Короткий опис (реферат):
Актуальність представленого дослідження полягає в тому, що досліджується одна з центральних проблем педагогіки та практичної психології – проблема розлучення, як фактора психологічних і соматичних хвороб дитини.
Метою кваліфікаційного дослідження психологічного і соматичного впливу розлучення батьків на особистість дитини.
Об’єктом розгляду є соціально-психологічна адаптація дитини старшого дошкільного віку.
Предмет дослідження – своєрідність впливу розлучення батьків на особистість дитини старшого дошкільного віку.
У першому розділі розглянуто психологічну характеристику сучасної сім’ї – фактора соціальної адаптації дитини старшого дошкільного віку. Було досліджено своєрідність взаємовідносин в сім’ї як соціальної інституції та психологічну специфіку дитини старшого дошкільного віку.
Другий розділ роботи був присвячений феноменології психологічного і соматичного здоров’я дитини старшого шкільного віку. Було досліджено психологічне здоров’я у параметрах сучасних наукових досліджень та соматичне здоров’я як предмет психологічних розвідок.
Третій розділ роботи був присвячений вливу розлучення батьків на психологічне і соматичне здоров’я дитини старшого дошкільного віку. Були досліджені творчі ідеї М.Раттера, що містять конструктивний досвід зарубіжжя.
Суть розробки, основні результати:
The relevance of the presented study is that it examines one of the central problems of pedagogy and practical psychology - the problem of divorce as a factor in psychological and somatic diseases of the child.
The purpose of the qualification study of the psychological and somatic effects of parental divorce on the child's personality.
The object of consideration is the socio-psychological adaptation of an older preschool child.
The subject of the research is the peculiarity of the influence of parental divorce on the personality of an older preschool child.
The first section discusses the psychological characteristics of the modern family - a factor in the social adaptation of older preschool children. The uniqueness of the relationship in the family as a social institution and the psychological specifics of the older preschool child were studied.
The second section was devoted to the phenomenology of psychological and physical health of high school children. Psychological health in the parameters of modern scientific research and somatic health as a subject of psychological research were studied.
The third section of the paper focused on the impact of parental divorce on the psychological and physical health of older preschool children. M. Rutter's creative ideas containing constructive experience abroad were studied.