Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/628
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Кічук, Н. | - |
dc.contributor.author | Kichuk, N. | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-23T09:15:06Z | - |
dc.date.available | 2019-04-23T09:15:06Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Кічук Н. Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця / Н. Кічук // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. – Вип. 39. – С. 41-44. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/628 | - |
dc.description | In modern conditions, when it is generally recognized as a decline in the level of education and professional training of specialists, as well as changesin the teacher’s profession with a significantin crease in the socio-pedagogical requirements for him and his professional activities, theconcept of «life long education» is being up dated. In this regard, interestin such a phenomenonas a pedagogical internship is in creasing. This is a new socio - pedagogical institution and an important linkin the native system of continuous education. The constructive implementation of the competence approach to the training of a specialist, which has developed in the experience of some European countries, is substantiated. Attention is drawn to there sources that are still unused now a days for the formation of competence in both students and practicing teachers in the aspect of studying, generalizing and disseminating advanced pedagogical experience; increasing of this competence has a fundamental importance at all stages of continuing education of a teacher. In this regard, the pedagogical internshipis not an exception. At the sametime, the self-reflection of the established practice gives ground stoassert the crucial importance of the pedagogical internshipinthe professional-pedagogical self realization of the specialist, as well asin the development of his professional reflection inthe pedagogical activity. | uk_UA |
dc.description.abstract | Висвітлюються деякі аспекти проблеми становлення професійної ідентичності педагога в умовах педагогічної інтернатури. Обґрунтовується важливість цього ланцюжка вітчизняної системи неперервної освіти на професійно-педагогічну самореалізацію фахівця та його професійну рефлексію у педагогічній діяльності. | uk_UA |
dc.publisher | Ізмаїл : РВВ ІДГУ | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | Педагогічні науки;Вип. 39 | - |
dc.subject | педагогічна інтернатура | uk_UA |
dc.subject | компетентність | uk_UA |
dc.subject | професійна самореалізація | uk_UA |
dc.subject | професійна рефлексія | uk_UA |
dc.subject | професійна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | pedagogical internship | uk_UA |
dc.subject | competence | uk_UA |
dc.subject | professional self-realization | uk_UA |
dc.subject | professional reflection | uk_UA |
dc.subject | professional identity | uk_UA |
dc.title | Педагогічна інтернатура - важливий складник вітчизняної системи неперервної освіти фахівця | uk_UA |
dc.title.alternative | Pedagogical internship is an important part of the national system of the continuing education of a specialist | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Науковий вісник ІДГУ |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Кичук.pdf | 173.53 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.