Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Розвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Куценко, Максим Олександрович
dc.contributor.author Kutsenko, Maxim
dc.date.accessioned 2022-11-05T12:57:49Z
dc.date.available 2022-11-05T12:57:49Z
dc.date.issued 2022-01-24
dc.identifier.citation Куценко М. О. Розвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 014. Середня освіта, освітньої програми : Середня освіта : фізична культура /Кер. : канд. пед. наук, доц. Граматик Н. В. – Ізмаїл, 2022. – 86 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1813
dc.description The master's work revealed a problem related to the issue of overcoming disunity in environmental and physical education of high school students, mastering environmental knowledge, abilities and skills in physical education lessons, forming an environmental culture of high school students thanks to the potential of physical education, which confirms the relevance of the chosen topic. The object of the study is the development of environmental culture among high school students in the process of physical education. The subject of the research is methodical approaches to the formation of environmental culture in high school students by means of physical education. The purpose of the study is to substantiate and verify the effectiveness of environmental education in physical education classes and determine the appropriate place of the subject "Physical Culture" among school disciplines that comprehensively solve the task of forming an environmental culture in high school students. In the first chapter of the work, the scientific and theoretical foundations of the study of the influence of physical education on the formation of ecological culture among high school students are revealed, namely: the essence of the concepts "physical education", "ecological culture" is analyzed; it is proved that physical education acts as an integral quality of the personality, as a condition and prerequisite for effective educational and professional activity, as a generalized indicator of the professional culture of the future specialist, as a goal of self-development and self-improvement, as one of the main factors in the development of environmental culture in high school students. The second chapter outlines some approaches to the formation of the ecological culture of high school students by means of physical education; a set of exercises and tasks for the development of environmental culture of high school students by means of physical education is provided; the main components of planning the work of a physical education teacher with the aim of forming environmental culture in high school students are considered. In the third section, the following main questions are considered by means of experimental verification of the development of ecological culture by means of physical education of high school students: peculiarities of the organization of experimental training; experimental test results; methodical recommendations on the formation of ecological culture by means of physical education of high school students are given. During the experimental training, we came to the conclusion that the training methods we selected contributed to the purpose of the experimental work of our research. For the formation of ecological culture by means of physical education of high school students, we used combined lessons and innovative pedagogical technologies, which made it possible to reveal the dynamics of the level of formation of ecological culture by means of physical education of high school students. Based on the obtained results, we came to the conclusion that physical education of high school students is a factor in the formation of ecological culture. uk_UA
dc.description.abstract У магістерській роботі розкрито проблему, яка стосується питання подолання роз’єднаності в екологічному та фізичному вихованні учнів старшої школи, оволодіння екологічними знаннями, вміннями і навичками на уроках фізичної культури, формування екологічної культури учнів старшої школи завдяки потенціалу фізичного виховання, що підтверджує актуальність обраної теми. Об’єктом дослідження є розвиток екологічної культури в учнів старшої школи в процесі фізичного виховання. Предметом дослідження є методичні підходи до формування екологічної культури в учнів старшої школи засобами фізичного виховання. Метою дослідження є обґрунтування і перевірка ефективності екологічного виховання на уроках фізичної культури та визначення належного місця предмету «Фізична культура» серед шкільних дисциплін, які комплексно вирішують завдання формування екологічної культури в учнів старшої школи. У першому розділі роботи розкрито науково-теоретичні засади дослідження впливу фізичного виховання на формування екологічної культури в учнів старшої школи, а саме: проаналізовано сутність понять «фізичне виховання», «екологічна культура»; доведено, що фізичне виховання виступає інтегральною якістю особистості, як умова і передумова ефективної навчально-професійної діяльності, як узагальнений показник професійної культури майбутнього спеціаліста, як мета саморозвитку та самовдосконалення, як один із головних чинників розвитку екологічної культури в учнів старшої школи. У другому розділі окреслено деякі підходи до формування екологічної культури учнів старшої школи засобами фізичного виховання; наведено комплекс вправ і завдань для розвитку екологічної культури учнів старшої школи засобами фізичного виховання; розглянуто основні складові планування роботи вчителя фізичної культури з метою формування в учнів старшої школи екологічної культури. У третьому розділі шляхом експериментальної перевірки розвитку екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи розглянуто такі основні питання: особливості організації експериментального навчання; результати експериментальної перевірки; надано методичні рекомендації щодо формування екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи. У ході експериментального навчання ми дійшли висновку, що відібрані нами методи навчання сприяли меті дослідно- експериментальної роботи нашого дослідження. Для формування екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи нами були застосовані комбіновані уроки та інноваційні педагогічні технології, що дало можливість виявити динаміку рівня сформованості екологічної культури засобами фізичного виховання учнів старшої школи. На підставі отриманих результатів ми дійшли висновку, що фізичне виховання учнів старшої школи є чинником формування екологічної культури. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject фізичне виховання uk_UA
dc.subject гуманітаризація освіти uk_UA
dc.subject екологізація uk_UA
dc.subject екологізація фізичної культури uk_UA
dc.subject екологічна освіта uk_UA
dc.subject екологічна культура uk_UA
dc.subject інтеграція uk_UA
dc.subject учні старшої школи uk_UA
dc.subject фізкультурно-екологічні заняття uk_UA
dc.subject експериментальне навчання uk_UA
dc.subject physical education uk_UA
dc.subject humanization of education uk_UA
dc.subject environmentalization uk_UA
dc.subject environmentalization of physical culture uk_UA
dc.subject environmental education uk_UA
dc.subject ecological culture uk_UA
dc.subject integration uk_UA
dc.subject high school students uk_UA
dc.subject physical culture and environmental classes uk_UA
dc.subject experimental education uk_UA
dc.title Розвиток екологічної культури учнів старшої школи засобами інтерактивних форм фізичного виховання uk_UA
dc.title.alternative Development of environmental culture of high school students by means of interactive forms of physical education uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу