Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2346
Назва: | Соціальна реабілітація дітей з обмеженими можливостями здоров’я |
Інші назви: | Social rehabilitation of children with disabilities |
Автори: | Жужунова, Х.П. Zhuzhunova, Khrystyna |
Ключові слова: | соціальна реабілітація обмежені можливості здоров’я (ОМЗ) інвалідність у дітей соціальна нерівність social rehabilitation limited health opportunities disability in children social inequality |
Дата публікації: | 25-чер-2025 |
Бібліографічний опис: | Жужунова Х. П. Соціальна реабілітація дітей з обмеженими можливостями здоров’я : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., доц. Замашкіна О. Д. – Ізмаїл, 2025. – 114 с. |
Короткий огляд (реферат): | Анотація до кваліфікаційної роботи «Соціальна реабілітація дітей з обмеженими можливостями здоров’я» Жужунової Х.П. Кваліфікаційна робота присвячена аналізу теоретичних, методологічних та практичних аспектів соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я (ОМЗ). У дослідженні розглядаються ключові концепції, принципи та напрями реабілітації, а також механізми державної політики щодо підтримки осіб з ОМЗ. Інвалідність у дітей – це обмеження життєдіяльності, соціальна дезадаптація через порушення розвитку, труднощі в самообслуговуванні, самостійному пересуванні, спілкуванні, навчанні та набутті майбутніх професійних навичок. Соціальна нерівність, бідність та проблеми з медикаментозним забезпеченням залишаються найгострішими проблемами. Крім того, інвалідність має велике соціальне значення, оскільки характеризує втрату працездатності населення. Сьогодні зміна суспільних відносин і зміна логіки суспільного мислення вимагають нових підходів до проблеми інвалідності, ставлення здорових людей до людей з інвалідністю та роботи з ними. Це спонукає до розробки та використання нових технологій роботи з дітьми з інвалідністю. Технології соціальної роботи з дітьми-інвалідами передбачають обов'язкову участь батьків у заходах, оскільки це спільне навчання навичкам і вмінням самостійного життя. Актуальність досліджуваної проблеми зумовлена тим, що діти з обмеженими можливостями погано адаптовані до навколишнього середовища, їм важко навчатися і розвиватися в суспільстві. У зв'язку з цим необхідно правильно організувати соціальну роботу з дітьми з обмеженими можливостями. Метою дослідження аналіз інноваційних технологій соціальної реабілітації дітей з обмеженими можливостями здоров’я Об'єктом дослідження - є діти з обмеженими можливостями здоров’я. Предметом дослідження є соціальна реабілітація дітей з обмеженими можливостями здоров’я. У першому розділі висвітлено теоретико-методологічні аспекти соціальної реабілітації, зокрема визначення основних понять, соціально-психологічну характеристику дітей з ОМЗ та державні ініціативи щодо забезпечення їх інтеграції в суспільство. Другий розділ присвячений технологіям соціальної реабілітації, що використовуються в соціальних установах, з акцентом на інноваційні підходи. Особлива увага приділена аналізу специфіки та практичного досвіду реабілітаційної роботи в Одеській області. Третій розділ містить експериментальне дослідження ефективності впровадження інноваційних технологій реабілітації дітей з ОМЗ на базі Болградського районного Центру соціально-психологічної реабілітації. Проведено кількісний та якісний аналіз результатів експериментальної роботи, окреслено перспективні напрями вдосконалення соціальної підтримки дітей з ОМЗ. Результати дослідження можуть бути використані для розробки ефективних програм соціальної реабілітації та впровадження інноваційних методик у соціальну роботу. |
Опис: | Annotation to the qualification work «Social rehabilitation of children with disabilities» Zhuzhunova Khrystyna The qualification work is devoted to the analysis of theoretical, methodological and practical aspects of social rehabilitation of children with disabilities. The study examines key concepts, principles and directions of rehabilitation, as well as mechanisms of state policy to support people with LD. Disability in children is a limitation of life activities, social maladaptation due to developmental disorders, difficulties in self-service, independent movement, communication, learning and acquisition of future professional skills. Social inequality, poverty and problems with medication provision remain the most acute problems. In addition, disability is of great social importance, as it characterizes the loss of working capacity of the population. Today, changing social relations and changing the logic of social thinking require new approaches to the problem of disability, the attitude of healthy people to people with disabilities and working with them. This encourages the development and use of new technologies for working with children with disabilities. Technologies for social work with disabled children involve the mandatory participation of parents in activities, since this is a joint learning of skills and abilities for independent living. The relevance of the problem under study is due to the fact that children with disabilities are poorly adapted to the environment, it is difficult for them to learn and develop in society. In this regard, it is necessary to properly organize social work with children with disabilities. The purpose of the study is the analysis of innovative technologies for the social rehabilitation of children with disabilities The object of the study is children with disabilities. The subject of the study is the social rehabilitation of children with disabilities. The first section highlights the theoretical and methodological aspects of social rehabilitation, in particular the definition of basic concepts, the socio-psychological characteristics of children with disabilities and state initiatives to ensure their integration into society. The second section is devoted to social rehabilitation technologies used in social institutions, with an emphasis on innovative approaches. Particular attention is paid to the analysis of the specifics and practical experience of rehabilitation work in the Odessa region. The third section contains an experimental study of the effectiveness of implementing innovative technologies for the rehabilitation of children with disabilities based on the Bolgrad District Center for Social and Psychological Rehabilitation. A quantitative and qualitative analysis of the results of the experimental work was conducted, and promising areas for improving social support for children with disabilities were outlined. The results of the study can be used to develop effective social rehabilitation programs and introduce innovative methods into social work. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2346 |
Розташовується у зібраннях: | 231 Соціальна робота |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Жужунова.docx | Соціальна реабілітація дітей з обмеженими можливостями здоров’я | 1.76 MB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.