Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків які мають відхилення в стані здоров’я

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Побережець, Євген Євгенійович
dc.contributor.author Poporehets, Yevhen
dc.date.accessioned 2022-11-05T13:50:29Z
dc.date.available 2022-11-05T13:50:29Z
dc.date.issued 2022-01-25
dc.identifier.citation Побережець Є. Є. Соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків які мають відхилення в стані здоров’я : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 014. Середня освіта, освітньої програми : Середня освіта : фізична культура /Кер. : канд. пед. наук, доц. Фурдуй С. Б. – Ізмаїл, 2022. – 82 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1817
dc.description Qualification work reveals the most important aspects of the social-adaptive approach in the physical education of adolescents with disabilities. The current state of both world and Ukrainian society today is characterized by a change in attitudes towards people with disabilities and special educational needs, highlighting social equality and tolerance. The purpose of the study is to theoretically investigate and substantiate the social-adaptive approach to physical education of adolescents with disabilities. The object of research is a socially adaptive approach to physical education. The subject of the research is a socially adaptive approach to the physical education of adolescents with disabilities. The work consists of three sections. In the first section, based on the analysis of literature sources, a description of the social integration of children with special educational needs through physical education in a digital educational environment. Emphasis is placed on the importance of organizing extracurricular activities in the process of socio-pedagogical adaptation of adolescents with disabilities. The second section examines the social-adaptive approach to physical education of adolescents with disabilities. The organizational and pedagogical conditions of physical activity of people with disabilities, the prospects of inclusive education and adaptive physical culture are outlined. In the third section, based on the application of the pedagogical model of improving the health and adaptive potential of adolescents in the educational space of the school, the content guidelines of inclusive programs of adaptive physical education are proposed. The state of theoretical-methodological and organizational-pedagogical aspects of the pedagogical model of improving the health-preserving and adaptive potential of adolescents in the general educational space of the school allows to identify wide opportunities for application. The structural and functional basis of the developed pedagogical model allows to optimize the process of development of adolescents' personality. Providing educational entities with a set of organizational and pedagogical conditions in the process of classroom, extracurricular and extracurricular activities actualizes the psychological, physiological and socio-pedagogical resources of students, helps to improve adaptive capacity and stress. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота розкриває найважливіші аспекти соціально-адаптаційного підходу у фізичному вихованні підлітків, що мають відхилення у здоров’ї. Сучасний стан як світового, так і українського суспільства нині характеризується зміною ставлення до осіб із обмеженими можливостями здоров’я та особливими освітніми потребами, висуваючи на перший план соціальну рівність і толерантне ставлення. Мета дослідження – теоретично дослідити та обґрунтувати соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків, які мають відхилення в стані здоров’я. Об’єкт дослідження – соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання. Предмет дослідження – соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків які мають відхилення в стані здоров’я. Робота складається з трьох розділів. У першому розділі, на підставі аналізу літературних джерел надана характеристика соціальної інтеграції дітей з особливими освітніми потребами засобами фізичної культури в умовах цифрового освітнього середовища. Акцентована увага на важливість організації позаурочної діяльності в процесі соціально-педагогічної адаптації підлітків з відхиленнями у стані здоров’я. У другому розділі практично досліджено соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків, які мають відхилення в стані здоров’я. Окреслено організаційно-педагогічні умови рухової активності осіб з обмеженими можливостями здоров’я, перспективи інклюзивної освіти та адаптивної фізичної культури. В третьому розділі на підставі застосування педагогічної моделі вдосконалення здоров’язберігаючого та адаптаційного потенціалу підлітків в освітньому просторі школи, запропоновано змістові орієнтири інклюзивних програм адаптивного фізичного виховання. Стан теоретико-методологічних та організаційно-педагогічних аспектів педагогічної моделі вдосконалення здоров’язберігаючого та адаптаційного потенціалу підлітків у загальноосвітньому просторі школи дозволяє визначити широкі можливості для застосування. Структурно-функціональна основа розробленої педагогічної моделі дозволяє оптимізувати процес розвитку особистості підлітків. Забезпечення суб’єктами освіти комплексу організаційно-педагогічних умов у процесі урочної, позаурочної та позашкільної діяльності актуалізує психолого-фізіологічні та соціально-педагогічні ресурси учнів, сприяє підвищенню пристосувальних можливостей та стресостійкості. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject здоров’язбереження uk_UA
dc.subject діти з особливими потребами uk_UA
dc.subject фізичне виховання uk_UA
dc.subject фізичний розвиток uk_UA
dc.subject адаптаційний потенціал uk_UA
dc.subject health uk_UA
dc.subject children with special needs uk_UA
dc.subject physical education uk_UA
dc.subject physical development uk_UA
dc.subject adaptive potential uk_UA
dc.title Соціально-адаптаційний підхід до фізичного виховання підлітків які мають відхилення в стані здоров’я uk_UA
dc.title.alternative Social-adaptive approach to physical education of adolescents with disabilities uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу