Короткий опис (реферат):
У статті розкрито важливість підтримання та збереження здоров’я
май бутнього покоління школярів та санітарно-гігієнічного виховання дітей .
Висвітлені питання загострення цієї ̈ проблеми в останні роки в зв’язку з
чинниками, що погіршують здоров’я май бутнього покоління через впровадження
технічних досягнень, засобів інформацій них технологій , малорухливий спосіб життя, перевтоми школярів, поширеннями шкідливих звичок у молодіжному
середовищі.
Виявлено, що майбутні вчителі початкової школи - це головні провідники знань
зі здорового способу життя до шкільної молоді.
Підкреслена важливість впровадження компетентнісного підходу в зміст
державного стандарту початкової освіти та орієнтація навчальних програм на
формування в молодших школярів ключових компетентностей, до яких
належить і здоров’язберігаюча. Навчання здоровому способу життя молодших
учнів здійснює вчитель початкової школи, тож необхідно вдосконалювати
шляхи формування їхньої здоров’язберігаючої компетентності.
Проведено аналіз праць науковців із професійної компетентності педагогів, з
питання «здоров’язберігаючої компетентності», актуальності
здоров’язберігаючого виховання.
Розглянуто поняття «здоров’язберігаюча компетентність», її складові та
основні шляхи її формування в майбутніх учителів початкової школи в процесі
їхньої фахової підготовки. Виявлено необхідність розроблення методичної
системи формування здоров’язберігаючої компетентності з дотриманням
загальнодидактичних принципів навчання та взаємозв’язків освітньо-
професійної програми підготовки майбутнього вчителя початкової школи та
Державного стандарту зі змістом освітнього процесу ЗСО. Охарактеризована
структура здоров’язберігаючої компетентності майбутнього вчителя
початкової школи, яка розділена на три компонента: когнітивний,
мотиваційний і діяльнісний. Висвітлено шляхи формування
здоров’язберігаючої компетентності майбутніх учителів початкової школи в
процесі їхньої фахової підготовки.
З’ясовано, що формування здоров’язберігаючої компетентності студентів –
майбутніх учителів початкової школи - включає зміст дисциплін професійної
науково-предметної підготовки, професійно-педагогічної підготовки,
природничо-наукової підготовки, спецкурсів за вибором ЗВО і студентів.
Суть розробки, основні результати:
The importance of maintaining and preserving health of future generation
of schoolchildren and their hygienic education is discussed in the article. Exacerbation
of this issue in recent years is considered in connection with the factors that could
deteriorate the health of the future generation through the introduction of technical
achievements, information technology and prevalence of sedentary lifestyle,
overworking and bad habits among the youth.
It is determined that future primary school teachers are the main guides of knowledge
about healthy lifestyles for school youth. The importance of introducing a competencebased
approach to the content of the state standard of primary education and the
orientation of curricula to the formation of key competences for younger students,
which also include health-saving, are emphasized. Primary school teachers teach
healthy lifestyles to schoolchildren, so it is necessary to improve the ways of formation
of their health-saving competencies. The analysis of the research on the professional
competence of teachers on the issue of health-saving competence and the relevance of
health-saving education is accomplished.
The concept of "health-saving competence", its components and the main ways of its
formation in future primary school teachers in the course of their professional preparation are considered. The necessity of developing a methodical system of
formation of health-saving competence with observance of the general didactic
principles of teaching and interconnections of educational and professional training
program of future elementary school teachers and the State standard with the content
of the educational process of the secondary education establishments was revealed.
The structure of the future primary school teacher's health competence is
characterized by three components, notably cognitive, motivational and activity. The
ways of formation of health-saving competence of future primary school teachers in
the process of their professional preparation are considered.
It is established that the formation of health-saving competence of future elementary
school teachers includes the content of the disciplines of professional science-subject
preparation, vocational-pedagogical training, science-scientific training and special
courses at the choice an educational establishment and students.