Короткий опис (реферат):
Актуальність дослідження обумовлена недостатньою вивченістю
проблем пов'язаних з питань взаємодії керівника і підлеглих у навчальних
закладах вищої освіти.
Метою запропонованої роботи є дослідження стилю взаємодії
керівника та підлеглих у державному та приватному навчальних закладах
освіти.
Наукова новизна полягає у запропонованих рекомендаціях щодо
вдосконалення системи взаємовідносин керівника та підлеглих у державному
та приватному навчальному закладах освіти.
У вступній частині обґрунтовується актуальність теми, окреслюється
проблематика і теоретико-методологічна база дослідження, формулюється
мета і завдання, предмет і об’єкт, з’ясовується наукова новизна і практичне
значення основних положень праці, окреслена апробація отриманих
результатів. Аналіз науково-теоретичної бази дав визначити, що вивчення
стилю взаємодії керівника та підлеглих у державному та приватному
навчальних закладах освіти залишається актуальним та незакритим і до нині,
на що вказують праці таких видатних вчених як: О.В. Баєва, В.П. Бех, П.
Граббе, Л.М. Гриневич, С.В. Ковпак, О.І. Ковтун, Г.В. Левін, К. Левін, Р.
Ліппітт, Л.А. Мартинець, І. Носирев, О.М. Онаць, Л.Е. Орбан-Лембрик, В.С.
Пікельна, О. Філоненко, Є.М. Хриков, Р. Уайт та ін.
У першому розділі розглядаються теоретичні передумови дослідження
взаємодії керівника освітнього закладу і підлеглих, функції і їх
характеристики. Колектив освітнього закладу не зможе успішно виконувати
свої завдання, якщо він не доб'ється належної взаємодії і злагодженої роботи
колективу як по вертикалі «керівник-підлеглі», так і горизонталі «взаємодія
всіх членів колективу». Досліджено, що стиль керівництва значною мірою
залежить також і від рівня культури і ціннісної орієнтації керівника, його
спрямованості на досягнення.
У другому розділі аналізуються стилі керівництва Ізмаїльського
державного гуманітарного університету та Придунайської філії ПрАТ ВНЗ
«Міжрегіональної Академії управління персоналом», здійснюється
порівняння стилів керівництва в державному та приватному навчальному
закладі освіти. В структурі управління вузом виділяються наступні основні
управлінські рівні: ректор; проректор; декани факультетів; завідувачі
кафедрами (базова ланка вузу); керівники служб і відділів. Проведений аналіз
виявив більш складну структуру управління Ізмаїльським державним
гуманітарним університетом ніж Міжрегіональної Академії управління
персоналом Придунайської філії (м. Ізмаїл).
У третьому розділі даються рекомендації щодо поліпшення взаємодії
між керівниками і підлеглими в державному і приватному навчальних
закладах освіти. Пропозициями щодо підвищення ефективності стилю
керівництва для поліпшення відносин між керівниками і підлеглими у ВНЗ є:
повага, довіра та навчання. Окремо розроблені пропозиції щодо підвищення
ефективності освіти в Міжрегіональної Академії управління персоналом та
Ізмаїльськом державном гуманітарном університеті.
У висновках сформульовано основні спостереження. Висновки містят
підсумки й перспективи подальшого дослідження. В додатках містяться
приклади анкет та штатного розпису Ізмаїльського державного
гуманітарного університету та Придунайської філії ПрАТ ВНЗ
«Міжрегіональної Академії управління персоналом».
Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків
та списку використаної літератури. Список використаної літератури охоплює
48 джерел довідкової та теоретичної літератури. Для поліпшення сприйняття
робота містить схеми, малюнки, таблиці. Загальний обсяг роботи 75 сторінок.
Суть розробки, основні результати:
The relevance of the research is due to the lack of knowledge of the
problems related to the interaction of the manager and subordinates in educational
institutions of Higher Education.
The purpose of the research is to study the style of interaction between the
manager and subordinates in public and private educational institutions.
The scientific novelty lies in the proposed recommendations for improving
the system of relations between managers and subordinates in public and private
educational institutions.
In the introductory part, the relevance of the topic is justified, the problems
and theoretical and methodological base of the study are outlined, the goal and
objectives, the subject and the object are formulated, the scientific novelty and
practical significance of the main provisions of the work are clarified, and the
approbation of the results obtained is outlined. The analysis of the scientific and
theoretical base allowed us to determine that the study of the style of interaction
between the head and subordinates in public and private educational institutions
remains relevant and unclosed to this day, as indicated by the works of such
outstanding scientists as: O.V. Baeva, V.P. Bekh, P. Grabbe, L.M. Grinevich, S.V.
Kovpak, O.I. Kovtun, G.V. Levin, K. Levin, R. Lippitt, L.A. Martynets, I.
Nosyrev, O.M. Onats, L.E. Orban-Lembrik, V.S. Pikelnaya, O. Filonenko, E.M.
Khrikov, R. White and others.
The first chapter discusses the theoretical prerequisites for studying the
interaction of the head of an educational institution and subordinates, functions and
their characteristics. The staff of an educational institution will not be able to
successfully perform its tasks if it does not achieve proper interaction and wellcoordinated work of the team both vertically «manager-subordinates» and
horizontally «interaction of all team members». It is studied that the leadership
style also largely depends on the level of culture and value orientation of the
manager, his focus on thе achievements.
The second chapter analyzes the leadership styles of Izmail State University
for the Humanities and the Danube branch of higher education institution
«Interregional Academy of Personnel Management», compares the leadership
styles in public and private educational institutions. In the structure of the
university management, the following main managerial levels are distinguished:
rector; vice-rector; deans of faculties; deans of faculties (basic level of the
university); heads of services and departments. The analysis has revealed a more
complex management structure of Izmail State University for the Humanities than
that of the Interregional Academy of Personnel Management of the Danube branch
(Izmail).
The third chapter provides recommendations for improving interaction
between managers and subordinates in public and private educational institutions.
Suggestions for improving the effectiveness of the leadership style to improve
relations between managers and subordinates in higher education institutions are
the following: respect, trust and training. Separately, proposals have been
developed to improve the effectiveness of education at the Interregional Academy
of Personnel Management and Izmail State University for the Humanities.
The conclusions formulate the main observations. The conclusions contain
the results and prospects for further research. The appendix contains examples of
questionnaires and staffing tables of Izmail State University for the Humanities and
the Danube branch of the Interregional Academy of Personnel Management.
The qualification work consists of an introduction, three chapters,
conclusions and a list of references. The list of references includes 48 sources of
reference and theoretical literature. To improve perception, the work contains
diagrams, drawings and tables. The total amount of work is 75 pages.