Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Психологічний супровід професійного самовизначення випускників загальноосвітніх шкіл

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Баліка, Міхаєла Валеріївна
dc.contributor.author Balika, Mikhaiela
dc.date.accessioned 2023-02-22T08:01:30Z
dc.date.available 2023-02-22T08:01:30Z
dc.date.issued 2023-01-23
dc.identifier.citation Баліка М. В. Психологічний супровід професійного самовизначення випускників загальноосвітніх шкіл : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер.: к. п. н., доц. Васильева О. А. – Ізмаїл, 2023. – 67 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1883
dc.description The relevance of the study lies in the fact that the problem of professional self-determination, professional orientation and interests of young people is quite relevant in the modern survey of society. Among the large number of life decisions that still have to be resolved, the issue of professional self-determination is the first and at the same time one of the most important. This is the first, very important and independent decision young people must make, based not on their own experience, which comes over the years, but rather on the idea of their future and the future of the society in which they will have to live. The clearer and more thought-out the image of the future is in the minds of young people, the more responsible they will be able to make decisions in the future. For most secondary school graduates, the situation of professional self-determination is stressful. They face both personal and objective difficulties. Perhaps this is related to ignorance of the world of professions and the demands they place on a person; with rapid changes taking place in the world of professions and the labor market; with the economic situation of the country in general. These are a number of objective factors. However, as we know, the moment closely related to the previous stages of professional self-determination has a decisive influence on the implementation of a professional choice, and the decision to choose a profession is influenced by the past experience of the individual. At the same time, this decision depends on how the next stages of professional self-determination will proceed. Therefore, the purpose of writing this work is to reveal the features of this turning point in the professional self-determination of an individual - the choice of a profession in early youth. After all, a professional choice is the first link in a chain of successive life choices related to work, family creation, social advancement, material well-being and spiritual development. The independent life path of a person begins with it. The problem is that the choice of the future path appears before a person at an age when he may not be fully aware of all the further consequences of the decisions made in his youth. The purpose of the study is to theoretically substantiate and empirically investigate the peculiarities of professional self-determination of high school students. Research hypothesis: taking into account and developing the professional interests of high school students can contribute to more successful career guidance work with them. The theoretical and methodological basis of the study were: psychological aspects of professional self-determination of students (Abdulina L.V., Gavrilova O.V, Borevnikova S.A. Vasylieva O.A. Klymov E.A. Kostyuk G.S.); factors of professional self-determination of an individual in modern conditions (Vasilyeva O.A); age psychology (G.S. Kostyuk Obukhova L.F.); psychology and pedagogy of professional activity (M. T. Gromkova); motivation and specificity (Maslow A); basics of practical psychology (V. Panok, T. Tytarenko, N. Chepeleva); career guidance work of a psychologist (T. Honcharenko). The research lasted for a year and a half and was carried out in two stages. The ascertaining stage involved a theoretical analysis of the scientific fund on research issues, the study of scientific and methodical literature. The formative stage of the experimental study was aimed at theoretically substantiating and empirically investigating the peculiarities of professional self-determination of high school students. The Ozernyansk ZZSO of the Safyaniv village council of the Odesa region was the experimental basis of the qualification work. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність дослідження полягає в тому що, Проблема професійного самовизначення, професійної орієнтації та інтересів молоді є досить актуальною на сучасному розвітку суспільства. Серед великої кількості життєвих рішень, які ще прийдеться вирішити, питання професійного самовизначення є найпершим і одночасно одним з найважливіших. Це перше, дуже важливе і самостійне рішення молоді потрібно приймати, опираючись не на свій власний досвід, який приходить з роками, а скоріше, на уявлення про своє майбутнє і майбутнє суспільства, в якому прийдеться жити. Чим більш ясним і продуманим буде образ майбутнього в свідомості молоді, тим відповідальніше вона вмітиме приймати рішення в майбутньому. Для більшості випускників загальноосвітньої школи ситуація професійного самовизначення є стресогенною. Вони стикаються з труднощами як особистого, так і об’єктивного характеру. Можливо це пов’язане з незнанням світу професій і вимог, які вони висувають до людини; зі швидкими змінами, що відбуваються у світі професій і на ринку праці; з економічним становищем країни взагалі. Це ряд об’єктивних чинників. Проте, як ми знаємо, вирішальне значення на здійснення професійного вибору впливає момент тісно пов’язаний з попередніми етапами професійного самовизначення, і на рішення про вибір професії впливає минулий досвід особистості. В той же час від цього рішення залежить те, як будутьпротікати наступні етапи професійного самовизначення. Тому метою написання цієї роботи є розкриття особливостей цього переломного моменту в професійному самовизначенні особистості – вибір професії в ранньому юнацькому віці. Адже професійний вибір – це перша ланка у ланцюзі послідовних життєвих виборів, пов’язаних з роботою, створенням сім’ї, соціальним просуванням, матеріальним достатком і духовним розвитком. З нього починається самостійний життєвий шлях людини. Проблема полягає в тому, що вибір майбутнього шляху постає перед людиною в тому віці, коли вона, можливо, до кінця не усвідомлює всіх подальших наслідків прийнятих в юності рішень. Мета дослідження полягає в тому щоб, теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості професійного самовизначення старшокласників. Гіпотеза дослідження: врахування та розвиток професійних інтересів старшокласників може сприятиме більш успішній профорієнтаційній роботі з ними. Теоретико –методологічною основою дослідження виступали: психологічні аспекти професійного самовизначення учнів (Абдуліна Л.В., Гаврилова О.В, Боревникова С.А. Васильєва О.А Климов Е.А. Костюк Г.С.); фактори професійного самовизначення особистості в сучасних умовах (Васильєва О.А); вікова психологія (Г.С. Костюка Обухова Л. Ф.); психологія і педагогіка професійної діяльності (М. Т. Громкова);.Мотивація та особливість (Маслоу А); основи практичної психології (В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва); профорієнтаційна робота психолога(Т. Гончаренко). Дослідження тривало протягом півтора року і здійснювалось в два етапи. Констатуючий етап передбачав теоретичний аналіз наукового фонду з проблематики дослідження, вивчення наукової і методичної літератури. Формуючий етап експериментального дослідження мав на меті теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості професійного самовизначення старшокласників. Експериментальну базу кваліфікаційної роботи становив Озернянський ЗЗСО Саф’янівської сільської ради Одеської області. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject професійне самовизначення uk_UA
dc.subject профорієнтація uk_UA
dc.subject стрес uk_UA
dc.subject професійний вибір uk_UA
dc.subject professional self-determination uk_UA
dc.subject career guidance uk_UA
dc.subject stress uk_UA
dc.subject professional choice uk_UA
dc.title Психологічний супровід професійного самовизначення випускників загальноосвітніх шкіл uk_UA
dc.title.alternative Psychological support of professional self-determination of secondary school graduates uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу