Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/2395
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМЕЛЬНИКОВА, Руслана-
dc.contributor.authorВАКАРЬ, Олександра-
dc.contributor.authorMELNIKOVA, Ruslana-
dc.contributor.authorVAKAR, Alexandra-
dc.date.accessioned2025-11-06T09:20:34Z-
dc.date.available2025-11-06T09:20:34Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationМельникова Р., Вакарь О. Візуалізація на уроках української мови та літератури / Р. Мельникова. О. Вакарь // Філологічні діалоги. Вип. 10. – Ізмаїл: РВВ ІДГУ, 2023. – С. 146-154.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/2395-
dc.descriptionAbstract. The article is devoted to the actual problem of visualization of educational material in Ukrainian language and literature lessons. Proves that the technological approach is the leading one in teaching Ukrainian language and literature in general secondary education institutions. The reasons for finding new ways of presenting information in a concise, compact, but at the same time interesting and attractive form are substantiated in order to motivate children to learn, to activate their learning and search activities. The role of teaching aids in the lessons of the Ukrainian language and literature is indicated, the importance of their correct comprehensive selection depending on the educational tasks, the material studied in the lesson, the degree of mastery of it by students are substantiated. The author defines the concept of teaching aids, a classification based on the way technical means influence students. On this basis, we distinguish visual aids (codoscope, slides, electronic manuals, textbooks, dictionaries); auditory aids (tape recordings of speech utterances (monologues, dialogues, polylogues), records, radio, telephone, phonogram; audiovisual aids (computer, Internet, multimedia projectors, diatribes, video films, video fragments, cartoons). The article emphasizes the reasons that necessitate consideration of the means of teaching the Ukrainian language and literature. It is noted that at the present stage, visual and audiovisual ones prevail, which contribute to the successful study and assimilation of the material, activation of cognitive activity, development of digital competence. A special place is occupied by didactic material: task cards, flash cards, coloring cards. The article formulates the requirements for didactic material: to ensure all the principles of learning, educational and cognitive tasks of the school language course; to be perfect in terms of the norms of the literary language, lexical richness and variety of forms; to be based on a coherent text. When working with the cards, students not only check the level of knowledge on the topic, but also memorize the material and develop self-control skills. Examples of modern visualizations are given: multimedia presentations, mental maps, tag clouds, crossword puzzles, scribbling, puzzles, Facebook page, QR codes, which significantly increase students' interest in Ukrainian language and literature lessons and contribute to the improvement of knowledge in these subjects.uk_UA
dc.description.abstractАнотація. Стаття присвячена актуальній проблемі візуалізації навчального матеріалу на уроках української мови та літератури. Доводиться, що провідним у навчанні української мови та літератури в закладах загальної середньої освіти є технологічний підхід. Обґрунтовуються причини пошуку нових способів подання інформації у стислому, компактному, але одночасно цікавому та привабливому вигляді, щоб мотивувати дітей до пізнання, активізувати їх навчальну та пошукову діяльність. Зазначено роль засобів навчання на уроках української мови та літератури, обґрунтовано значущість їх правильного комплексного відбору залежно від навчально-виховних завдань, матеріалу, який вивчається на уроці, ступеня володіння ним учнями. З’ясовано поняття засобів навчання, класифікацію, в основу якої покладено спосіб впливу технічних засобів на учнів. На цій підставі виділяємо візуальні (кодоскоп, діапозитиви, електронні посібники, підручники, словники); аудитивні (магнітофонні записи мовленнєвих висловлювань: монологів, діалогів, полілогів), платівки, радіо, телефон, фонограма; аудіовізуальні (комп’ютер, Інтернет, мультимедійні проєктори, діафільми, відеофільми, відеофрагменти, мультфільми). У статті підкреслюються причини, що зумовлюють потребу в розгляді засобів навчання української мови та літератури. Зазначається, що на сучасному етапі переважають візуальні й аудіовізуальні, які сприяють успішному вивченню і засвоєнню матеріалу, активізації пізнавальної діяльності, розвиткові цифрової компетентності. Окреме місце посідає дидактичний матеріал: картки із завданнями, флеш-картки, картки-розмальовки. У статті сформульовано вимоги, які ставляться до дидактичного матеріалу: забезпечувати всі принципи навчання, виховні й пізнавальні завдання шкільного курсу мови; бути бездоганними стосовно норм літературної мови, лексичного багатства та різноманітності форм; мати в своїй основі зв’язний текст. Під час роботи з картками школярі не тільки перевіряють рівень засвоєння знань з теми, але й запам’ятовують навчальний матеріал, виробляють навички самоконтролю. Наводяться приклади сучасних візуалізацій: мультимедіа презентації, QR-коди, таймлайн, хмари тегів, ментальні карти, кроссенс, буктрейлер, які суттєво підвищують зацікавленість учнів уроками української мови та літератури, сприяють покращенню знань із цих предметів.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.subjectмультимедіа презентаціяuk_UA
dc.subjectQR-кодиuk_UA
dc.subjectтаймлайнuk_UA
dc.subjectхмари тегівuk_UA
dc.subjectментальні картиuk_UA
dc.subjectкроссенсuk_UA
dc.subjectбуктрейлерuk_UA
dc.subjectmultimedia presentationsuk_UA
dc.subjectQR-codesuk_UA
dc.subjecttimelineuk_UA
dc.subjecttag cloudsuk_UA
dc.subjectmental mapsuk_UA
dc.subjectcross senseuk_UA
dc.subjectbook traileruk_UA
dc.titleВІЗУАЛІЗАЦІЯ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИuk_UA
dc.title.alternativeVISUALIZATION IN UKRAINIAN LANGUAGE AND LITERATURE LESSONSuk_UA
dc.typeThesisuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
FD_10.pdfВізуалізація на уроках української мови та літератури3.54 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.