Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
до кваліфікаційної роботи на тему:
«Маркетингове забезпечення реалізації продукції на ринку
продукції (на прикладі ПрАТ «Дунайсудноремонт»)»
Актуальність дослідження маркетингового забезпечення реалізації
продукції обумовлюється рядом факторів, які впливають на сучасний ринок і
підприємства, зокрема такими як: зростаюча конкуренція, змінив поведінці
споживачів, ефективність використання ресурсів, інтеграція маркетингових
комунікацій, соціальна відповідальність і стійкий розвиток, технологічний
прогрес.
Об`єктом роботи є маркетингове забезпечення реалізації продукції,
предметом – теоретичні та методичні аспекти маркетингового забезпечення
реалізації продукції ПрАТ «Дунайсудноремонт».
Метою кваліфікаційної роботи є дослідження теоретичних засад
маркетингового забезпечення реалізації продукції підприємства на ринку
продукції та, на підставі дослідження ефективності маркетингового
забезпечення реалізації продукції ПрАТ «Дунайсудноремонт», визначення
шляхів його вдосконалення.
У першому розділі «Теоретичні засади маркетингового забезпечення
реалізації продукції підприємства на ринку продукції» досліджено сутність,
принципи та інструменти маркетингового забезпечення реалізації продукції
підприємства на ринку продукції, економічний підхід до управління
маркетингового забезпечення реалізації продукції підприємства, методичні
підходи до оцінки економічної результативності управління маркетинговою
діяльністю підприємства. У другому розділі «Дослідження ефективності
маркетингового забезпечення реалізації продукції
ПрАТ «Дунайсудноремонт»» наведена організаційно-економічна
характеристика ПрАТ «Дунайсудноремонт», проведено дослідження
організації маркетингового забезпечення реалізації продукції
ПрАТ «Дунайсудноремонт» та аналіз ефективності маркетингового
забезпечення реалізації продукції ПрАТ «Дунайсудноремонт». У третьому
розділі «Шляхи вдосконалення маркетингового забезпечення реалізації
продукції ПрАТ «Дунайсудноремонт»» проведено дослідження теоретичних
напрямів підвищення ефективності маркетингового забезпечення реалізації
продукції, визначено основні заходи підвищення ефективності
маркетингового забезпечення реалізації продукції
ПрАТ «Дунайсудноремонт», проведено економічне обґрунтування
доцільності реалізації запропонованих заходів підвищення ефективності
маркетингового забезпечення реалізації продукції
ПрАТ «Дунайсудноремонт».
Практичне значення одержаних результатів полягають у тому, що
результати дослідження та запропоновані заходи можуть сприяти
підвищенню ефективності маркетингового забезпечення реалізації продукції
та покращення ефективності діяльності ПрАТ «Дунайсудноремонт».
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
to the qualification work on the topic:
"Marketing support for the sale of products on the product market (on
the example of PJSC "Dunaysudnoremont""
The relevance of the study of marketing support for the sale of products is
determined by a number of factors that affect the modern market and enterprises,
in particular, such as: growing competition, changed consumer behavior, the
efficiency of the use of resources, the integration of marketing communications,
social responsibility and sustainable development, technological progress.
The object of the work is marketing support for the sale of products, the
subject is theoretical and methodical aspects of marketing support for the sale of
products of PJSC "Dunaisudnoremont".
The purpose of the qualification work is to study the theoretical foundations
of the marketing support for the sale of the company's products on the product
market and, based on the study of the effectiveness of the marketing support for the
sale of the products of Dunaysudnoremont PJSC, to determine ways to improve it.
In the first chapter, "Theoretical principles of marketing support for the sale
of the company's products on the product market", the essence, principles and tools
of marketing support for the sale of the company's products on the product market,
the economic approach to the management of the marketing support for the sale of
the company's products, methodical approaches to assessing the economic
effectiveness of the management of the company's marketing activities are
investigated . In the second chapter "Study of the effectiveness of marketing
support for the sale of products of Dunaysudnoremont" PrJSC, the organizational
and economic characteristics of "Dunaisudnoremont" PrJSC are given, a study of
the organization of marketing support for the sale of products of
"Dunaisudnoremont" PrJSC and an analysis of the effectiveness of marketing
support for the sale of products of "Dunaisudnoremont" PrJSC were carried out. In
the third chapter "Ways of improving the marketing support for the sale of
products of Dunaysudnoremont PrJSC", a study of theoretical directions for
increasing the effectiveness of marketing support for the sale of products was
carried out, the main measures to increase the effectiveness of marketing support
for the sale of products of Dunajsudnoremont PrJSC were determined, and an
economic justification of the feasibility of implementing the proposed measures to
increase the effectiveness of marketing ensuring the sale of products of PJSC
"Dunaisudnoremont".
The practical significance of the obtained results is that the results of the
study and the proposed measures can contribute to increasing the effectiveness of
marketing support for the sale of products and improving the efficiency of
Dunaisudnoremont PJSC.