Короткий опис (реферат):
У статті проведено аналіз тенденцій розвитку професійної освіти фахівців соціономічної сфери з урахуван-
ням сучасних вимог. Визначено загальнозначущі принципи підготовки представників соціономічної сфери діяльності на основі інформаційно-інтеграційного підходу. Розглянуто, що нині підвищуються вимоги суспільства, що висуваються до особистості фахівця.
На сучасному етапі важливим завданням є вивчення складної сукупності потенційних характеристик люди-
ни, які забезпечать формування індивідуального стилю спілкування фахівця, його адаптивне входження в професію. Особливе значення це питання має для соціономічних професій, в яких значна частка майстерності припадає саме на область побудови процесів спілкування (педагог, психолог, соціальний працівник тощо).
Професійна підготовка фахівців соціономічних професій традиційно залишається предметним полем досліджень учених. Серед українських дослідників виділяються роботи, які відображають системне бачення цієї проблематики та спрямовані на виділення найбільш істотних факторів становлення особистості професіонала.
Соціономічні професії (типу «людина – людина») припускають постійну роботу з людьми та безпосереднє
спілкування в ході професійної діяльності. Не дивно, що до представників цих професій висуваються підвищені
вимоги, оскільки об’єктом праці є інші особи.
У статті визначено, що професійне спілкування – це завжди взаємодія людей, за якої вони пізнають один
одного, вступають у ті чи інші відносини. Сутність цього явища потрібно аналізувати як систему «людина –
людина» у всій багатоаспектній динаміці її функціонування. Особливо важливим є з’ясування із загально-психологічних та педагогічних позицій змісту, структури, форм прояву в особистості під час її реальної взаємодії з
особами блоку якостей, від яких залежить формування стиля професійного спілкування, що багато в чому визначає успішність діяльності.
Суть розробки, основні результати:
The article analyzes the tendencies of development of professional education of specialists of socionomic sphere taking into account modern requirements. The general principles of training of representatives of the socionomic sphere on the basis of information-integration approach are defined. It is considered that at present the requirements of the society, which are shown to the personality of a specialist, are increasing.