Короткий опис (реферат):
У статті розглядається метод дослідницьких проектів як особистісно орієнтована
технологія та засіб вирішення компетентнісних потреб фахівця у галузі освіти.
Освітні реформи в Україні порушують багато питань щодо змісту та організації
навчання та формування соціального статусу освіти як сфери виробництва нових знань.
Цей підхід вимагає поширення методів навчання, які мають дослідницький та
експериментальний характер. Переважним стає проєктивний тип діяльності, який набуває
універсального та синтетичного характеру, поєднуючи соціально-перетворювальний,
інформаційно-освітній та дослідно-прогностичний принципи. Технологія проектного
навчання визначається багатофункціональною спрямованістю. Можливість його інтеграції
в цілісний навчальний процес розвиває пізнавальні вміння та навички учнів, багатогранний
розвиток зростаючої особистості.
Метод проектів дозволяє вирішити проблему мотивації, дотримуючись принципу
особистісно орієнтованого навчання (навчання, орієнтоване на студента із застосуванням
особистісно орієнтованих методів), формулювання відкритого завдання (особливо цінним
результатом роботи викладача є ситуація, коли проблема формулюється студентом),
використання нових комп'ютерних технологій. .
Важливими аспектами дослідницької та проектної діяльності, як інноваційної
освітньої технології, є створення нового продукту, а це проектна робота, активізація
пізнавальної діяльності учнів та розвиток їх творчого потенціалу.
Залучення студентів до дослідницьких та дизайнерських технологій сприяє розвитку
загальнокультурних та професійних компетентностей, спонукає студентів до професійної
діяльності, сприяє особистісному розвитку студентів, зростанню самостійності,
відповідальності, ініціативи у навчальній діяльності.
Суть розробки, основні результати:
The article considers the method of research projects as a personality - oriented technology
and a means of solving the competence needs of a specialist in the field of education.
Education in Ukraine today raises many questions about the content and organization of
education. Today, there is an opportunity to receive diverse information within the educational
system, which leads to the formation of the social status of education as a sphere of production of
new knowledge. This approach requires the dissemination of teaching methods that are exploratory
and experimental in nature. Education began to be dominated by the projective type of activity,
which acquires a universal and synthetic nature, combining socio-transformative, informationeducational
and research-prognostic principles.
In modern education, the technology of project-based learning is determined by the
multifunctional orientation. The possibility of its integration into the holistic educational process
develops cognitive skills and abilities of students, multifaceted development of the growing
personality.
The problem of motivation remains an acute issue of modern education. The project method
allows to solve this question by observing the principle of personality-oriented learning (studentcentered
teaching with the use of personality-oriented methods), formulation of an open task
(especially valuable result of the teacher's work is the situation when the problem is formulated by
the student), use of new computer technologies. .
Important aspects of research and project activities, as an innovative educational technology,
is the creation of a new product, which is project work, activation of cognitive activity of students
and the development of their creative potential.
Involvement of students in research and design technologies promotes the development of
general cultural and professional competencies, motivates students to professional activities,
promotes personal development of students, growth of independence, responsibility, initiative in
educational activities.