Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Використання творчого потенціалу магістранта спеціальності «Технологічна освіта» під час науково-педагогічного стажування

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Драгієва, Л.В.
dc.contributor.author Drahiieva, L.
dc.date.accessioned 2020-06-03T20:25:22Z
dc.date.available 2020-06-03T20:25:22Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Драгієва Л.В. Використання творчого потенціалу магістранта спеціальності «Технологічна освіта» під час науково-педагогічного стажування / Л.В. Драгієва // Збірник наукових праць «Педагогічні науки». – Херсон : Херсонський державний університет, 2019. – Випуск LXXXVІІ.– С. 111-115. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1218
dc.description The article deals with the possibility of using the creative potential of a master’s degree student in “Technological education” for the period of his scientific and pedagogical training. The features, contents and ways of development the students` creative potential at the period of scientific and pedagogical training at university are actualized. The article describes the types of scientific and pedagogical training and forms of research work of master’s degree students. The multi-level process of development the creative potential of students is based on the principles: the combination and reorganization of man’s natural features and characters under the influence of living conditions; the compensation of opportunities, individualization, inconsistency, moral mediation; the creative outbreaks. It was considered the connection of creativity with creative potential, which manifests in the ability to generate new ideas, to deviate from traditional patterns of thinking and behavior, in the speed and flexibility of thinking, in the man’s character. The main tasks of research, educational and pedagogical work of students are revealed and the term “scientific and pedagogical training” is introduced at the article. The specificity of teachers of technological education training in the magistracy lies in the organization of the educational environment, which contributes to the development of creative thinking, creative energies and their implementation. University teachers should organize a didactic space to stimulate the creative potential of the master’s degree students of “Technological education” using the leading forms and methods (work in pairs, the use of creative tasks, the creation of problem situations, etc.). However, it is necessary to give students the opportunity to learn their future trade. The most productive technologies and forms of training in the development of creative potential of students are the problem and search, design and research, collective technology training. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглядається можливість використання творчого потенціалу студента-магістранта спе- ціальності «Технологічна освіта» за період його науково-педагогічного стажування. Актуалізуються особливості, зміст та способи розвитку творчого потенціалу студентів. Описуються види науково-пе- дагогічного стажування, форми науково-дослідної роботи студентів-магістрантів. Розглянуто зв’язок творчого потенціалу із креативністю; аналізуються принципи процесу розвитку творчого потенціалу студентів та критерії рівня творчого потенціалу студента-стажора. uk_UA
dc.publisher Херсон : Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject технологічна освіта uk_UA
dc.subject науково-педагогічне стажування uk_UA
dc.subject творчий потенціал магістра uk_UA
dc.subject technological education uk_UA
dc.subject scientific and pedagogical training uk_UA
dc.subject creative potential of master uk_UA
dc.subject технологическое образование uk_UA
dc.subject научно-педагогическая стажировка uk_UA
dc.subject творческий потенциал магистра uk_UA
dc.title Використання творчого потенціалу магістранта спеціальності «Технологічна освіта» під час науково-педагогічного стажування uk_UA
dc.title.alternative The use of the creative potential of the Master’s degree student of the specialty “Technology education” during the scientific and pedagogical training uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу