Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/628
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКічук, Н.-
dc.contributor.authorKichuk, N.-
dc.date.accessioned2019-04-23T09:15:06Z-
dc.date.available2019-04-23T09:15:06Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКічук Н. Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця / Н. Кічук // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. – Вип. 39. – С. 41-44.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/628-
dc.descriptionIn modern conditions, when it is generally recognized as a decline in the level of education and professional training of specialists, as well as changesin the teacher’s profession with a significantin crease in the socio-pedagogical requirements for him and his professional activities, theconcept of «life long education» is being up dated. In this regard, interestin such a phenomenonas a pedagogical internship is in creasing. This is a new socio - pedagogical institution and an important linkin the native system of continuous education. The constructive implementation of the competence approach to the training of a specialist, which has developed in the experience of some European countries, is substantiated. Attention is drawn to there sources that are still unused now a days for the formation of competence in both students and practicing teachers in the aspect of studying, generalizing and disseminating advanced pedagogical experience; increasing of this competence has a fundamental importance at all stages of continuing education of a teacher. In this regard, the pedagogical internshipis not an exception. At the sametime, the self-reflection of the established practice gives ground stoassert the crucial importance of the pedagogical internshipinthe professional-pedagogical self­ realization of the specialist, as well asin the development of his professional reflection inthe pedagogical activity.uk_UA
dc.description.abstractВисвітлюються деякі аспекти проблеми становлення професійної ідентичності педагога в умовах педагогічної інтернатури. Обґрунтовується важливість цього ланцюжка вітчизняної системи неперервної освіти на професійно-педагогічну самореалізацію фахівця та його професійну рефлексію у педагогічній діяльності.uk_UA
dc.publisherІзмаїл : РВВ ІДГУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;Вип. 39-
dc.subjectпедагогічна інтернатураuk_UA
dc.subjectкомпетентністьuk_UA
dc.subjectпрофесійна самореалізаціяuk_UA
dc.subjectпрофесійна рефлексіяuk_UA
dc.subjectпрофесійна ідентичністьuk_UA
dc.subjectpedagogical internshipuk_UA
dc.subjectcompetenceuk_UA
dc.subjectprofessional self-realizationuk_UA
dc.subjectprofessional reflectionuk_UA
dc.subjectprofessional identityuk_UA
dc.titleПедагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівцяuk_UA
dc.title.alternativePedagogical internship is an important part of the national system of the continuing education of a specialistuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кичук.pdf173.53 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.