Короткий опис (реферат):
У магістерській роботі розкрита проблема професійної орієнтації молоді та її роль у її соціальній адаптації.
Об’єктом дослідження є молодь віком від 16 до 22 років.
Предметом дослідження є професійна орієнтація молодого покоління у системі соціалізації особистості.
Метою дослідження є розробка прогнозної моделі профорієнтації та самовизначення молоді як результату соціалізації в контексті соціокультурної трансформації суспільства з урахуванням регіональної специфіки.
У першому розділі проаналізовано теоретико-методологічні аспекти дослідження професійної орієнтації молоді, а саме: сутність, зміст, критерії соціалізації молоді; визначено роль професійної орієнтації у соціалізації особистості; проаналізовано вітчизняний і зарубіжний контекст розвитку профорієнтаційної роботи.
У другому розділі розглянуто методичне забезпечення діагностики професійного самовизначення молоді, а саме: розглянуто зміст профорієнтаційної роботи у загальноосвітньому закладі; описано форми та методи профорієнтаційної роботи в освітньому закладі; проаналізовано стан професійного самовизначення сучасного випускника загальноосвітнього закладу.
У третьому розділі проведений соціологічний аналіз сучасного стану професійної орієнтації молоді і підтверджено гіпотезу про те, що застосування прогнозної моделі профорієнтації та самовизначення молоді з урахуванням регіональної специфіки призведе до їхньої успішної соціальної адаптації.
Суть розробки, основні результати:
The master's thesis reveals the problem of professional orientation of youth and its role in their social adaptation.
The object of the study is young people from 16 to 22 years old.
The subject of the research is the professional orientation of the younger generation in the system of personality socialization.
The purpose of the study is to develop a predictive model of career orientation and self-determination of youth as a result of socialization in the context of sociocultural transformation of society, taking into account regional specifics.
The first chapter analyzes the theoretical and methodological aspects of researching the professional orientation of the young people, namely: essence, content, criteria of socialization of the young people; the role of professional orientation in the socialization of the individual is determined; the domestic and foreign context of career guidance development is analyzed.
In the second chapter, the methodical support for the diagnosis of professional self-determination of young people is considered, namely: the content of vocational guidance work in a general educational institution is considered; the forms and methods of career guidance work in an educational institution are described; the state professional self-determination of a modern graduate of a comprehensive educational institution is analyzed.
In the third chapter, a sociological analysis of the current state of professional orientation of the young people was carried out and the hypothesis was confirmed that the application of a predictive model of professional orientation and self-determination of youth people, taking into account regional specifics, will lead to their successful social adaptation.