Ізмаїльський Державний Гуманітарний Університет

Профілактика девіантної поведінки підлітків

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ліснічук, Юрій Вікторович
dc.contributor.author Lisnichuk, Yuriy
dc.date.accessioned 2024-07-11T10:39:39Z
dc.date.available 2024-07-11T10:39:39Z
dc.date.issued 2024-06-25
dc.identifier.citation Ліснічук Ю. В. Профілактика девіантної поведінки підлітків : Кваліфікаційна робота здобувача освітнього ступеня бакалавр спеціальності 231 Соціальна робота, освітньої програми : 231 Соціальна робота. Соціальна педагогіка / Кер. : канд. пед. н., ст. викл. Рубан А. К. – Ізмаїл, 2024. – 87 с. uk_UA
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/123456789/2129
dc.description The qualification work is a comprehensive in-depth study of the peculiarities of the work of a social educator in the prevention of adolescent deviance. The problem of deviant behavior has not lost its relevance for many years. Moreover, there is a tendency for deviant behavior among adolescents to increase. Frequent cases of cruelty, theft and other deviant behavior among adolescents are increasingly attracting media attention. Different authors point to different reasons for the formation of deviant behavior, but many agree that the environment of the adolescent plays a major role. Thus, the prevention of deviant behavior is a task that needs to be addressed in an educational institution. The psychologist, in turn, has the task of identifying deviant behavior among adolescents and directing it through normal socialization. In psychology, the topic of deviant behavior is not new either, and research is still ongoing into what the "transition age" is, what it should be like normally, and what is considered a deviation. There are many approaches and authors who have studied (and are still studying) deviant behavior from various aspects, but there are few specific proven programs for its prevention. From the available prevention programs, it follows that they are built in the form of group training from the perspective of cognitive behavioral therapy. There are very few prevention programs that use elements of neuro-linguistic programming, which makes this work relevant. The purpose of the study: to develop and test a program with elements of neuro-linguistic programming for the prevention of deviant behavior among adolescents. Object of research: deviant behavior of adolescents. Subject of the study: methods of neuro-linguistic programming in the prevention of deviant behavior among adolescents. Chapter I, "Theoretical Analysis of the Problem of Prevention of Deviant Behavior of Adolescents in Secondary Schools," presents an analysis of the problem of deviant behavior at the psychological and pedagogical level; identifies the features of deviant behavior of adolescents, and analyzes approaches to the prevention of deviant behavior in adolescents. Chapter II, "Neuro-linguistic programming as a method of psychological technologies," is devoted to the study of the peculiarities of using neuro-linguistic programming as a method of deviance prevention, as an innovative technology for preventing deviations in adolescent behavior. In the third chapter - "Study of Deviant Behavior Among Adolescents Using Neuro-Linguistic Programming Methods" - we present the characteristics of the sample and research methods; substantiate the results of the initial diagnosis. uk_UA
dc.description.abstract Кваліфікаційна робота є комплексним ґрунтовним дослідженням особливостей роботи соціального педагога з попередження підліткової девіації. Проблема девіантної поведінки не втрачає своєї актуальності протягом багатьох років. До того ж, відзначається тенденція до зростання девіацій серед підлітків. Часті випадки жорстокості, крадіжок та інших відхилень у поведінці підлітків дедалі частіше привертають до себе увагу в ЗМІ. Різні автори відзначають різні причини формування девіантної поведінки, але багато хто сходиться в тому, що велика роль відводиться оточенню підлітка. Таким чином, проведення профілактики девіантної поведінки – завдання, яким необхідно займатися в освітньому закладі. Перед психологом, своєю чергою, стоїть завдання у виявленні девіацій серед підлітків і його спрямування шляхом нормальної соціалізації. У психології тема девіантної поведінки теж не є новою, і досі тривають дослідження того, що таке «перехідний вік», яким він має бути в нормі та що вважати відхиленням. Існує безліч підходів та авторів, які вивчали (і вивчають) девіантну поведінку з різних аспектів, проте конкретних апробованих програм з її профілактики досить мало. З наявних програм профілактики випливає, що вони побудовані у вигляді групового тренінгу з позиції когнітивно–біхевіоральної терапії. Програм профілактики, в яких би використовувалися елементи нейролінгвістичного програмування, вкрай мало, що зумовлює актуальність цієї роботи. Мета дослідження: розробка, апробація програми з елементами нейролінгвістичного програмування для профілактики девіантної поведінки серед підлітків. Об'єкт дослідження: девіантна поведінка підлітків. Предмет дослідження: методи нейролінгвістичного програмування в профілактиці девіантної поведінки серед підлітків. У розділ І «Теоретичний аналіз проблеми профілактики девіантної поведінки підлітків в умовах загальноосвітньої школи» представлено аналіз проблеми девіантної поведінки на психолого–педагогічному рівні; визначено особливості девіантної поведінки підлітків, а також проаналізовано підходи до профілактики девіантної поведінки у підлітків. Розділ ІІ «Нейролінгвістичне програмування як метод психологічних технологій» присвячено вивченню особливостей використання нейролінгвістичне програмування як способу профілактики девіацій, як інноваційної технології з попередження відхилень у поведінці підлітка. У третьому розділі – «Дослідження девіантної поведінки серед підлітків методами нейролінгвістичного програмування» – ми представили характеристику вибірки та методик дослідження; обгрунтували результати первинної діагностики. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject девіація uk_UA
dc.subject девіантна поведінка uk_UA
dc.subject підлітки uk_UA
dc.subject нейролінгвістика uk_UA
dc.subject нейролінгвістичне програмування uk_UA
dc.subject deviance uk_UA
dc.subject deviant behavior uk_UA
dc.subject adolescents uk_UA
dc.subject neurolinguistics uk_UA
dc.subject neurolinguistic programming uk_UA
dc.title Профілактика девіантної поведінки підлітків uk_UA
dc.title.alternative Prevention of deviant behavior of adolescents uk_UA
dc.type Thesis uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних зібраннях

Показати скорочений опис матеріалу