Короткий опис (реферат):
Анотація
Темою наукового дослідження є «Лінгвостилістичні особливості сучасного англомовного ділового дискурсу».
Актуальність дослідження полягає в підвищеному інтересі лінгвістів до ділової журналістики у сучасному світі, а також необхідністю комплексного аналізу лінгвостилістичних особливостей ділової комунікації. Так як бізнес і економічна діяльність стає все більш значущою складовою життя сучасного світового співтовариства, а ділова активність з кожним роком все більше проникає в комунікативну діяльність соціуму і так чи інакше впливає на його дискурсивний простір, проблеми дослідження англійського ділового дискурсу, є одним з актуальних проблем сучасної лінгвістики.
Метою запропонованої роботи є дослідити та проаналізувати лінгвостилістичні особливості сучасного англомовного ділового дискурсу.
Аналіз сучасної лінгвістичної літератури дає право стверджувати, що діловий дискурс – це складне, багатоаспектне утворення, яке розглядається в сучасній лінгвістиці з різних позицій. Діловий дискурс вважає процесом творчого спрямування правил і норм, який диктується і пізнається через складну і багатовимірну «професійну» картину світу, актуалізовану через базові поняття ділової культури, професійно спрямовані ідеї та концепти, норми, що детермінують ділове спілкування.
Сучасні тенденції в розвитку лексики англомовного ділового спілкування відображають зміни в економічних, технологічних і соціальних умовах. Основні з них: цифровізація і технології: збільшення використання технологій в бізнесі призвело до появи нових термінів, пов'язаних з IT і цифровими платформами («cloud computing», «blockchain», «big data», «remote work»); глобалізація: розширення міжнародної торгівлі та взаємодії створює потребу в універсальних термінах, пов'язаних з різними культурами та ринками («globalization», «outsourcing», «offshoring», «multinational corporation», «free trade», «trade liberalization», «economic integration», «protectionism»); сталий розвиток та екологічні питання: («green economy», «corporate social responsibility»); гнучкість і адаптивність: «agile», «flexible work arrangements», «hybrid models»; міжкультурна комунікація: «cross-cultural communication», «intercultural competence», «business etiquette», «cultural barriers»: неформальний стиль спілкування: віртуальні зустрічі та менш офіційні формати спілкування впливають на використання неформальної лексики, скорочень та сленгу, що робить ділове спілкування більш доступним та особистим («gig economy», «side hustle», «bailout crowdfunding», «unicorn», «blockchain», «emotional spending», «retail therapy»); тренди в управлінні та лідерстві: «servant leadership», «collaborative culture».
У ході аналізу було здійснено дослідження щодо лінгвостилістичних особливостей сучасного англомовного ділового дискурсу.
Статті текстів ділової журналістики орієнтовані на зміст, а не на форму і звернення, виявляють цілий ряд граматичних та синтаксичних особливостей. Статті журналів складаються переважно з довгих речень з кількома частинами, розділеними комами або сполучниками, що надає тексту глибини та формальності. Це зберігає високий рівень формальності тексту, що дозволяє детально аналізувати економічні аспекти та їх вплив на суспільство.
У третьому розділі були досліджені сучасні підходи щодо вивчення ділової лексики як засобів збагачення мовленнєвої компетентності учня профільної школи було зроблено спостереження за діяльністю вчителя в процесі впровадження нового лексичного матеріалу з теми «Choose the career» у 10 класах та розроблен комплекс вправ з теми «Choose the career» у 10-му класі.
Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Список використаної літератури охоплює 45 джерел довідкової та теоретичної літератури. Загальний обсяг роботи 96 сторінок.
Суть розробки, основні результати:
Annotation
The topic of the research is «Linguistic features of modern English business discourse»
The relevance of this research is due to the fact that in the conditions of the modern world there are not enough works that are devoted to the study and research of the classification, peculiarities and features of the functioning of language units that are included in the lexical-semantic field «Crime» in English detective fiction.
The relevance of the study is due to linguists’ increased interest in business journalism, and a need of comprehensive analysis of the language used in business communication. Business and economic activity is a major part of modern global society, and its influence on communication is growing, making research on English business discourse a key topic in modern linguistics.
The purpose of the proposed work is to investigate and analyze the linguistic stylistic features of modern English-language business discourse.
The analysis of modern linguistic literature gives the right to assert that business discourse is a complex, multifaceted entity that is considered in modern linguistics from different positions. Business discourse considers the process of creative direction of rules and norms, which is dictated and known through a complex and multidimensional «professional» picture of the world, actualized through the basic concepts of business culture, professionally oriented ideas and concepts, norms that determine business communication.
Modern trends in the development of the vocabulary of English-language business communication reflect changes in economic, technological and social conditions. The main ones are: digitalization and technology: the increased use of technology in business has led to the appearance of new terms related to IT and digital platforms («cloud computing», «blockchain», «big data», «remote work»); globalization: the expansion of international trade and interaction creates a need for universal terms related to different cultures and markets («globalization», «outsourcing», «offshoring», «multinational corporation», «free trade», «trade liberalization», «economic integration», «protectionism»); sustainable development and environmental issues: («green economy», «corporate social responsibility»); flexibility and adaptability («agile», «flexible work arrangements», «hybrid models»); intercultural communication («cross-cultural communication», «intercultural competence», «business etiquette», «cultural barriers»); informal communication style: virtual meetings and less formal communication formats influence the use of informal vocabulary, abbreviations and slang, which makes business communication more accessible and personal («gig economy», «side hustle», «bailout crowdfunding», «unicorn», «blockchain», «emotional spending», «retail therapy»); trends in management and leadership: «servant leadership», «collaborative culture».
In the course of the analysis, a study was carried out regarding the linguistic-stylistic features of modern English-language business discourse.
Articles of business journalism texts are focused on the content, not on the form and appeal, reveal a number of grammatical and syntactic features. Journal articles are mostly long sentences with several parts separated by commas or conjunctions, which gives the text depth and formality. This preserves a high level of formality of the text, which allows for a detailed analysis of economic aspects and their impact on society.
In the third chapter, modern approaches to the study of business vocabulary as a means of enriching the speech competence of a student of a specialized school were investigated, the teacher's activities were observed in the process of introducing new lexical material on the topic «Choose the career» in 10 classes, and a set of exercises on the topic «Choose the career» in the 10th grade.
The qualification work consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of used literature. The list of used literature covers 45 sources of reference and theoretical literature. The total volume of work is 96 pages.