Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Роль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Браїла, Олена Іванівна
dc.contributor.author Braila, Olena
dc.date.accessioned 2023-02-22T08:18:56Z
dc.date.available 2023-02-22T08:18:56Z
dc.date.issued 2023-01-23
dc.identifier.citation Браїла О. І. Роль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер.: д. псих. н., доц. Кічук А. В. – Ізмаїл, 2023. – 79 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/1884
dc.description The relevance of the research lies in the fact that due to the influence of numerous factors, children with various deviations in development and behavior are more and more often found, and it is increasingly realized that psychophysical personality defects cannot be an obstacle to obtaining the necessary knowledge, the desired education at the appropriate level, and the acquisition of a full-fledged social experience . In this regard, an inclusive form of education is spreading, which has a positive effect not only on the personality development of children with special educational needs, but also on their peers who do not have deviations in their development. One of the main problems of inclusive education is the formation of inclusive competencies among specialists involved in the education system, in particular, practical psychologists. The role of a practical psychologist in inclusive education is very important, because it depends on him to provide a holistic support system that unites all subjects of the educational space, emphasizes the opportunities, and not the limitations of children. However, many school psychologists are not ready to work with children with special educational problems, do not possess the necessary inclusive competencies. Moreover, in universities, the problem of training practical psychologists to work with children in the system of inclusive education is not sufficiently developed. The object of research is the professional activity of a practical psychologist. The subject of research is inclusive education as a field of activity of a practical psychologist. The purpose of the research is theoretical substantiation of the role and competencies of a practical psychologist to work in the system of inclusive education. The master's thesis uses a set of theoretical methods, selected adequately to the purpose, subject and tasks of the research: analysis, synthesis,comparison, abstraction, extrapolation, systematization, etc. In the empirical part of the study, V. Boyko's method of diagnosing the levels of empathic abilities and Kettel's multifactorial questionnaire were used as research methods. The theoretical and practical significance of the master's work is that its conclusions and results can be used in the educational process to form the necessary competencies of practical psychologists who will work in the conditions of inclusive education. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність дослідження полягає в тому, що через вплив чисельних чинників все частіше зустрічаються діти з різноманітними відхиленнями у розвитку та поведінці. Все більше усвідомлюється, що психофізичні вади особистості не можуть бути перешкодою для отримання необхідних знань, бажаної освіти на належному рівні, набуття повноцінного соціального досвіду. У зв’язку з цим набуває поширення інклюзивна форма здобуття освіти, що позитивно впливає не тільки на розвиток особистості дітей з особливими освітніми потребами, а й на їх однолітків, що не мають відхилень у своєму розвиткові. Однією з основних проблем інклюзивної освіти є формування інклюзивних компетентностей у фахівців, задіяних в системі освіти, зокрема, практичних психологів. Роль практичного психолога в інклюзивній освіті дуже важлива, тому що від нього залежить забезпечення цілісної системи підтримки, що об’єднуює всіх суб’єктів освітнього простору, робить акцент на можливостях, а не на обмеженнях дітей. Однак, багато шкільних психологів не готові до роботи з дітьми з особливими освітніми проблемами, не володіють необхідними інклюзивними компетентностями. Більше того, у вузах програма підготовки практичних психологів до роботи з дітьми у системі інклюзивної освіти недостатньо розроблена. Об’єктом дослідження є професійна діяльність практичного психолога. Предметом дослідження є інклюзивна освіта як сфера діяльності практичного психолога. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування ролі та компетентностей практичного психолога для роботи в системі інклюзивної освіти. У магістерській роботі використано комплекс теоретичних методів, підібраних адекватно меті, предмету та завданням дослідження: аналіз, синтез, порівняння, абстрагування, екстраполяція, систематизація тощо. В емпіричній частині дослідження в якості методик дослідження були використані методика діагностики рівнів емпатичних здібностей В. Бойко та багатофакторний опитувальник Кеттела. Теоретичне та практичне значення магістерської роботи полягає у тому, що його висновки та результати можуть бути використані в навчальному процесі для формування тих необхідних компетенцій практичних психологів, що будуть працювати в умовах інклюзивної освіти. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject інклюзивна освіта uk_UA
dc.subject практичний психолог uk_UA
dc.subject психологічний супровід uk_UA
dc.subject компетентністний підхід uk_UA
dc.subject інклюзивна компетентність uk_UA
dc.subject професійно-важливі якості uk_UA
dc.subject inclusive education uk_UA
dc.subject practical psychologist uk_UA
dc.subject support uk_UA
dc.subject competence approach uk_UA
dc.subject inclusive competence uk_UA
dc.subject professionally important qualities uk_UA
dc.title Роль практичного психолога в інклюзивній освіті: ресурси компетентністного підходу uk_UA
dc.title.alternative The role of a practical psychologist in inclusive education: resources of the competence approach uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу