Короткий опис (реферат):
нотація. У статті розкривається дослідницька діяльність як метод формування готовності майбутніх бакалаврів філології до міжкультурної взаємодії. Дослідницька діяльність є видом навчальної праці, котрий передбачає пізнавальні мотиви, сформовані знання про особливості проведення пошуку у сфері філології, умінь критично оцінювати інформацію, генерувати ідеї, втілювати їх у практичну діяльність. До компонентів дослідницької
діяльності майбутнього філолога відносимо мотиваційний, теоретичний, процедурний, особистісний, рефлексивний. Специфіка готовності майбутніх філологів до міжкультурної взаємодії полягає у їхній здатності цікавитися та вивчати різноманітні явища культур народів світу, традиції, норми комунікації, мати глибокі знання про
культурний доробок етносів, вміти передавати ці знання, виховуючи взаємоповагу та толерантність. Нами були
розроблені дослідницькі завдання таких рівнів: рецептивно-аналітичні (рецепція інформації, її аналіз, формулювання узагальнень); трансформаційно-модифікаційні (вивчення наукового матеріалу з внесенням змін, модифікацією знань); продуктивно-креативні (дослідження різного матеріалу, його оцінювання та інтерпретація під іншим
кутом зору, формулювання рекомендацій щодо його використання). Перспективи вивчення заявленої проблеми
полягають у висвітленні системи цифрових технологій, які є ефективними у формуванні готовності майбутніх
фахівців різного профілю до міжкультурної взаємодії.
лючові слова: дослідницька діяльність, готовність, міжкультурна взаємодія, бакалавр, філологія.
Суть розробки, основні результати:
Abstract. The article reveals research activity as a method of forming the readiness of future bachelors of philology
for intercultural interaction. Research activity is a type of educational work that involves cognitive motives, formed
knowledge about the peculiarities of conducting research in the field of philology, the ability to critically evaluate
information, generate ideas, and translate them into practical activity. The components of the future philologist's
research activities include motivational, theoretical, procedural, personal, and reflective. The specificity of the readiness
of future philologists for intercultural interaction lies in their ability to be interested in and study various phenomena
of the cultures of the peoples of the world, traditions, norms of communication, to have deep knowledge about the cultural
achievements of ethnic groups, to be able to transfer this knowledge, fostering mutual respect and tolerance. We have
developed research tasks of the following levels: receptive and analytical (reception of information, its analysis,
formulation of generalizations); transformational and modification (study of scientific material with changes, modification
of knowledge); productive-creative (research of various material, its evaluation and interpretation from a different point
of view, formulation of recommendations for its use). The prospects of studying the stated problem consist in highlighting
the system of digital technologies, which are effective in shaping the readiness of future specialists of various profiles for
intercultural interaction.