Короткий опис (реферат):
У статті розкрито поняття та функції дефініції «інформаційно-комунікаційний
менеджмент організації» (ІКМ). Досліджено формування механізму інформаційно-
комунікаційного менеджменту організації. Визначено функції ІКМ організації в умовах
глобалізації. Надано оцінку ефективності інформаційних потоків та комунікативного менеджменту ТОВ «Відродження». Запропоновано рекомендації щодо напрямів покращення
ІКМ ТОВ «Відродження», а саме такі заходи: розробка навчальної програми для
менеджерів; створення нових посадових інструкцій із зазначенням цілей, завдань, вимог;
розробка системи стратегічного планування, залучення до обговорення фахівців;
впровадження автоматизованої системи ERP. Розкрито проблеми формування механізму
ІКМ організації та напрями покращення ІКМ підприємства в умовах глобалізації.
Суть розробки, основні результати:
The relevance of the study is due to the fact that in the era of information society,
information is becoming one of the most valuable goods. Its value is determined by the quality and
timeliness of receipt. That is why modern enterprises pay more and more attention to the
automation of communication processes in all areas of the enterprise in order to reduce the share of
manual work with information, speed up its processing, accumulation and delivery to points of
responsibility, prevention of distortion and loss of information. This confirms the need to use
communication management as an important specific management function, which largely
determines the level of its effectiveness.
The article reveals the concepts and functions of the definitions «information and
communication management of the organization» (PCM), «information activities», «global
(international) information space». The formation of the mechanism of information and
communication management of the organization is investigated. An assessment of the effectiveness
of information flows and communication management of LLC «Renaissance», which is engaged in
the production of bread and bakery products in Artsyz. With the help of questionnaires of heads of
departments and employees, the problem areas of the enterprise were identified. Therefore,
recommendations were proposed on ways to improve PCM LLC «Renaissance», namely the
following measures: development of a training program for managers; creation of new job
descriptions indicating goals, objectives, requirements; development of a strategic planning
system, involvement of specialists in the discussion; introduction of an automated ERP system.
Problems of formation of the mechanism of PCM of the organization and directions of improvement
of PCM of the enterprise in the conditions of globalization are revealed.