Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Таушанжи, М. М.
dc.contributor.author Taushanzhi, M. M.
dc.date.accessioned 2023-02-15T11:29:06Z
dc.date.available 2023-02-15T11:29:06Z
dc.date.issued 2023-01-24
dc.identifier.citation Таушанжи М. М. Формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності: 013 Початкова освіта. Освітньої програми : Початкова освіта. Інклюзивна освіта / Кер.: д. пед. н., проф. Богданець-Білоскаленко Н. І. - Ізмаїл, 2023. - 86 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1875
dc.description Nowdays, in the process of reforming the education system, the problems of bullying and violence in the school environment very often become an obstacle to achieving the goal of comprehensive child development of the child. Adult help is very necessary for children and young people of all ages, especially if the actions of abusers can damage physical and mental health. The relevance of the research topic is to recognize the important role of the educational institution in creating conditions for students to acquire knowledge in a safe educational environment, the formation of attitudes and skills that are necessary to avoid and prevent manifestations of violence, conflict - free communication, and nonviolent behavior. In this regard, one of the means of preventing bullying in the educational environment is the process of forming tolerance of primary school students. The aim of the study is to theoretically substantiate the process of forming tolerance of primary school students as a means of preventing bullying in the educational environment. The object of the study is tolerance among primary school students. The subject of the research is the formation of tolerance of primary school students as a means of preventing bullying in the educational environment. The methodological basis of the qualification work is the analysis of psychological and pedagogical literature, generalization, observation, diagnostic methods. The use arch paper analyzes the concept of «tolerance»; considers scientific research on the development of tolerance among primary school students; describes theoretical and methodological aspects of the definition of bullying, substantiates the method of identification and prevention of bullying among primary school students; conducts an empirical study, develops and testes a program for the formation of tolerance of primary school students as a means of preventing bullying in the educational environment. The research base was Base School osvity Bolhrad lyceum Odesa region. The study involved 59 primary school children. The practical significance of the research results lies in the fact that the selected method of identification and prevention of bullying among primary school students, the given programme for the formation of primary school students as a tolerance means of preventing bullying in the educational environment can be used in educational institutions by psychologists, teachers and stake holder’s parties to develop tolerance and optimize positive relationships of primary school children. uk_UA
dc.description.abstract Сьогодні, в процесі реформування системи освіти, проблеми цькування і насильства в шкільному середовищі дуже часто стають перепоною для досягнення мети всебічного розвитку дитини. Допомога дорослих дуже потрібна дітям та молоді в будь-якому віці, особливо якщо дії кривдників можуть завдати серйозної шкоди фізичному та психічному здоров’ю. Актуальність теми дослідження полягає у визнанні важливої ролі закладу освіти у створенні умов для здобуття учнями та ученицями знань в безпечному освітньому середовищі, формуванні ставлень та навичок, які потрібні, щоб уникнути та запобігти проявам насильства, безконфліктного спілкування, ненасильницької поведінки. У зв'язку з цим, одним із засобів профілактики булінгу в умовах освітнього середовища виступає процес формування толерантності учнів початкової школи. Метою дослідження є теоретично обґрунтувати процес формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища. Об’єктом дослідження є толерантність у учнів молодшого шкільного віку. Предметом дослідження є формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища. Методологічною основою кваліфікаційної роботи є аналіз психолого-педагогічної літератури, узагальнення, спостереження, діагностичні методики. У роботі проаналізоване поняття «толерантність»; розглянуті наукові розвідки щодо розвитку толерантності в учнів початкової школи; описані теоретико-методологічні аспекти визначення булінгу, обґрунтована методика ідентифікації та профілактики булінгу серед учнів початкової школи; проведене емпіричне дослідження, розроблена і апробована програма з формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища. Базою дослідження став ОПОРНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ БОЛГРАДСЬКИЙ ЛІЦЕЙ Болградської міської ради Одеської області. У дослідженні брали участь учні з 4-А класу – 25 учнів (13 хлопців,12 дівчаток), з 4-Б класу – 15 учнів (9 хлопчиків, 6 дівчаток), з 4-В класу – 19 учнів (9 хлопчиків, 10 дівчаток). Усього з експерименті брали участь 59 дітей початкової школи. Практична значимість результатів дослідження полягає в тому, що підібрана методика ідентифікації та профілактики булінгу серед учнів початкової школи, наведена програма з формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища можуть бути використані в навчальних закладів психологами, вчителями та зацікавленими особами для розвитку толерантності та оптимізації позитивних взаємин дітей молодшого шкільного віку. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject толерантність uk_UA
dc.subject інтолерантність uk_UA
dc.subject терпимість uk_UA
dc.subject толерантна поведінка uk_UA
dc.subject булінг uk_UA
dc.subject агресія uk_UA
dc.subject насильство uk_UA
dc.subject віктимізація uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject ідентифікація булінгу uk_UA
dc.subject профілактика булінгу uk_UA
dc.subject молодші школярі uk_UA
dc.subject tolerance uk_UA
dc.subject intolerance uk_UA
dc.subject tolerance uk_UA
dc.subject tolerant behavior uk_UA
dc.subject bullying uk_UA
dc.subject aggression uk_UA
dc.subject violence uk_UA
dc.subject victimization uk_UA
dc.subject conflict uk_UA
dc.subject identification of bullying uk_UA
dc.subject bullying prevention uk_UA
dc.subject primary school students uk_UA
dc.title Формування толерантності учнів початкової школи як засобу профілактики булінгу в умовах освітнього середовища uk_UA
dc.title.alternative Formation of tolerance of primary school students as a means of preventing bullying in the educational environment uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу