Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2385
Назва: Розвиток емоційного інтелекту майбутніх психологів в процесі вивчення «психології ділового спілкування»
Інші назви: Development of emotional intelligence in future psychologists during the study of "business communication psychology"
Автори: Васильєва, Ольга Анатоліївна
Vasylieva, Olha Anatoliivna
Ключові слова: емоційний інтелект
психологія ділового спілкування
професійна підготовка
майбутні психологи
комунікативна гнучкість
емоційна компетентність
кар’єрне зростання
emotional intelligence
business communication psychology
professional training
future psychologists
communicative flexibility
emotional competence
career advancement
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Васильєва О.А. Розвиток емоційного інтелекту майбутніх психологів в процесі вивчення «психології ділового спілкування» / О.А. Васильєва // Перспективи та інновації науки. – 2025. – № 4(50). – с.1255-1268.
Короткий огляд (реферат): Анотація. У статті розкрито психологічні особливості розвитку емоційного інтелекту майбутніх психологів у процесі професійної підготовки, зокрема вивчення навчальної дисципліни «Психологія ділового спілкування». Обґрунтовано актуальність дослідження в умовах зростання попиту на кваліфіковану психологічну допомогу, зумовленого воєнним станом в Україні. Проаналізовано сучасні теоретико-методологічні підходи до поняття «емоційний інтелект». Виокремлено його основні компоненти: когнітивний, афективний і поведінковий, а також визначено їх вплив на ефективність міжособистісного спілкування в професійній діяльності. Окрема увага приділяється поняттю емоційної компетентності як ширшому феномену, що включає вроджені здатності та набуті вміння, які формуються в освітньому процесі під впливом соціокультурних чинників. У статті виокремлено основні компоненти емоційної компетентності (рефлексія, саморегуляція, емпатія, управління взаєминами), що є визначальними для успішної професійній діяльності. Зазначено, що емоційний інтелект представляє собою багатокомпонентне особистісне утворення, яке зумовлює здатність індивіда усвідомлювати, ідентифікувати та диференціювати власні й чужі емоційні стани, а також інтегрувати отриману інформацію в професійну діяльність. Обґрунтовано роль навчальної дисципліни «Психологія ділового спілкування» як ефективного засобу розвитку емоційного інтелекту у майбутніх психологів в процесі професійної підготовки. Описано зміст дисципліни, мету, завдання та теми. Представлено авторський підхід до організації навчального процесу, який включає використання інтерактивних методів, зокрема кейс-методу, ділових ігор, рефлексивного аналізу, групових дискусій та практикоорієнтованих завдань. Простежено, що рефлексія, саморегуляція, емпатія, комунікативна гнучкість, адаптивність, професійна емоційна стійкості визначають розвиток емоційного інтлекту у майбутніх психологів. Результати дослідження підтверджують, що розвиток емоційного інтелекту у майбутніх психологів у процесі вивчення дисципліни «Психологія ділового спілкування» підвищує їхню професійну готовність до роботи в умовах нестабільності, сприяє їхній конкурентоспроможності та формує підґрунтя для успішного кар’єрного зростання.
Опис: Abstract. The article explores the psychological characteristics of the development of emotional intelligence in future psychologists during their professional training, particularly in the study of the discipline "Business Communication Psychology." The relevance of the research is substantiated in the context of the increasing demand for qualified psychological assistance due to the ongoing war in Ukraine. Modern theoretical and methodological approaches to the concept of "emotional intelligence" are analyzed. Its main components are identified, including cognitive, affective, and behavioral, along with their impact on the effectiveness of interpersonal communication in professional activities. Special attention is given to the concept of emotional competence as a broader phenomenon that encompasses both innate abilities and acquired skills, which develop in the educational process under the influence of sociocultural factors. The article highlights the key components of emotional competence (reflection, self-regulation, empathy, and relationship management), which are essential for the successful professional functioning of future psychologists. Emotional intelligence is characterized as a multidimensional personal construct that determines an individual’s ability to recognize, identify, and differentiate both their own and others’ emotional states, as well as integrate this information into their professional activities. The role of the discipline "Business Communication Psychology" is substantiated as an effective tool for developing emotional intelligence in future psychologists. The content of the discipline, its objectives, tasks, and topics are described. The article presents an authorial approach to the organization of the educational process, incorporating interactive methods such as case studies, business games, reflective analysis, group discussions, and practice-oriented tasks. It is demonstrated that reflection, selfregulation skills, empathy, communicative flexibility, adaptability, communicative competence, and emotional resilience are key factors in ensuring the effectiveness of a psychologist’s professional communication. The research findings confirm that the development of emotional intelligence during the study of "Business Communication Psychology" enhances students' professional readiness to work in conditions of instability and contributes to their competitiveness in the labor market and lays the foundation for successful career advancement.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/2385
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22779-Текст статті-27922-1-10-20250504.pdfРозвиток емоційного інтелекту майбутніх психологів в процесі вивчення «психології ділового спілкування»249.55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.