 1.23 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.