Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/631
Назва: Методична своєрідність реалізації інтегрованого курсу «Мистецтво» в умовах нової української школи
Інші назви: Implementation o f Integrated «Art» in New Ukrainian School
Автори: Бухнієва, О.
Банкул, Л.
Bukhnieva, О.
Bankul, L.
Ключові слова: інтегрований курс «Мистецтво»
концепція Нової української школи
інтеграція
педагогіка партнерства
integrated course «Art»
the concept of the New Ukrainian school
integration
pedagogy of partnership
Дата публікації: 2018
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Бухнієва О. Методична своєрідність реалізації інтегрованого курсу «Мистецтво» в умовах нової української школи / О. Бухнієва, Л. Банкул // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2018. – Вип. 39. – С. 14-19.
Серія/номер: Педагогічні науки;Вип. 39
Короткий огляд (реферат): Концепція Нової української школи створює пріоритети реформування загальної середньої освіти, які знаходять своє відображення в проекті Державного стандарту початкової освіти. У документі передбачено організацію освітнього процесу на засадах педагогіки партнерства, із застосуванням компетентнішого підходу на інтегровано- предметній основі. Це означає принципову зміну педагогічних підходів до процесу навчання, яке сприяє формуванню інтелектуально розвиненої, ініціативної особистості, здатної нестандартно, творчо мислити. В освітніх стандартах нового покоління йдеться про використання інтегративного підходу в навчально-виховному процесі Нової української школи.
Опис: The teaching staff introduces new standards for secondary education in 2018-2019 academic year, in particular at the primary school. The project envisages the introduction of a new content of education on the basis of an integrative approach in education. Modernization of Ukrainian education at the present stage is aimed at the development of the student’s personality. Satisfaction of his needs and interests in order to prepare a purposeful, independent personality. This means a fundamental change in the pedagogical approaches to the learning process, which contributes to the formation of an intellectually developed, initiative person, capable of non-standard, creative thinking. Primary education plays an important role in the general education system, as the personal. In particular, child’s artistic experience received in the primary school, the level of development reached the foundation for further education. Therefore, an important direction of the teachers’ activities is the creation of conditions for ensuring the full intellectual and emotional development of primary school pupils, associated with the formation of stable cognitive interests, skills and abilities of mental activity, the qualities of reason, creative initiative and autonomy. It is referred to the educational standards of the new generation about using an integrative approach in the educational process of the New Ukrainian School. An integrated approach provides an opportunity to show the world in its diversity. Students’ knowledge acquires the qualities of systemicity, the skills become generalized, complex, and the world-view orientation of cognitive interests increases in the process of integrated learning. It contributes to the intellectual, creative development of primary school pupils. There is a balance between the educational activities initiated by the teacher and the activities initiated by the children themselves in the educational environment of the New Ukrainian School. Such an environment provides opportunities for children to make their own choices, opportunities for developing new ones and improving existing practical skills, gaining new knowledge, developing their positive attitude towards others. It will provide the opportunity to make choices in the classroom and, accordingly, make independent decisions about learning activities, while realizing the consequences of the choice. The priority task of the New Ukrainian school teacher of the Fine Arts is not just to give knowledge of new programs, but to teach and educate in a new way, understanding, accepting and creatively applying new principles of education of a new generation
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/631
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бухниева, Банкул.pdf223.7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.