Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Архетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Титаренко, Валентина Анатоліївна
dc.contributor.author Tytarenko, Valentyna
dc.date.accessioned 2021-02-04T10:21:07Z
dc.date.available 2021-02-04T10:21:07Z
dc.date.issued 2021-02-04
dc.identifier.citation Титаренко В.А. Архетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) / Кер. канд.філол.наук, проф. Райбедюк Г.Б. – Ізмаїл, 2021. – 123 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1383
dc.description Qualification work consists of an introduction, four sections, conclusions, a list of used sources and literature (160 items) and methodological appendices (compendium of a binary lesson of literature of the native land, slide presentation). The work analyzes the creative work of the Tatarbunary poetess Halyna Lysa from the standpoint of archetypal criticism in the literary context of the Ukrainian Danube region. In modern scientific and critical discourse, studies on the poet are virtually absent. The aspect of her idiostyle chosen for research has not yet been the subject of special study and scientific interpretation, as has the whole legacy in general. This is due to the relevance of the topic of qualification work. The purpose of the work is to analyze the creative work of G. Lysa through the prism of archetypal imagery. The object of the research is selected collections of her poems, publications on the pages of regional periodicals and materials of social networks. The literary context (poetry of M. Vasyliuk, V. Vykhodtsev, T. Kibkalo, V. Reva, V. Simeyko) is involved in the analysis. The subject interest of the work is focused on the study of the nature of the archetypal imagery of G. Lysa's lyrics as an immanent feature of her idiostyle. The theoretical and methodological basis of the study was determined by the resources of psychoanalysis and archetypal criticism. The introductory part contains all the necessary details. The methodological strategy of the research is built in the theoretical section. The archetypal modus of G. Lysa's creative self-expression acquired in her artistic practice individual features due to various sources of structuring the author's text (autobiography / biography, folklore, Bible). Their research determined the semantic coordinates of the second section of the work. The third section of the qualification work is devoted to the direct analysis of the archetypal nature of G. Lysa's lyrical self-expression. In this structural part the archetypes of Fate, Mother, House, World Tree, significant in her artistic world, are singled out, the specifics of their artistic embodiment are characterized, the dynamics of stylistic adaptation in the author's text from the point of view of universality and national originality is marked. The individual features of the archetypal imagery of the poet's lyrics are noted and illustrated, in particular, her reflection of the universal and national cultural space through the prism of a regional topos. The fourth section of the work and appendices presents the theoretical basis and practical recommendations for methodological adaptation of research results in the process of studying the literature of the native land. The conclusions summarize the main results of the study. An in-depth analysis of G. Lysa's lyrics convinces that the poetic meanings of her creative heritage appeal to different archetypal contexts - universal, national, regional. They formed the pervasive motives of the poet's work, structured the figurative system of most poems, expressed the aesthetic depths of her artistic world. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел і літератури (160 позицій) та методичних додатків (конспект бінарного уроку літератури рідного краю, слайд-презентація). У роботі проаналізовано творчий доробок татарбунарської поетеси Галини Лисої з позицій архетипної критики в літературному контексті українського Придунав’я. У сучасному науково-критичному дискурсі студії, присвячені поетесі, фактично відсутні. Обраний для дослідження аспект її ідіостилю ще не ставав об’єктом спеціального вивчення та наукової інтерпретації, як і вся спадщина загалом. Саме цим зумовлена актуальність теми кваліфікаційної роботи. Метою роботи передбачено аналіз творчого доробку Г. Лисої крізь призму архетипної образності. Об’єктом дослідження обрано видрукувані збірки її віршів, публікації на сторінках регіональної періодики та матеріали соціальних мереж. До аналізу залучено літературний контекст (поезія М. Василюка, В. Виходцева, Т. Кібкало, В. Реви, В. Сімейка). Предметний інтерес роботи зосереджено на вивченні природи архетипної образності лірики Г. Лисої як іманентної ознаки її ідіостилю. Теоретико-методологічну основу дослідження визначили ресурси психоаналізу та архетипної критики. У вступній частині вміщено усі необхідні реквізити. В теоретичному розділі вибудувано методологічну стратегію дослідження. Архетипальний модус творчого самовираження Г. Лисої набув у її художній практиці індивідуальних ознак, зумовлених різними джерелами структурування авторського тексту (автобіографія/біографія, фольклор, Біблія). Їх дослідження визначило змістові координати другого розділу роботи. Третій розділ кваліфікаційної роботи присвячено безпосередньому аналізу архетипної природи ліричного самовираження Г. Лисої. У цій структурній частині виокремлено знакові в її художньому світі архетипи Долі, Матері, Хати, Світового Дерева, охарактеризовано специфіку їх мистецького втілення, означено динаміку стильової адаптації в авторському тексті з погляду універсальності та національної своєрідності. Відзначено й проілюстровано індивідуальні особливості архетипної образності лірики поетеси, зокрема, відображення нею всезагального та національно культуропростору крізь призму регіонального топосу. У четвертому розділі роботи і додатках представлено теоретичні підстави та практичні рекомендації щодо методичної адаптації результатів дослідження в процесі вивчення літератури рідного краю. У висновках узагальнено основні результати дослідження. Поглиблений аналіз лірики Г. Лисої переконує, що поетичні смисли її творчої спадщини апелюють до різноареальних архетипних контекстів – універсальних, національних, регіональних. Вони сформували наскрізні мотиви творчості поетеси, структурували образну систему більшості віршів, увиразнили естетичні глибини її художнього світу. uk_UA
dc.subject концепт uk_UA
dc.subject парадигма uk_UA
dc.subject лірика uk_UA
dc.subject авторський текст uk_UA
dc.subject архетип uk_UA
dc.subject архетипний образ uk_UA
dc.subject символ uk_UA
dc.subject індивідуальний модус uk_UA
dc.subject націєпростір uk_UA
dc.subject художнє мислення uk_UA
dc.subject concept uk_UA
dc.subject paradigm uk_UA
dc.subject lyrics uk_UA
dc.subject author's text uk_UA
dc.subject archetype uk_UA
dc.subject archetypal image uk_UA
dc.subject symbol uk_UA
dc.subject individual modus uk_UA
dc.subject national space uk_UA
dc.subject artistic thinking uk_UA
dc.title Архетипальний модус лірики татарбунарської поетеси Галини Лисої uk_UA
dc.title.alternative Archetypal modus of lyrics of Tatarbunary poetess Galina Lysa uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу