Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/889
Назва: Формування компетентності майбутніх учителів початкової школи при вивченні анатомії та фізіології людини: деякі аспекти проблеми
Інші назви: Some aspects of the problem of competence formation of future primary school teachers in the study of human anatomy and physiology
Автори: Мондич, О.
Mondych, O.
Ключові слова: компетентність
анатомія та фізіологія
майбутні вчителі початкової школи
компетентнісний і синергетичний підходи
мультимедійні засоби навчання
subject competence
Anatomy and Physiology
future primary school teachers
competence and synergy approaches
multimedia teaching tools
Дата публікації: 2019
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Мондич О. Формування компетентності майбутніх учителів початкової школи при вивченні анатомії та фізіології людини: деякі аспекти проблеми / О. Мондич // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Педагогічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2019. – Вип. 45. – С. 101-108.
Серія/номер: Педагогічні науки;45;
Короткий огляд (реферат): Стаття розкриває сучасні положення формування компетентності з анатомії та фізіології людини майбутніх учителів початкової школи як основи їх майбутньої здоровʼязбережувальної діяльності. Оптимізувати здоров’язбережувальний вектор підготовки майбутніх учителів початкової школи відповідно до сучасних тенденцій теорії і методики навчання можна завдяки розробці методики формування компетентності з анатомії та фізіології людини студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Розкрито методику формування компетентності з анатомії та фізіології людини з використанням інтерактивних методів і мультимедійних засобів навчання.
Опис: The article reveals the current provisions of the formation of competence in the anatomy and physiology of human future elementary school teachers as the basis of their future health saving activities. Optimizing the health-saving vector of training future primary school teachers in accordance with current trends in theory and methodology of teaching can be done by developing a methodology for forming competencies in the anatomy and physiology of human students of higher educational institutions. The technique of forming competence in human anatomy and physiology with the use of interactive methods and multimedia training tools is revealed. We interpret competence in human anatomy and physiology as formed in the course of teaching a future elementary school teacher of this discipline personal quality, combining comprehensive knowledge of human anatomy and physiology, the ability of their productive practical application with values, motives and experience of health care. That is, the main area of competence of future primary school teachers in anatomy and physiology of human beings is a professional activity in preserving, strengthening and shaping the health of students. Formation of competence in the anatomy and physiology of the person of the future elementary school teacher implies the formation of its structural components, which in our study are represented by motivational, cognitive and activity components. To do this, it is necessary to develop an experimental methodology for the formation of students' competence in the process of teaching anatomy and physiology. In accordance with the purpose of our study, the synergistic and competence approaches were chosen as the methodological basis for the development of the experimental methodology of competence formation. In the method of purposeful formation of students' competence we distinguish three logical blocks: • theoretical (professionally oriented content of the discipline); • technological (forms, methods and means of training); • diagnostic (control of results of formation of the investigated subject competence. Thus, the methodology of forming the competence of students in human anatomy and physiology is a purposeful dynamic process in which the acquisition of new knowledge by students motivates them to health-saving activities.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/889
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Мондич_О_НВ_45.pdfФормування компетентності майбутніх учителів початкової школи при вивченні анатомії та фізіології людини: деякі аспекти проблеми521.28 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.