Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
до кваліфікаційної роботи на тему «Удосконалення педагогічної
майстерності викладачів закладу загальної середньої освіти як управлінська
проблема»
В епоху стрімкого розвитку цифрових технологій та викликів,
спричинених повномасштабним вторгненням, організація освітньої
діяльності вимагає від вчителів постійного вдосконалення своєї професійної
майстерності. Ключову роль у цьому процесі відіграє керівник закладу
освіти. Сьогодні керівник освітньої установи має широку автономію
питаннях підбору та прийняття на роботу педагогічних працівників, несе
відповідальність за результати навчальних показників учнів. Невід’ємною
складовою навчально-виховного процесу стала дистанційна освіта, що
потребує опанування педагогами низки специфічних компетенцій, адаптації традиційних методик викладання до нових форматів, вміння налагоджувати
ефективну комунікацію та зворотній зв’язок з учнями, батьками.
Адміністрація закладу освіти має створювати умови для подальшого
розвитку педагогічної компетентності вчителів.
Тому удосконалення педагогічної майстерності в контексті сучасної
трансформації шкільної освіти є нагальною потребою сьогодення задля
забезпечення кісної та конкурентоспроможної освіти в епоху цифрової
трансформації.
Об’єктом дослідження є процес підвищення рівня педагогічної
майстерності вчителів закладу загальної середньої освіти.
Предметом дослідження є підходи, форми та методи підвищення рівня
педагогічної майстерності вчителів ЗЗСО, а також фактори впливу на цей процес.
Мета дослідження: дослідити теоретичне визначення поняття
«педагогічна майстерність» вчителя, визначити рівень задоволеності
умовами підвищення рівня педагогічної майстерності та розробити практичні
рекомендації щодо вдосконалення системи управління процесом підвищення
педагогічної майстерності викладацького складу Матроського ЗЗСО. У першому розділі «Теоретико-методичні аспекти розвитку
педагогічної майстерності закладу загальної середньої освіти» розглянуто:
поняття педагогічної майстерності вчителя ЗЗСО: сутність та роль у якості
надання освітніх послуг; механізми формування та розвитку педагогічної
майстерності викладача ЗЗСО; умови та чинники, що впливають на процес
удосконалення розвитку педагогічної майстерності вчитель закладу загальної
середньої освіти.
У другом розділі «Моніторинг системи удосконалення педагогічної
майстерності викладачів у Матроському закладі загальної середньої освіти»
надано загальну характеристику Матроського закладу загальної середньої
освіти Саф’янівської сільської ради Ізмаїльського району Одеської області;
проведено аналіз системи забезпечення удосконалення педагогічної
майстерності вчителів закладу освіти; проведено діагностику з метою визначення рівня задоволеності викладачів Матроського ЗЗСО умовами
розвитку педагогічної майстерності в закладі освіти.
У третьому розділі «Удосконалення процесу розвитку педагогічної
майстерності викладачів у Матроському закладі загальної середньої освіти»
здійснено дослідження теоретичних шляхів удосконалення процесу розвитку
педагогічної майстерності вчителя закладу загальної середньої освіти;
розроблено та обґрунтовано програму заходів щодо удосконалення процесу
розвитку педагогічної майстерності викладачів закладу загальної середньої
освіти.
Практичне значення одержаних результатів полягає у можливості
підвищення ефективності управління закладом освіти за рахунок
впровадження розробленої Програми заходів щодо удосконалення розвитку
педагогічної майстерності вчителів Матроського закладу загальної середньої
освіти Саф’янівської сільської ради Ізмаїльського району Одеської області.
Суть розробки, основні результати:
ABSTRACT
To the qualification work on "Improvement of pedagogical skills of
teachers in General Secondary Education Institutions as a managerial problem"
In an era of rapid development of digital technologies and challenges caused
by a full-scale invasion, the organization of educational activities requires teachers
to constantly improve their professional skills. The leading role in this process is
played by the head of the institution of education. Today, the head of the
educational institution has a broad autonomy in the selection and employment of
pedagogical workers, is responsible for the results of educational indicators of
students. An integral part of the educational process was distance education,
which requires the mastery of teachers a number of specific competencies, the
adaptation of traditional teaching methods to new formats, and the ability to
establish effective communication and feedback with students, parents. The
administration of the educational institution must create conditions for the further
development of teacher’s pedagogical competence. Therefore, the improvement of pedagogical skills in the context of the
modern transformation in school education is an urgent need to ensure a quality
and competitive education in the era of digital transformation.
The research of the study is the process of increasing the level of
pedagogical skills of teachers in general secondary education institution.
The subject of the research is the approaches, forms and methods of raising
the level of pedagogical skills of teachers of the Matroska institution of general
secondary education, as well as factors of influence on this process.
The aim of the research: to study the theoretical definition of the concept of
«pedagogical skills» of the teacher, to determine the level of satisfaction with the
conditions for increasing the level of pedagogical skills and to develop practical
recommendations for improving the management system of the process of
improving the pedagogical skills of the teaching staff of the Matroska institution of
general secondary education. In the first section «Theoretical and methodological aspects of the
development of pedagogical skills of the institution of general secondary
education» considered: The concept of teacher's pedagogical skills Matroska
institution of general secondary education: The essence and role in the quality of
educational services; Mechanisms of formation and development of pedagogical
skills of the teacher of Matroska institution of general secondary education; the
conditions and factors influencing the process of improving the development of
pedagogical skills of the teacher of the institution of general secondary education.
In the second section "Monitoring of the system of improvement of
pedagogical skills of teachers in a Matroska institution of general secondary
education" the general characteristic of the Matroska institution of general
secondary education Safyanivska village council of Izmail district of Odessa region is given; the analysis of the system of ensuring the improvement of
pedagogical skills of teachers of the educational institution is carried out;
Diagnostics was carried out to determine the level of satisfaction of teachers of
Matroska institution of general secondary education by the conditions of
development of pedagogical skills in an educational institution.
In the third section "improvement of the process of development of
pedagogical skills of teachers in the Matroska institution of general secondary
education" the study of theoretical ways of improving the process of development
of pedagogical skills of the teacher of the institution of general secondary
education was carried out; the program of measures on improvement of the
process of development of pedagogical skills of teachers of the institution of
general secondary education has been developed and substantiated. The practical significance of the results is the possibility of improving the
management efficiency of the institution of education by implementing the
developed program of measures to improve the development of pedagogical skills
of teachers of the Matroska institution of general secondary education Safyanivska
village council of Izmail district of Odessa region.