Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Формування естетичних почуттів молодших школярів при опрацюванні ліричних віршів

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Павлова, А.О.
dc.contributor.author Pavlova, Antonina
dc.date.accessioned 2022-01-28T12:35:34Z
dc.date.available 2022-01-28T12:35:34Z
dc.date.issued 2022-01-28
dc.identifier.citation Павлова А.О. Формування естетичних почуттів молодших школярів при опрацюванні ліричних віршів : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 013 Початкова освіта. Позашкільна освіта / Кер.: канд.пед.наук, доц. Пенькова С.Д. - Ізмаїл, 2022. - 85 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1639
dc.description Qualification work for a master's degree in specialty 013 – primary education. Education of aesthetic tastes and feelings of Primary School students of the new Ukrainian school, improvement of their artistic and creative development by means of literary education is considered by the pedagogical community to be one of the important directions of obtaining the spiritual and value heritage of humanity, purposeful development of primary education applicants based on the principles of harmony, beauty, spirituality. The relevance of the problem of aesthetic education of children, the formation of aesthetic feelings and tastes has only been growing recently. Especially in connection with the rapid development of technology, it is very difficult for a child to choose what is really correct and valuable from the aesthetic side. Society sees more and more clearly that it is necessary to cultivate spirituality, make people internally richer and more responsive. And only when all the aesthetic qualities, personality assessments are formed, then we can talk about the harmonious development of the child. The problem of aesthetic development of the individual, its attitude to the surrounding world is reflected in the research of philosophers V. Andrushchenko, I. Zyazyun, N. Kiyashchenko, L. Kogan, L. Levchuk, A. Losev, M. Ovsyannikov, V. Skatershchikov, V. Butenko, T. Goncharenko, N. Kalashnik, A. Zis, N. Kiyashchenko, L. Masol, N. Miropolskaya, G. Padalka, V. Radkin, S. Rappoport, O. Rudnitskaya, G. Tarasenko, A. Shcherbo, E. Yakovlev et al. The first chapter "Theoretical foundations of the formation of aesthetic feelings in primary education applicants " examines the influence of aesthetic education on the personal development of younger schoolchildren. For a primary school student, from the first years of being in an educational institution, education should become a leading source of formation of his cognitive interests and the development of psychological processes, education of moral virtues, citizenship and aesthetic attitude to nature. The second chapter" State of the problem in the theory and practice of educational work in primary schools " analyzes the content and tasks of aesthetic education of younger schoolchildren in literary education and the didactic potential of the structure of the literary reading lesson in the education of an aesthetically developed reader. The components of aesthetic education are listed. Aspects of the pedagogical influence of art are revealed. The structure of the lesson of reading a lyrical poem is presented. In the third chapter "Experimental method of forming aesthetic feelings of students in grades 3-4", a system of methodological techniques of literary and aesthetic influence on younger schoolchildren is developed. Diagnostics of literary and methodological conditions for the effective formation of aesthetic feelings by means of analysis of poetic works is carried out. The results of the study were revealed. The results of the qualification work were presented at three scientific and practical conferences of Izmail State University for the humanities and Pereyaslav University. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота на здобуття ступеня магістра за спеціальністю 013 – Початкова освіта. Виховання естетичних смаків і почуттів учнів початкових класів Нової української школи, поліпшення їх художньо-творчого розвитку засобами літературної освіти вважається педагогічною громадськістю одним із важливих напрямків здобуття духовно-ціннісної спадщини людства, цілеспрямованого розвитку здобувачів початкової освіти на засадах гармонії, краси, духовності. Актуальність проблеми естетичного виховання дітей, формування естетичних почуттів і смаків останнім часом тільки зростає. Особливо в зв'язку з бурхливим розвитком техніки, дитині дуже важко вибрати те, що дійсно правильним і цінним з естетичного боку. Суспільство все чіткіше бачить, що потрібно виховувати духовність, робити людей внутрішньо багатшими і чуйнішими. І тільки коли всі естетичні якості, оцінки особистості будуть сформовані, то можна говорити про гармонійний розвиток дитини. Проблема естетичного розвитку особистості, її ставлення до навколишнього світу знайшла відображення в дослідженнях філософів В. Андрущенка, І. Зязюна, Н. Киященка, Л. Когана, Л. Левчука, А. Лосєва, М. Овсянникова, В. Скатерщикова В. Бутенко, Т. Гончаренко, Н. Калашник, А. Зись, Н. Киященко, Л. Масол, Н. Миропольська, Г. Падалка, В. Радкіна, С. Раппопорт, О. Рудницька, Г. Тарасенко, А. Щербо, Е. Яковлєв та ін. У першому розділі «ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОЧУТТІВ У ЗДОБУВАЧІВ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ» розглядається вплив естетичного виховання на особистісний розвиток молодших школярів. Для молодшого школяра з перших років перебування в освітньому закладі навчання має стати провідним джерелом становлення його пізнавальних інтересів і розвитку психологічних процесів, виховання моральних чеснот, громадянськості й естетичного ставлення до природи. У другому розділі «СТАН ПРОБЛЕМИ В ТЕОРІЇ І ПРАКТИЦІ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ» проаналізовано зміст і завдання естетичного виховання молодших школярів у літературній освіті та дидактичний потенціал структури уроку літературного читання у вихованні естетично розвинутого читача. Перераховані складові естетичного виховання. Виявлені аспекти педагогічного впливу мистецтва. Представлена структура уроку читання ліричного вірша. У третьому розділі «ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЕСТЕТИЧНИХ ПОЧУТТІВ УЧНІВ 3-4 КЛАСІВ» розроблена система методичних прийомів літературно-естетичного впливу на молодших школярів. Проведена діагностика літературознавчо-методичних умов ефективного формування естетичних почуттів засобами аналізу поетичних творів. Виявлені результати дослідження. Результати кваліфікаційної роботи доповідалися на трьох науково-практичних конференціях Ізмаїльського державного гуманітарного університету і Переяславського університету. uk_UA
dc.subject естетичне виховання uk_UA
dc.subject естетичне почуття uk_UA
dc.subject естетичний смак uk_UA
dc.subject естетична цінність uk_UA
dc.subject естетична діяльність uk_UA
dc.subject естетична культура uk_UA
dc.subject ліричний вірш uk_UA
dc.subject aesthetic education uk_UA
dc.subject aesthetic feeling uk_UA
dc.subject aesthetic taste uk_UA
dc.subject aesthetic value uk_UA
dc.subject aesthetic activity uk_UA
dc.subject aesthetic culture uk_UA
dc.subject lyric poetry uk_UA
dc.title Формування естетичних почуттів молодших школярів при опрацюванні ліричних віршів uk_UA
dc.title.alternative Formation of aesthetic feelings of younger schoolchildren in the development of lyrical poems uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу