Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/702
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСвищ, H.М.-
dc.date.accessioned2019-06-03T09:15:24Z-
dc.date.available2019-06-03T09:15:24Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationСвищ H.М. Мова українського весілля як об'єкт етнолінгвістичної та лексикографічної інтерпретації / Н.М. Свищ // Наукові записки Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Філологічні науки [зб. наук, ст.] / [гол. ред. В.А. Зарва]. – Бердянськ : БДПУ, 2017. – Вип. XIII. – С. 41-54.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/702-
dc.descriptionTraditional Ukrainian wedding rite preserves to the present time many archaic ritual features and language data which represents a segment of conceptual and language world picture. Previously folklorists, ethnographers and historians (F. Vovk, M. Hrushevskyi, D. Zelenin, V. Borysenko etc.) studied structure and partially origin of the rite whereas linguists (mainly dialectologists) interpreted the lexicon of regional variants of Ukrainian wedding. In contrast, ethno-linguistic and lexicographic investigation of the rite was not organized as an interdisciplinary research. The most complete theoretical ethno-linguistic research in recent Ukrainian linguistics was prepared by V. Zhaivoronok. His 'Ukrainian ethno-linguistics” developed the ideas of W. von Humboldt and O. Potebnia in this field and were applied to the traditional Ukrainian folk-lore and classical literature. “The signs of Ukrainian ethno-culture" of the same author compiled about 10,000 lexemes, including over than 700 lexemes belonging to the wedding rite. These lexemes were classified into three groups: wedding actants (participants of the rite), wedding attributes, and wedding actions (micro-rites).uk_UA
dc.description.abstractТрадиційний український весільний ритуал до сьогодні зберігає численні архаїчні обрядові та мовні елементи що репрезентують відповідний сегмент концептуальної та мовної картин світу. Фольклористи, етнографи та історики студіювали структуру та частково походження обряду, лінгвісти - переважно його регіональні варіанти, тоді як комплексна етнолінгвістична та лексикографічна інтерпретація весільної лексики ще не була здійснена. Весільний лексикон як сукупність вербалізацій макроконцепту ВЕСІЛЛЯ становить концептуальну та мовну єдність і включає три приблизно рівноправні частини - найменування учасників, атрибутів та мікрообрядів весілля.uk_UA
dc.publisherБердянськ : БДПУuk_UA
dc.relation.ispartofseries;Вип. XIII-
dc.subjectукраїнська моваuk_UA
dc.subjectвесілляuk_UA
dc.subjectмовна картина світуuk_UA
dc.subjectконцептuk_UA
dc.subjectthe Ukrainian languageuk_UA
dc.subjectweddinguk_UA
dc.subjectlanguage word pictureuk_UA
dc.subjectconceptuk_UA
dc.titleМова українського весілля як об'єкт етнолінгвістичної та лексикографічної інтерпретаціїuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Бердянський державний педагогічний університет 2.pdf10.28 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.