Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2347
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Касап, Даниїла Іллівна | - |
dc.contributor.author | Kasap, D. | - |
dc.date.accessioned | 2025-06-30T09:38:24Z | - |
dc.date.available | 2025-06-30T09:38:24Z | - |
dc.date.issued | 2025-06-25 | - |
dc.identifier.citation | Касап Д. І. Вплив шкільного середовища на формування девіантної поведінки підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота. Освітньої програми : Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., доц. Замашкіна О. Д. – Ізмаїл, 2025. – 87 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2347 | - |
dc.description | Annotation Abstract to the qualification work «The influence of the school environment on the formation of deviant behaviour in adolescents» Kasap D. The qualification work is devoted to the analysis of deviant behavior of adolescents, its causes, features of manifestation and possible ways of prevention and correction. The problems of deviant behavior are gaining relevance in modern society. The crisis situation in our society, sharp changes in social processes that violate the usual forms of control, contribute to the growth of negative phenomena, including deviations from the norms of social life. According to the latest data from the prosecutor's office, minors commit or participate in more than 40 thousand crimes (beating, drinking alcohol, stealing cars, etc.). Teenagers tend to be influenced by the environment, as they try to find their place in society. In order to understand what to do in life, a teenager chooses an environment that accepts him, where there is an opportunity to express himself and identify himself. The mental and physical health of adolescents in modern conditions causes concern and anxiety. The constant deterioration of health, the spread of harmful habits, such as smoking, drinking alcohol and drugs, can cause irreversible consequences. Purpose of the study: to study the theoretical and practical aspects of deviant behavior of adolescents and the possibilities of its socio-pedagogical prevention. Object of the study: deviant behavior as a socio-psychological phenomenon. Subject of the study: the process of socio-pedagogical prevention of deviant behavior of adolescents. The first section considers the essence and types of deviant behavior, the prerequisites for its formation, as well as individual psychological aspects of manifestation. Scientific approaches to determining behavioral deviations and their consequences for the personal development of adolescents are analyzed. The second section is devoted to the technologies of preventive activity of a social educator in working with adolescents prone to deviant behavior. Special attention is paid to the practical experience of the Center for Extracurricular Activities «Perlyna», in particular to the use of social tourism as a means of preventing behavioral deviations. The third section presents an empirical study of the impact of social tourism on the positive dynamics of adolescent behavior. A quantitative and qualitative analysis of the results of experimental work was conducted, and a system for preventing deviant behavior was developed. The results of the study can be used to develop effective social programs aimed at adapting adolescents with deviant behavior and forming their healthy social environment. | uk_UA |
dc.description.abstract | Анотація до кваліфікаційної роботи «Вплив шкільного середовища на формування девіантної поведінки підлітків» Касап Даниїли Іллівни Кваліфікаційна робота присвячена аналізу девіантної поведінки підлітків, її причин, особливостей прояву та можливих шляхів профілактики й корекції. Проблеми девіантної поведінки набувають актуального значення в сучасному суспільстві. Кризова ситуація в нашому суспільстві, різкі зміни соціальних процесів, що порушують звичні форми контролю, сприяють зростанню негативних явищ, зокрема й відхилень від норм суспільного життя. За останніми даними прокуратури, неповнолітні вчиняють або беруть участь у понад 40 тисячах злочинів (побиття, вживання алкоголю, викрадення машин тощо). Підлітки схильні піддаватися впливу навколишнього середовища, оскільки намагаються знайти своє місце в суспільстві. Для того щоб зрозуміти, чим займатися в житті, підліток обирає оточення, яке приймає його, де є можливість самовиражатися та ідентифікувати себе. Психічний та фізичний стан здоров'я підлітків у сучасних умовах викликає занепокоєння і тривогу. Постійне погіршення здоров'я, поширення шкідливих звичок, таких як: паління, вживання алкогольних напоїв та наркотиків може спричинити незворотні наслідки. Мета дослідження: вивчення в теоретичному та практичному аспектах девіантної поведінки підлітків і можливостей її соціально–педагогічної профілактики. Об'єкт дослідження: девіантна поведінка як соціально-психологічний феномен. Предмет дослідження: процес соціально–педагогічної профілактики девіантної поведінки підлітків. У першому розділі розглядається сутність і види девіантної поведінки, передумови її формування, а також індивідуально-психологічні аспекти прояву. Проаналізовано наукові підходи до визначення поведінкових девіацій та їх наслідки для особистісного розвитку підлітків. Другий розділ присвячений технологіям профілактичної діяльності соціального педагога у роботі з підлітками, схильними до девіантної поведінки. Особлива увага приділена практичному досвіду Центру позашкільної роботи «Перлина», зокрема застосуванню соціального туризму як засобу профілактики поведінкових відхилень. У третьому розділі представлено емпіричне дослідження впливу соціального туризму на позитивну динаміку поведінки підлітків. Проведено кількісний та якісний аналіз результатів експериментальної роботи, а також розроблено систему профілактики девіантної поведінки. Результати дослідження можуть бути використані для розробки ефективних соціальних програм, спрямованих на адаптацію підлітків із девіантною поведінкою та формування їхнього здорового соціального середовища. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | девіантна поведінка | uk_UA |
dc.subject | підлітки | uk_UA |
dc.subject | причини девіацій | uk_UA |
dc.subject | соціальний туризм | uk_UA |
dc.subject | профілактика та корекція | uk_UA |
dc.subject | deviant behavior | uk_UA |
dc.subject | adolescents | uk_UA |
dc.subject | causes of deviations | uk_UA |
dc.subject | social tourism | uk_UA |
dc.subject | prevention and correction | uk_UA |
dc.title | Вплив шкільного середовища на формування девіантної поведінки підлітків | uk_UA |
dc.title.alternative | The influence of the school environment on the formation of deviant behaviour in adolescents | uk_UA |
dc.type | Thesis | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 231 Соціальна робота |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Касап.docx | Вплив шкільного середовища на формування девіантної поведінки підлітків | 1.75 MB | Microsoft Word XML | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.