Короткий опис (реферат):
У статті висвітлено питання використання електронних цифрових
інформаційних технологій у процесі навчання музичного мистецтва на
уроках середньої школи. Зрозуміло, що в період стрімкого розвитку
інформаційних освітніх процесів розповсюдження мережевих, віртуальних,
мультимедійних видів отримання учнями навчальної інформації, вчитель має
швидко реагувати на сучасні запити й запроваджувати нові інформаційні
цифрові технології, оскільки цього потребує сьогодення. Без використання
новітніх цифрових інформаційних технологій неможливо забезпечити рівний
доступ до сучасної якісної освіти для всіх учнів у закладах загальної
середньої освіти школі. Визначена проблема потребує пошуку нових засобів
формування творчої особистості учнів на уроках музичного мистецтва.
Здійснено спробу довести, що цифрові інформаційні технології,
запроваджені в музичну освіту, не тільки суттєво полегшать засвоєння
традиційного матеріалу, залучать до музичної діяльності, а й сприятимуть
розвитку творчої особистості. Автор аналізує переваги цифрових
інформаційних технологій навчання музичного мистецтва за умови
методично грамотного й доцільного застосування форм і методів роботи,
які відповідають віковим особливостям учнів і передбачають виконання
ними різноманітних творчих завдань з використанням цифрових
інноваційних технологій. Визначено доцільність створення сучасним
вчителем музичного мистецтва самостійного інформаційно-технологічного
забезпечення з допомогою електронних цифрових інноваційних програм і
редакторів. Автор пропонує різноманітні музично-цифрові комп’ютерні
технології і напрями їхнього застосування на уроках музичного мистецтва в
закладах загальної середньої освіти, а також умови, за яких це є можливим.
Суть розробки, основні результати:
The article covers the use of electronic digital information technologies in
the teaching music process in high school. Currently, we have a period of rapid
development of informational educational processes, the spread of network,
virtual, multimedia types of educational information which have a tremendous
impact on students. The teacher must respond quickly to modern demands and
introduce new digital information technologies due to nowadays informational
digital technologies period. Today, it is impossible to ensure equal access to
modern quality education for all students in secondary school without the use of
the latest digital information technologies. It is defined the problem of finding new
means of forming the creative personality of high school students in music lessons.
An attempt has been made to prove that digital information technologies
introduced in music education will not only greatly facilitate the assimilation of
traditional material, involve in musical activities, but also promote the
development of creative personality. The author analyze the advantages of digital
information technologies for teaching music in terms of methodically competent
and appropriate use of forms and methods of work. The following forms and
methods which meet the age characteristics of high school students and provide
them with a variety of creative learning tasks with the introduction of digital
innovation resources in the educational process. It is defined the expediency of
creation by the modern teacher of musical art of independent information and
technological maintenance by means of the electronic digital innovative programs
and editors resulted in article. It is offered a large number of music-digital
computer technologies and directions of their application in music lessons in high
school, as well as the conditions under which this is possible.