Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/821
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЗамашкіна, О.-
dc.contributor.authorZamashkina, O.-
dc.date.accessioned2019-11-25T13:36:24Z-
dc.date.available2019-11-25T13:36:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЗамашкіна О. Девіантна поведінка підлітків: узагальнення, класифікація видів поведінкових відхилень / О. Замашкіна // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2019. – Вип. 42. – С. 75-81.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/821-
dc.descriptionThe article attempts to analyze the existing different approaches to the classification of the main types of behavior of adolescents, which deviates, and systematize them. In the framework of the study of a given problem, the concept of «Social norm» by E. V. Zmanovskaya was characterized in order to understand the essence of social behavior which deviates. As a result of local and foreign researchers‟ scientific heritage theoretical analysis, the classification criteria for the main types behavior, which deviates, and the deviant behavior of adolescents are systematized. Several criteria for the classification of the main types of deviating behavior are considered: according to the first criteria, normative; marginal; non-standard (positive and negative – deviant) pathological behaviors are defined within the social behavior of an individual. According to the second criteria – following the classification of Е.V. Zmanovskaya, described three main approaches to the problem of deviant behavior: socio-legal, clinical, psychological. Within each of the approaches, classifications of researchers were analyzed and characteristics of the main groups of deviations were provided. Thus, the socio-legal approach is distributed according to the following aspects: depending on the scale, on the significance of the consequences, by subject, object, duration, type of the violated norm. The psychological approach is represented by the following scale of behavior, which deviates: antisocial (active-destructive – delinquent), asocial (passive-destructive – amoral), auto-destructive (self-destruction). Within the medical (clinical) approach, the following major groups of adolescence and childhood deviations are identified, which are reflected in the International Classification of Diseases of the tenth revision (ICD-10): hyperkinetic disorders and behavioral and emotional disorders, which are generally characterized by disorganization, lack of cognitive functions, dissocial behavior, low self-esteem, cruelty, defiance. It was determined that the selection of certain types of behavior (deviations), which deviates, and their systematization according to similar features are very conditional, but justified for the purposes of scientific analysis; some of its forms are interrelated, and each specific case of deviant behavior is individually unique.uk_UA
dc.description.abstractУ статті здійснена спроба проаналізувати існуючі різноманітні підходи до класифікації основних видів поведінки підлітків, що відхилюється, та систематизувати їх. В рамках дослідження заданої проблеми для розуміння сутності соціальної поведінки, що відхиляється охарактеризоване поняття «соціальна норма» за О.В. Змановською. У результаті теоретичного аналізу наукового доробку вітчизняних і зарубіжних дослідників систематизовано критерії до класифікації основних видів поведінки, що відхиляється і девіантної поведінки підлітків. Розглянуто кілька критеріїв до класифікації основних видів поведінки, що відхиляється: за першим критерієм – у межах соціальної поведінки особистості виділено нормативна; маргінальна; нестандартна (позитивного і негативного характеру –девіантна); патологічна поведінка. За другим критерієм – наслідуючи класифікацію Е.В. Змановскої, схарактеризовано три основних підходи до проблеми поведінки, що відхиляється: соціально-правовий, клінічний, психологічний. В рамках кожного з підходів проаналізовано класифікації дослідників і надано характеристики основним групам девіацій. Констатовано, що виділення окремих видів поведінки (девіацій), що відхиляється, та їх систематизація за схожими ознаками є досить умовними, однак виправданими в цілях наукового аналізу; деякі з її форм взаємозв‟язані між собою, а кожен конкретний випадок поведінки, що відхиляється, виявляється індивідуально неповторним.uk_UA
dc.publisherІзмаїл : РВВ ІДГУuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПедагогічні науки;42;-
dc.subjectкласифікаціяuk_UA
dc.subjectхарактеристикаuk_UA
dc.subjectпідходиuk_UA
dc.subjectкритеріїuk_UA
dc.subjectдевіантна поведінкаuk_UA
dc.subjectповедінкаuk_UA
dc.subjectщо відхиляєтьсяuk_UA
dc.subjectсоціальна нормаuk_UA
dc.subjectповедінкові відхиленняuk_UA
dc.subjectclassificationuk_UA
dc.subjectcharacteristicsuk_UA
dc.subjectapproachesuk_UA
dc.subjectcriteriauk_UA
dc.subjectdeviant behavioruk_UA
dc.subjectbehavioruk_UA
dc.subjectwhich deviatesuk_UA
dc.subjectsocial normuk_UA
dc.subjectbehavioral deviationsuk_UA
dc.titleДевіантна поведінка підлітків: узагальнення, класифікація видів поведінкових відхиленьuk_UA
dc.title.alternativeDeviant behavior of adolescents: characteristics and classification of types of behavioral deviationsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Замашкіна_О_Девіантна_поведінка_підлітків.pdfДевіантна поведінка підлітків: узагальнення, класифікація видів поведінкових відхилень833.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.