Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Психологічні особливості оцінних ставлень як причина конфліктів підлітка і дорослого

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кунєва, Марина Степанівна
dc.contributor.author Kuneva, Maryna
dc.date.accessioned 2024-02-29T08:02:56Z
dc.date.available 2024-02-29T08:02:56Z
dc.date.issued 2024-01-24
dc.identifier.citation Кунєва М. С. Психологічні особливості оцінних ставлень як причина конфліктів підлітка і дорослого : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня магістр спеціальності 053 Психологія. Освітньої програми : Психологія / Кер. : докт. псих. н., проф. Велитченко Л. К. – Ізмаїл, 2024. – 88 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2046
dc.description Relevance of research. Humanization and democratization of modern society make new demands on the individual in various aspects, which requires due attention to the process of education. Since the main condition for optimizing this process is the family and educational institutions, the relationship between the adolescent and the family is an important social and scientific problem. In modern Ukrainian specialized literature, the problem of the socialization process is considered in the works of O.O. Avramenko, L.V. Viktorova, T.Z. Gerasimov, I.V. Hrybenko, R. Zozulyak-Sluchyk, T. V. Kravchenko, M.P. .Lukashevich and others. The concept of evaluative attitude (V.V. Vlasenko) is currently used in the context of teacher-student relationships in the light of pedagogical ethics (D.F. Nikolenko) with an emphasis on its relation to the structure of self-concept (O.E. Gumenyuk, O.A. Demchuk, A.V.Furman) and the individual's attitude towards himself (O.I. Kroshka) with an appeal to the linguistic theory of emotions (V.D. Slipetska). Adolescence, described in detail in textbooks authored by M.V. Vasylenko, O.V. Skrypchenko, N.M. Tokareva, etc., cannot be free from moments of complex relations with the environment (P.V. Vrublevskyi, L.O. Kotlova, V.A. Melnyk, I. Machuska, O. Shevchuk, O. O. Sheremet, etc.), including in terms of relations with parents (T.V. Kravchenko, L.V. Povaly, T.G. Tsurkan, T.M. Yablonska, etc.). Adolescence, on the one hand, is too sensitive to external influences, on the other - sensitive to the formation of self-awareness. In this regard, the process of self-perception in the context of the family is of particular importance as an important factor in the development of self-awareness, given the importance of preventing conflicts between a teenager and an adult. The purpose of the study: theoretical substantiation and empirical study of the psychological features of the relationship between adolescents and their parents, which determine the process of socialization. The object of the study: relationships in the family as an element of the social situation of the adolescent's development and a factor of his socialization The subject of the study: psychological features of the evaluative attitudes of adolescents towards relationships with their parents. uk_UA
dc.description.abstract Актуальність дослідження. Гуманізація і демократизація сучасного суспільства висувають нові вимоги до особистості у різних аспектах, що потребує належної уваги до процесу виховання. Оскільки головною умовою оптимізації цього процесу є родина та заклади освіти, остільки важливою соціальною та науковою проблемою є проблема взаємовідносин підлітка та сім’ї. У сучасній українській фаховій літературі проблема процесу соціалізації розглядається у працях О.О.Авраменко, Л.В.Вікторової, Т.З.Герасимів, І.В.Грибенко, Р.Зозуляк-Случик, Т. В. Кравченко, М.П.Лукашевич та інших. Поняття оцінне ставлення (В.В.Власенко) застосовується наразі в контекстах взаємин вчителя і учнів у світлі педагогічної етики (Д.Ф.Ніколенко) з наголосом на його відношенні до структури Я-концепції (О.Є.Гуменюк, О.А.Демчук, А.В.Фурман) та ставленні особистості до себе (О.І.Крошка) з апелюванням до лінгвістичної теорії емоцій (В.Д.Сліпецька). Підлітковий вік, докладно описаний у підручниках за авторством М.В. Василенка, О.В. Скрипченка, Н.М.Токаревої та ін., не може бути вільним від моментів складних відносин із оточенням (П.В.Врублевський, Л.О.Котлова, В.А.Мельник, І.Мачуська, О.Шевчук, О.О.Шеремет та ін.), у тому числі й у плані взаємин із батьками (Т.В.Кравченко, Л.В.Повалій, Т.Г.Цуркан, Т.М.Яблонська та ін.). Підлітковий вік, з одного боку, є надто чутливим до зовнішніх впливів, з іншого – сенситивним для становлення самосвідомості. У зв’язку з цим особливого значення набуває процес самосприйняття у контексті родини як важливий чинник розвитку самосвідомості з огляду на важливість запобігання конфліктів між підлітком та дорослим. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування та емпіричне дослідження психологічних особливостей взаємин підлітків з батьками, які обумовлюють процес соціалізації. Об’єкт дослідження: взаємини в родині як елемент соціальної ситуації розвитку підлітка та фактор його соціалізації Предмет дослідження: психологічні особливості оцінних ставлень підлітків до взаємин з батьками. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject батьки uk_UA
dc.subject підліток uk_UA
dc.subject конфлікт uk_UA
dc.subject родина uk_UA
dc.subject parents uk_UA
dc.subject teenager uk_UA
dc.subject conflict uk_UA
dc.subject family uk_UA
dc.title Психологічні особливості оцінних ставлень як причина конфліктів підлітка і дорослого uk_UA
dc.title.alternative Psychological features of evaluative attitudes as a cause of conflicts between teenagers and adults uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу