Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/2373
Назва: | Формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці |
Інші назви: | Formation of Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning |
Автори: | Терзі, Г. А. Terzi, Hanna |
Ключові слова: | заклади вищої освіти морського профілю інноваційні технології майбутні фахівці управління судновими технічними системами і комплексами морська індустрія морські фахівці морський та внутрішній водний транспорт неперервна підготовка організаційно-педагогічні умови «освіта впродовж життя» освітній процес професійна компетентність професійна підготовка стандарт вищої освіти суднові механіки фахівці морської галузі higher education institutions of marine profile innovative technologies future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management maritime industry marine specialists sea and inland waterway transport continuous training organizational and pedagogical conditions «lifelong education» educational process professional competence professional training higher education standard ship engineers marine industry professionals |
Дата публікації: | 2025 |
Бібліографічний опис: | Терзі Г. А. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці : Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії з галузі знань 01 Освіта / Педагогіка за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки, спеціалізація – теорія і методика професійної освіти / Кер. : докт. пед. н., проф. Смирнова І. М. – Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Ізмаїл, 2025. – 330 с. |
Короткий огляд (реферат): | АНОТАЦІЯ Терзі Г. А. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії у галузі знань «01 – Освіта/Педагогіка» за спеціальністю «011 – Освітні, педагогічні науки», спеціалізація – теорія і методика професійної освіти / Ізмаїльський державний гуманітарний університет. Зміст анотації. Морський та внутрішній водний транспорт є одним з найбільш розвинених і стратегічно важливих секторів світової економіки. Сучасна освітня політика України спрямована на формування високопрофесійних та конкурентоспроможних фахівців, які здатні до самореалізації та неперервного професійного зростання. Вчені підкреслюють, що підготовка майбутніх фахівців у будь-якій галузі освіти базується на принципах компетентнісного підходу. Цей підхід передбачає не лише набуття знань, умінь і навичок, а й формування компетентностей, необхідних для ефективного вирішення професійних завдань. Високі вимоги до підготовки майбутніх фахівців морського профілю потребують інтеграції інноваційних технологій, форм і методів навчання в освітній процес. Це забезпечить ефективне засвоєння освітньо-професійних програм здобувачами вищої освіти, сприятиме формуванню загальних і професійних компетентностей, що підвищить рівень професіоналізму в цілому. 3 У межах цього дисертаційного дослідження вирішується важливе наукове завдання, яке полягає у виокремлені, теоретичному обґрунтуванні та експериментальній перевірці організаційно-педагогічних умов, необхідних для цілеспрямованого формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. У першому розділі – «Теоретичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами» – розглядається питання формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці як важлива педагогічна проблема. В цьому контексті уточнено визначення поняття «професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами», яке інтерпретується як складне багатофакторне утворення особистості, що включає систему наукових знань і вмінь фахівця, здатність адаптувати їх у професійну діяльність, ціннісних орієнтацій, наявність стійкої готовності до професійного зростання. Зазначена система виступає інструментом забезпечення досягнення визначених в освітньопрофесійній програмі результатів навчання, водночас сприяючи ефективній організації освітнього процесу та реалізації його стратегічних цілей. Детально розглянуто та схарактеризовано структуру формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами, що включає інтеграцію чотирьох основних компонентів: професійно-мотиваційного (розвиток внутрішньої мотивації до професійної діяльності, формування позитивного ставлення до майбутньої професії та готовності до професійного зростання), когнітивнозмістового (набуття знань і теоретичних основ, які є базою для подальшого застосування в професійній діяльності), діяльнісного (розвиток практичних умінь та навичок, необхідних для ефективної роботи в реальних умовах професії) та рефлексивно-особистісного компонентів (самопізнання, 4 самооцінка та особистісний розвиток, що є важливими аспектами професійної готовності фахівців). Кожен з цих компонентів виконує важливу роль у процесі формування професійної компетентності майбутніх фахівців морського профілю, особливо в умовах впровадження сучасних інноваційнометодичних технологій в освітній процес. Зроблено порівняльний аналіз змісту професійної підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у закладах вищої освіти морського профілю України. У другому розділі дисертаційного дослідження – «Технологія формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці» – визначено та теоретично обґрунтовано організаційно-педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці, а саме: поглиблення окремих аспектів професійної підготовки з урахуванням Міжнародної Конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками і доповненнями 1995 р. та Манільськими поправками від 25.06.2010 р. та Модельних курсів ІМО; використання інноваційних технологій (симуляторів, тренажерів віртуальної реальності, інтерактивних дощок та елективних курсів) під час підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами; забезпечення мотивації до майбутньої професійної діяльності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами. З метою реалізації організаційно-педагогічних умов розроблено структурну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. Запропонована модель має чітку блокову структуру, що включає цільовий, організаційно-методичний, змістово-технологічний, результативно-рефлексивний блоки. Цільовий блок моделі визначає основні орієнтири для підготовки майбутніх фахівців управління судновими 5 технічними системами і комплексами у неперервній підготовці відповідно до сучасних потреб на ринку праці, підкреслюючи значущість соціального замовлення на підготовку конкурентоспроможних фахівців, здатних до ефективної професійної діяльності в умовах глобалізаційних змін і мультикультурного середовища. Окреслено мету дослідження – цілеспрямоване формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. Організаційно-методичний блок у представленій моделі є основою для обґрунтування логічного зв’язку між науковими підходами (компетентнісний, особистісно-орієнтований, діяльнісний, системний, технологічний) та принципами, які включають загальнодидактичні (науковість, свідомість, системність та послідовність, наочність, неперервність) та специфічні (особистісного цілевизначення, зв’язку навчання з життям, професійної спрямованості та відповідальності). У межах змістово-технологічного блоку детально охарактеризовано основні аспекти процесу формування професійної підготовки компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці, які включають не лише зміст освітніх компонент, а й нормативно-правову базу, що регулює цей процес. Значну увагу приділено інноваційним технологіям (симулятори, тренажери віртуальної реальності, інтерактивні дошки та елективні авторські курси), які є необхідними для підвищення ефективності формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами. У результативно-рефлексивному блоці дослідження визначено компоненти, критерії та рівні сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. Моніторинг динаміки формування професійної компетентності має на меті відстеження змін у готовності 6 здобувачів вищої освіти до професійної діяльності на різних етапах їх підготовки. Удосконалено діагностичний інструментарій для дослідження формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці. Діагностика здійснювалася за такими критеріями: мотиваційно-ціннісний (оцінка рівня мотивації до професійного розвитку, ціннісні орієнтації щодо важливості суднових технічних систем і комплексів у професійній діяльності), когнітивний (рівень знань і розуміння теоретичних аспектів управління судновими технічними системами та здатність застосовувати ці знання на практиці), праксеологічний (вміння здійснювати практичну діяльність, пов’язану з управлінням технічними системами на суднах, здатність використовувати набуті знання та навички для вирішення реальних професійних завдань), особистісний (саморозвиток, рефлексія, адаптація до змін у професійній сфері, готовність до роботи в колективі та ефективної взаємодії в умовах професійних ситуацій). Для кожного з цих критеріїв визначено відповідні показники та рівні готовності: високий, достатній, середній та початковий, що дозволяє здійснювати точну оцінку формування професійної компетентності. Описано покрокову технологію підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці, яка забезпечує комплексний підхід до формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами, дозволяючи їм отримувати теоретичні знання та здобувати досвід у своїй професійній діяльності. У третьому розділі – «Організація та результати педагогічного експерименту» – висвітлено організацію та методику проведення педагогічного експерименту, наведено етапи проведення експериментального дослідження та здійснено аналіз отриманих результатів. Педагогічний експеримент, що проводився в період з 2022 по 2025 роки, складався з трьох етапів: інформаційно-пошуковий, 7 проєктувальний та дослідницько-експериментальний. Кожен етап реалізовувався циклічно в межах дослідження, що охоплювало заклади вищої освіти, а саме: Ізмаїльський державний гуманітарний університет, Київського інституту водного транспорту імені гетьмана Петра КонашевичаСагайдачного Державного університету інфраструктури і технологій, Національний університет «Одеська морська академія», Дунайський інститут Національного університету «Одеська морська академія», Одеський національний морський університет та Херсонська державна морська академія. Наукова новизна одержаних результатів полягає у тому, що: вперше сформульовано авторське визначення ключового поняття дослідження «професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами», яке розглядається як складне багатофакторне утворення особистості, що включає систему наукових знань і вмінь фахівця, здатність адаптувати їх у професійну діяльність, ціннісних орієнтацій, наявність стійкої готовності до професійного зростання; визначено, теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці (поглиблення окремих аспектів професійної підготовки з урахуванням Міжнародної Конвенції про підготовку і дипломування моряків та несення вахти 1978 року з поправками і доповненнями 1995 р. та Манільськими поправками від 25.06.2010 р. та Модельних курсів ІМО; використання інноваційних технологій (симуляторів, тренажерів віртуальної реальності, інтерактивних дощок та елективних курсів) під час підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами; забезпечення мотивації до майбутньої професійної майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами); 8 розроблено та адаптовано до освітнього процесу структурну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці, що відображає зв’язок між метою, методами, принципами та підходами побудови змісту освітнього процесу у закладах вищої освіти морського профілю з урахуванням цілей, теорії та практики, засобів навчання, форм організації освітнього процесу; описано покрокову технологію підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці; впроваджено в освітній процес елективний авторський курс «Професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці»; створено діагностичний інструментарій оцінювання рівнів сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці за чітко визначеними компонентами (професійно-мотиваційний, когнітивнозмістовий, діяльнісний, рефлексивно-особистісний), критеріями й показниками, що характеризують високий, достатній, середній, початковий рівні; удосконалено змістове наповнення електронного навчальнометодичного комплексу освітньої компоненти «Менеджмент морських ресурсів» для здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Управління судновими технічними системами і комплексами»; розроблено та інтегровано в освітній процес навчальні посібники «Професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці» та «Менеджмент морських ресурсів»; уточнено та розширено сутнісні характеристики та структуру формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління 9 судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці у закладах вищої освіти морського профілю. подальшого розвитку набули наукові положення щодо організації та навчально-методичного супроводу процесу формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці у закладах вищої освіти морського профілю. Практичне значення одержаних результатів дослідження полягає в розробленні й впровадженні в освітній процес закладів вищої освіти морського профілю елективного авторського курсу «Професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці»; електронного навчально-методичного комплексу освітньої компоненти «Менеджмент морських ресурсів» для здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Управління судновими технічними системами і комплексами»; покрокової технології підготовки майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці; навчальних посібників у співавторстві «Професійна компетентність майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці» та «Менеджмент морських ресурсів»; методичних вказівок до виконання лабораторної роботи «Аналіз роботи пуско-реверсивної системи малообертового двигуна серії МС-С» з дисципліни «Теорія та засоби управління судновими енергетичними установками; переліку контрольних запитань, тестів, завдань прикладного матеріалу («кейс-ситуації»). Результати проведеного дослідження можуть бути ефективно використані для подальшого вдосконалення рівня сформованості професійної компетентності у неперервній підготовці майбутніх фахівців морського та внутрішнього водного транспорту, зокрема у підготовці здобувачів освіти галузі знань 27 «Транспорт» спеціальності 271 «Морський та внутрішній водний транспорт» освітньо-професійної програми 271.02 «Управління 10 судновими технічними системами і комплексами». Крім того, вони можуть бути практично значущими в системі підвищення кваліфікації науковопедагогічних працівників, зокрема під час проведення науково-методичних вебінарів, семінарів, тренінгів та інших наукових заходів. Ці результати можуть стати основою для формування ефективної системи неперервної підготовки та розвитку професійної компетентності як здобувачів вищої освіти, так і науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти морського профілю. Це, у свою чергу, сприятиме покращенню якості підготовки майбутніх фахівців, підвищенню їх конкурентоспроможності на ринку праці та забезпеченню високого рівня професіоналізму в умовах постійно змінюваного морського середовища |
Опис: | ABSTRACT Hanna Terzi. Formation of Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning. – Qualification research work, presented as manuscript. The dissertation to obtain the degree of Doctor of Philosophy in the field of knowledge «01 – Education / Pedagogy», specialty «011 – Educational, Pedagogical Sciences», specialization – Theory and Methodology of Vocational Education / Izmail State University of Humanities. Abstract content. Maritime and inland water transport is one of the most developed and strategically important sectors of the global economy. The current educational policy of Ukraine is aimed at the formation of highly qualified and competitive professionals who are capable of self-realization and continuous professional development. The researchers emphasize that the training of future specialists in any field of education is based on the principles of a competency-based approach. This approach involves not only the gaining of knowledge, skills, and abilities but also the development of competencies necessary for effectively solving professional tasks. High standards in the training of future maritime professionals require the integration of innovative technologies, forms, and teaching methods into the educational process. This will ensure the effective assimilation of educational and professional programs by higher education applicants and promote the development of both general and professional competencies, thereby enhancing the overall level of professionalism. Within the framework of this dissertation research, an important scientific task is addressed – the identification, theoretical substantiation, and experimental verification of organizational and pedagogical conditions necessary for the purposeful formation of the professional competence of future specialists in the Ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning. 12 The first chapter – «Theoretical Foundations for the Formation of Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management» – examines the formation of professional competence of future specialists in this field within the framework of continuous training as a significant pedagogical issue. In this context, the concept of "professional competence of future specialists in the Ship’s engineering systems and complexes operation and management " is clarified. It is interpreted as a complex, multifactorial personal formation that encompasses a system of scientific knowledge and skills, the ability to adapt them to professional activities, value orientations, and a stable readiness for professional growth. This system serves as a tool for achieving the intended learning outcomes defined by the educational and professional program, while also contributing to the effective organization of the educational process and the realization of its strategic goals. The structure of professional competence formation for future specialists in Ship’s engineering systems and complexes operation and management is analyzed and characterized in detail. It integrates four key components: professional-motivational component (focused on developing intrinsic motivation for professional activity, fostering a positive attitude towards the chosen profession, and building readiness for professional development); cognitive-content component (involving the acquisition of knowledge and theoretical foundations that serve as a basis for further practical application in professional activities); activity-based component (aimed at developing practical skills and abilities essential for effective performance under real-world professional conditions); reflective-personal component (including selfawareness, self-assessment, and personal development, which are crucial aspects of professional readiness). Each of these components plays a vital role in the process of forming the professional competence of future maritime specialists, particularly in the context of implementing modern innovative and methodological technologies into the educational process. A comparative analysis is conducted on the content of professional training for future specialists in the Ship’s engineering 13 systems and complexes operation and management in Ukrainian higher education institutions specializing in maritime education. The second chapter of the dissertation – «The Technology of Forming Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s engineering systems and complexes operation and management in Lifelong Learning» – defines and theoretically substantiates the organizational and pedagogical conditions necessary for the development of professional competence in future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning. These conditions include: enhancement of specific aspects of professional training in accordance with the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW), 1978, as amended in 1995 and supplemented by the Manila Amendments of June 25, 2010, as well as the IMO Model Courses; the use of innovative technologies in the training process, including simulators, virtual reality trainers, interactive whiteboards, and elective courses, which support the development of professional competence in future specialists in ship’s technical system management; ensuring motivation for future professional activity among trainees specializing in the management of ship technical systems and complexes. In order to implement the identified organizational and pedagogical conditions, a structural model for the formation of professional competence of future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management was developed. The proposed model has a clearly defined block structure, which includes the following components: target, organizationalmethodological, content-technological, and result-reflective blocks. The target block of the model outlines the main guidelines for the training of future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in Lifelong Learning within continuous professional development. It reflects current labor market demands and emphasizes the importance of meeting the social demand for the preparation of highly qualified and competitive personnel capable of effective professional activity under conditions of globalization and in a 14 multicultural environment. The purpose of the research is defined as the purposeful formation of the professional competence of future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning. The organizational-methodological block of the presented model serves as the foundation for substantiating the logical relationship between various approaches – competency-based, learner-centered, activity-based, systemic, and technological – and pedagogical principles. These principles include both general didactic (scientific rigor, awareness, systematicity and consistency, visualization, and continuity) and specific ones (personal goal-setting, integration of learning with real-life contexts, professional orientation, and responsibility). Within the content-technological block, the key aspects of the process of forming professional competence in future specialists in the management of ship technical systems and complexes through continuous training are thoroughly characterized. This includes not only the content of the educational components but also the regulatory and legal framework that governs this process. Significant attention is given to innovative technologies – such as simulators, virtual reality trainers, interactive whiteboards, and author-developed elective courses – which are essential for enhancing the effectiveness of professional competence formation. In the resultreflective block, the study identifies the components, criteria, and levels of professional competence development in future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning. The monitoring of the dynamics of professional competence formation is aimed at tracking changes in the readiness of higher education applicants for professional activity at various stages of their training. The diagnostic toolkit for studying the formation of professional competence in future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning was improved. The diagnostic process was carried out based on the following criteria: motivational-value criterion – assessment of the level of motivation for professional development and value orientations 15 regarding the importance of ship technical systems and complexes in professional activity; cognitive criterion – evaluation of the level of knowledge and understanding of theoretical aspects of managing ship technical systems and the ability to apply this knowledge in practice; praxeological criterion – assessment of the ability to carry out practical activities related to the management of technical systems on ships and the capacity to use acquired knowledge and skills to solve real professional tasks; personal criterion – evaluation of self-development, reflection, adaptation to changes in the professional field, readiness to work in a team, and ability to interact effectively in professional contexts. For each of these criteria, relevant indicators and levels of readiness were defined: high, sufficient, average, and initial, which allows for a precise assessment of the formation of professional competence. A step-by-step training technology was developed for future specialists in the ship’s engineering systems and complexes operation and management in lifelong learning. This technology ensures a comprehensive approach to the formation of their professional competence by enabling them to acquire theoretical knowledge and gain practical experience in their professional field. The third chapter – «Organization and Results of the Pedagogical Experiment» – presents the organization and methodology of the pedagogical experiment, outlines the stages of the experimental research, and provides an analysis of the results obtained. The pedagogical experiment, conducted over the period from 2022 to 2025, consisted of three stages: the informational-search stage, the design stage, and the research-experimental stage. Each stage was implemented cyclically within the framework of the study, which involved several institutions of higher education, namely: Izmail State University of Humanities, Kyiv Institute of Water Transport named after Hetman Petro Konashevych-Sahaidachny of the State University of Infrastructure and Technologies, National University «Odesa Maritime Academy», Danube Institute of the National University «Odesa Maritime Academy», Odesa National Maritime University, and Kherson State Maritime Academy. 16 The scientific novelty of the obtained results lies in the fact that: for the first time, an author's definition of the key concept of the research, «professional competence of future specialists in the management of ship technical systems and complexes» has been formulated: this concept is viewed as a complex, multifactorial formation of the personality, which includes a system of scientific knowledge and skills of the specialist, the ability to adapt them to professional activities, value orientations, and a stable readiness for professional growth; the organizational and pedagogical conditions for the process of forming professional competence in future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous training have been defined, theoretically substantiated, and experimentally verified. These conditions include: the deepening of specific aspects of professional training in accordance with the International Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping for Seafarers (STCW) 1978, as amended in 1995 and supplemented by the Manila Amendments of June 25, 2010, and the IMO Model Courses; the use of innovative technologies (such as simulators, virtual reality trainers, interactive whiteboards, and elective courses) during the training of future specialists in the management of ship technical systems and complexes; the provision of motivation for future professionals specializing in the management of ship technical systems and complexes; a structural model for the formation of professional competence in future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous training has been developed and adapted to the educational process. This model reflects the connection between the goals, methods, principles, and approaches to the construction of the educational content in maritime higher education institutions, taking into account the objectives, theory and practice, teaching tools, and forms of organizing the educational process; a step-by-step technology for the training of future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous education has been described; 17 an elective author’s course titled «Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning» has been implemented into the educational process; a diagnostic toolkit for assessing the levels of professional competence formation in future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous education has been created. This toolkit is based on clearly defined components (professional-motivational, cognitive-content, operational, and reflective-personal), criteria, and indicators that characterize the high, sufficient, medium, and initial levels; the content of the electronic teaching and methodological complex for the educational component «Marine Resources Management» has been improved for higher education students enrolled in the educational-professional program «Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management»; textbooks titled «Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning» and «Marine Resources Management» have been developed and integrated into the educational process; the essential characteristics and structure of the formation of professional competence in future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous education in maritime higher education institutions have been clarified and expanded; the scientific principles regarding the organization and educationalmethodological support of the process of forming professional competence in future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous education in maritime higher education institutions have undergone further development. The practical significance of the obtained research results lies in the development and implementation of the following into the educational process of maritime higher education institutions: the elective author’s course «Professional 18 Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning»; the electronic teaching and methodological complex for the educational component «Marine Resources Management» for higher education students in the educationalprofessional program «Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management»; a step-by-step technology for the training of future specialists in the management of ship technical systems and complexes within continuous education; co-authored textbooks «Professional Competence of Future Specialists in the Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management in Lifelong Learning» and «Marine Resources Management»; methodical guidelines for performing laboratory work «Analysis of the Starting-Reversing System of Low-Speed Engine of the MS-C Series» in the course «Theory and Means of Managing Ship Power Installations»; a list of control questions, tests, applied material tasks («case situations»). The results of the conducted research can be effectively used for the further improvement of the level of professional competence formation in the continuous education of future specialists in maritime and inland water transport, particularly in the training of students in the field of knowledge 27 «Transport», specialty 271 «Maritime and Inland Waterway Transport», educational-professional program 271.02 «Ship’s Engineering Systems and Complexes Operation and Management». Furthermore, they can be practically significant in the system of professional development of scientific and pedagogical staff, especially during the conduct of scientific-methodological webinars, seminars, training sessions, and other scientific events. These results can serve as a foundation for the formation of an effective system of continuous education and professional competence development for both higher education students and scientific-pedagogical staff of maritime higher education institutions. This, in turn, will contribute to improving the quality of training for future specialists, enhancing their competitiveness in the labor market, 19 and ensuring a high level of professionalism in the constantly changing maritime environment. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/2373 |
Розташовується у зібраннях: | Дисертації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Терзі Г.А..pdf | Формування професійної компетентності майбутніх фахівців управління судновими технічними системами і комплексами у неперервній підготовці | 14.12 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.