Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2344
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Баланова, О.А. | - |
dc.contributor.author | Balanova, Olha | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-30T07:58:22Z | - |
dc.date.available | 2025-06-30T07:58:22Z | - |
dc.date.issued | 2025-06-25 | - |
dc.identifier.citation | Баланова О.А. Соціально–педагогічна робота з профілактики булінгу у закладі середньої освіти : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н. доц. Замашкіна О. Д. – Ізмаїл, 2025. – 79 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2344 | - |
dc.description | Annotation to the qualification work «Socio-pedagogical work on the prevention of bullying in a secondary educational institution» Balanova Olha The qualification work is devoted to the analysis of bullying in the educational space of secondary educational institutions, its theoretical and methodological principles and practical ways of preventing and correcting aggressive behavior of adolescents. Bullying, as a phenomenon of deviant behavior, is an acute social problem in adolescence. Almost in every class of every school there are students who have certain characteristics that distinguish them from their classmates. These characteristics often become the cause of ridicule and bullying in the classroom. In modern science, episodic bullying and harassment at school are called "bullying" (from the English word bullying - to tease, intimidate, persecute). In public consciousness and the media, the problems of violence are presented in a rather modified and abbreviated form. The public believes that violence is a rare phenomenon and is limited to isolated cases that affect only socially vulnerable citizens (children of single parents, children of drug-addicted parents, students from disadvantaged schools, etc.). However, this is not so: violence occurs in all population groups and social classes, regardless of socio-economic, racial, cultural or demographic aspects. The disorders that arise as a result of the influence of bullying lead to personal changes, as they affect all levels of human functioning. It is customary to distinguish between immediate and long-term consequences of cruel treatment of a child-adolescent. Immediate consequences include physical injuries. As well as immediate consequences, a child may experience acute psychological disorders, which can manifest themselves either in increased anxiety, nervousness and irritability, or, conversely, in apathy, indifference, depression and low mood. However, in both cases, the child experiences anxiety, fear, and anger. Some of the consequences of violence in adolescence can manifest themselves not only in physical and mental disorders of personality development, but also in somatic, personal, emotional, and social disorders. The first section examines bullying as a phenomenon of purposeful aggressive behavior, analyzes the concepts of "aggression," "aggressiveness," and "aggressive behavior" in domestic and foreign psychological science, and also considers the individual psychological characteristics of adolescents who are participants in bullying. The second section focuses on the propaedeutics of bullying and psychocorrection of aggressive behavior in the adolescent environment. The main factors influencing its occurrence are considered, as well as the directions, forms, and methods of bullying prevention in secondary education institutions. The third section presents an empirical study of the factors that cause bullying, methods of its prevention, and psychological correction in the adolescent environment. The results of the study were analyzed, a program of psychocorrection of interpersonal relationships of adolescents in an educational institution was adapted and implemented. The results of the study can be used to develop effective educational programs aimed at preventing bullying and creating a safe educational environment. | uk_UA |
dc.description.abstract | Анотація до кваліфікаційної роботи «Соціально–педагогічна робота з профілактики булінгу у закладі середньої освіти» Баланової О.А. Кваліфікаційна робота присвячена аналізу булінгу в освітньому просторі закладів середньої освіти, його теоретико-методологічним засадам та практичним шляхам профілактики й корекції агресивної поведінки підлітків. Булінг, як явище девіантної поведінки, є гострою соціальною проблемою в підлітковому віці. Майже в кожному класі кожної школи є учні, які мають певні особливості, що відрізняють їх від однокласників. Ці особливості часто стають причиною насмішок і знущань у класі. У сучасній науці епізодичні знущання та цькування в школі називають «булінгом» (від англійського слова bullying – дражнити, залякувати, переслідувати). У суспільній свідомості та ЗМІ проблеми насильства подаються в досить зміненому та скороченому вигляді. Громадськість вважає, що насильство є рідкісним явищем і обмежується поодинокими випадками, які стосуються лише соціально незахищених громадян (діти одиноких батьків, діти наркозалежних батьків, учні неблагополучних шкіл і т.д.). Однак це не так: насильство трапляється в усіх групах населення та соціальних класах, незалежно від соціально–економічних, расових, культурних чи демографічних аспектів. Порушення, що виникають внаслідок впливу булінгу, призводять до особистісних змін, оскільки впливають на всі рівні функціонування людини. Прийнято розрізняти безпосередні та довгострокові наслідки жорстокого поводження з дитиною–підлітком. До безпосередніх наслідків відносяться фізичні травми. Так само, як безпосередні наслідки, дитина може зазнати гострих психологічних розладів, які можуть проявлятися або в підвищеному неспокої, нервозності та дратівливості, або, навпаки, в апатії, байдужості, пригніченості та зниженому настрої. Однак в обох випадках дитина відчуває тривогу, страх і гнів. Деякі наслідки насильства в підлітковому віці можуть проявлятися не лише у фізичному та психічному порушенні розвитку особистості, але й у соматичних, особистісних, емоційних та соціальних розладах. У першому розділі досліджується булінг як феномен цілеспрямованої агресивної поведінки, аналізуються поняття «агресії», «агресивності» та «агресивної поведінки» у вітчизняній і зарубіжній психологічній науці, а також розглядаються індивідуально-психологічні особливості підлітків—учасників булінгу. У другому розділі акцент зроблено на пропедевтиці булінгу та психокорекції агресивної поведінки у підлітковому середовищі. Розглянуто основні чинники, що впливають на його виникнення, а також напрями, форми та методи профілактики булінгу в закладах середньої освіти. У третьому розділі представлено емпіричне дослідження чинників виникнення булінгу, способів його профілактики та психологічної корекції у підлітковому середовищі. Проаналізовано результати дослідження, адаптовано та реалізовано програму психокорекції міжособистісних стосунків підлітків у навчальному закладі. Результати дослідження можуть бути використані для розробки ефективних освітніх програм, спрямованих на профілактику булінгу та формування безпечного освітнього середовища. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | булінг | uk_UA |
dc.subject | освітній простір | uk_UA |
dc.subject | агресивна поведінка | uk_UA |
dc.subject | девіантна поведінка | uk_UA |
dc.subject | підлітковий вік | uk_UA |
dc.subject | соціальна проблема | uk_UA |
dc.subject | насильство | uk_UA |
dc.subject | профілактика | uk_UA |
dc.subject | bullying | uk_UA |
dc.subject | educational space | uk_UA |
dc.subject | aggressive behavior | uk_UA |
dc.subject | deviant behavior | uk_UA |
dc.subject | adolescence | uk_UA |
dc.subject | social problem | uk_UA |
dc.subject | violence | uk_UA |
dc.subject | prevention | uk_UA |
dc.title | Соціально–педагогічна робота з профілактики булінгу у закладі середньої освіти | uk_UA |
dc.title.alternative | Socio-pedagogical work on the prevention of bullying in a secondary educational institution | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 231 Соціальна робота |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Баланова.docx | Соціально–педагогічна робота з профілактики булінгу у закладі середньої освіти | 1.4 MB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.