Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/660
Назва: Definition of physical development as a component  of healthcare 
Інші назви: Визначення фізичного розвитку – складової здоров’язбереження
Автори: Баштовенко, О.А.
Вashtovenko, О.
Баштовенко, О.
Ключові слова: здоров’я
здоров’язбереження
фізичний розвиток
рухова активність
 health
health saving
physical development
motor activity
Дата публікації: лют-2019
Бібліографічний опис: Баштовенко О.А. Визначення фізичного розвитку – складової здоров’язбереження / О.А. Баштовенко // Молодь і ринок : Щомісячний науково-педагогічний журнал. – 2019. – № 2 (169). – С. 123-128.
Серія/номер: ;№ 2 (169)
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано сучасний стан проблеми здоров’язбереження. Наголошено на важливості дослідження фізичного розвитку та профілю фізичного розвитку студентів вищого навчального закладу для формування у  молоді  спрямування на здоров’язбереження. Показана важливість залучення молоді до моніторингу власного здоров’я через визначення профілю фізичного розвитку. Доведена позитивна динаміка впливу рухової активності не тільки на загальний стан організму, але й формування пропорційності профілю фізичного розвитку.
Опис: Crisis phenomena in the health of the population, its individual communities and groups occur very quickly and persist for many years. During school education, children lose almost half of their health. Only a third of school children can fulfill physical standards without risk for health, and only the fourth part is capable of restoring the functional state of the body in a favorable way after compliance with the standards. So, the students, the yesterday’s schoolchildren continue reporting the unsatisfactory state of their health. It is important for the healthcare system to  continue incorporating  a  variety  of approaches  and  methods throughout  the  course  at Higher  Educational Institutions. The level of  physical development, the degree of its harmony, the functioning of the  basic body systems, physical fitness, the degree of resistance of the body to adverse effects – these are signs of physical health. Physical development is a process that can be managed. It can be directed in a certain direction. You can improve motor skills, improve body shape, and increase the functional level of individual systems and organs. It is important to form and disclose the concept of physical development and physical condition. It is important to involve the students into monitoring their health and determine the nature of physical development. Determine the conditions for healthcare. Students  must  learn  to  determine  their  own  physical  development.  We  must  rely  on  the  definition  of anthropometric  indicators;  evaluate  using  the  method  of  sigma  deviations,  and  build  a  profile  of  physical development; compare the individual data with regional standards of physical development. This is the purpose of our study. Using the method of sigma deviations, we compared the profile of physical development and each individual trait with an arithmetic mean. Acknowledge its actual deviation from the normative values. The method revealed: the proportional profile of physical development in the age group of 18-20 years in 38.7% of the subjects, among them 83% - involved in sports activities. The best results for students who favor motor activity have also received other indicators. Students were involved in research and analysis of their own physical development. An education in higher education institution is aimed at healthformation and healthcare.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/660
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Баштовенко 2019_2.pdf6.79 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.