Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/975
Назва: Метафоризовані хроматизми в поетичному дискурсі В. Симоненка
Інші назви: Metaphorical Chromatisms in the poetic Discourse by V. Symonenko
Автори: Циганок, І.
Tsyganok, I.
Ключові слова: колірні лексеми
метафори
ідіостиль
ідіолект
мовотворчість
дискурс
текст
хроматизми
color tokens
metaphors
idiostyle
idiolect
language making creativity
discourse
text
chromatism
Дата публікації: 2019
Видавництво: Ізмаїл : РВВ ІДГУ
Бібліографічний опис: Циганок І. Метафоризовані хроматизми в поетичному дискурсі В. Симоненка / І. Циганок // Науковий вісник Ізмаїльського державного гуманітарного університету : збірник наукових праць. Серія «Філологічні науки». – Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2019. – Вип. 44. – С. 120-125.
Серія/номер: Філологічні науки;44
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено спробу актуалізації однієї з важливих проблем лінгвостилістики та метафорології – вивчення колірних метафор в ідіолекті відомого українського митця слова В. Симоненка, мовна особистість якого ще й до сьогодні потребує всебічного цілісного вивчення. Визначено й репрезентовано спектр колоративів та його структуру у творчості поета. Помічено, що автор часто або метафоризує самі колірні лексеми, або використовує їх у метафоричних контекстах. Таким чином утворює складніші структури – розгорнуті метафори. Ядро системи хроматизмів В. Симоненка становлять найменування без відтінків (чорний, білий, сірий, червоний, синій, голубий, жовтий, зелений), а периферію – семантично вмотивовані колоративи типу сіруватий, посірілий, сіріючи, сірість, рожево-ніжний та похідні хроматизми, утворені від назв реалій на кшталт перламутровий від перламутр. Визначальною рисою поетичної мови В. Симоненка є використання кольороназв у стилістично навантажених оказіональних метафорах з колірними компонентами, тлом для яких слугують зорові відчуття й асоціації, що виконують зображальну й оцінну стилістичні функції. Зафіксовано також одиниці без колірної інформації, котрі в метафоричному мовленні вказують на забарвлення реалій, виконуючи номінативну й водночас естетичну функції. Серед засобів вербалізації В. Симоненко віддає перевагу метафоризованим колоративним прикметникам, рідше використовує дієслова, дієприкметники, іменники тощо. Автор цієї розвідки резюмує, що колірні найменування репрезентовано В. Симоненком завдяки його винятковому метафоричному оказіональному осмисленню.
Опис: The article deals the attempt to actualize one of the important problems of linguistics and metaphorology – the study of color metaphors in the idiolect of the Ukrainian poet V. Symonenko, whose linguistic personality still needs to be comprehensively studied nowadays. The spectrum of colors and its structure in the poet's work are defined and represented. It is noted that the author either metaphorizes the color tokens or uses them in metaphorical contexts. Therefore, it forms more complex structures as detailed metaphors. The core of V. Symonenko's chromatism system consists of the names without shades (black, white, gray, red, blue, blue, yellow, green), and the periphery consists of semantically motivated color tokens. The defining feature of V. Symonenko's poetic language is the use of color titles in stylistically loaded occasional metaphors with color components, the background for which are visual sensations and associations that perform pictorial and evaluative stylistic functions. Among the means of verbalization, V. Symonenko prefers metaphorical color adjectives, rarely uses verbs, participles, nouns, etc. The author of this research summarizes that the color names are represented by V. Symonenko due to his exceptional metaphorical occassional thinking.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/975
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник ІДГУ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Циганок-І_НВ_44.pdfМетафоризовані хроматизми в поетичному дискурсі В. Симоненка648.94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.