Короткий опис (реферат):
АНОТАЦІЯ
Темою нашого дослідження є педагогічні засоби соціальної адаптації молодших школярів з родин вимушених переселенців. Об'єктом дослідження є соціальна адаптація молодших школярів з родин вимушених переселенців. Предметом дослідження є педагогічні засоби соціальної адаптації молодших школярів з родин вимушених переселенців.
Проведений аналіз наукової літератури свідчить про те, що соціальна адаптація є не лише активним процесом взаємодії особистості з соціальним середовищем, але й ключовим фактором для успішного особистісного розвитку та соціалізації. Молодші школярі, внаслідок активного формування нових відносин і впливу на психічні процеси, потребують особливої уваги та підтримки в умовах навчання та виховання. Важливість інтеграції педагогічних стратегій для соціальної адаптації цієї категорії учнів підкреслюється отриманими результатами. Умови воєнного часу стають випробуванням для молодших школярів, підкреслюючи ключову роль батьків та педагогів у створенні захищеної атмосфери для дітей. Аналіз літератури виявляє ускладнення процесів соціалізації дітей під час воєнних конфліктів, яке вимагає особливої уваги та спеціальних підходів.
Детальний огляд психічних проявів дітей у віковому діапазоні від 6 до 11 років підкреслює важливість уважності дорослих до емоційних та фізичних реакцій, що є ключовим для ефективної підтримки дітей під час важких умов. Аналіз сценаріїв кризових ситуацій визначає конкретні алгоритми дій для вчителів, підкреслюючи важливість різноманітних факторів, що впливають на соціальну адаптацію дітей в умовах воєнних конфліктів.
У контексті реального воєнного часу, проведено емпіричне дослідження вказаного центру для дітей-переселенців, що надало унікальні дані. Для аналізу соціальної адаптації та стабілізації психо-соціального стану дітей, було використано ряд методик, зокрема "Людина під дощем", "Моя мрія", "Театр звірят", "Я тут, я поруч", "Відшукай скарби", "Годинник", "Будинок із коробок для сірників", "Театр", "Малюнок Долоньки", "Халабуда".
Імплементація розробленої моделі включала вхідне та вихідне анкетування, застосовуючи тест соціальних емоцій М. Люшера та методику В. Манової-Томової для визначення психічного стану дітей. Зазначені методи дозволили виявити особливості соціальної адаптації та стабілізації психо-соціального стану молодших школярів, що пережили воєнні травми.
У результаті дослідження соціальної адаптації молодших школярів з родин вимушених переселенців, була розроблена та протестована модель в центрі для біженців з України у Болгарії, яким управляє Фонд «Для наших дітей». Загальна кількість дітей, які стали постійними відвідувачами центру, становить 72, з них 33 - молодші школярі. Теоретичний аналіз наукової літератури підкреслює, що найбільш ефективні засоби соціальної адаптації дітей пов'язані з ігровими методиками.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
The topic of this study is the pedagogical tools for the social adaptation of younger schoolchildren from families of internally displaced persons. The object of the study is the social adaptation of younger schoolchildren from families of internally displaced persons. The subject of the study is the pedagogical tools for the social adaptation of younger schoolchildren from families of internally displaced persons.
The analysis of scientific literature indicates that social adaptation is not only an active process of interaction between the individual and the social environment but also a key factor for successful personal development and socialization. Younger schoolchildren, due to the active formation of new relationships and the impact on mental processes, require special attention and support in learning and upbringing conditions. The importance of integrating pedagogical strategies for the social adaptation of this category of students is emphasized by the obtained results. The wartime conditions present a challenge for younger schoolchildren, highlighting the crucial role of parents and teachers in creating a safe atmosphere for children. The literature review reveals the complexities in the socialization process of children during armed conflicts, which requires special attention and approaches.
A detailed review of the mental manifestations of children aged 6 to 11 underscores the importance of adults' attentiveness to emotional and physical reactions, which is key to effectively supporting children in difficult conditions. The analysis of crisis scenarios identifies specific action algorithms for teachers, emphasizing the importance of various factors that affect children's social adaptation in wartime conditions.
In the context of the current wartime, an empirical study was conducted at a center for displaced children, which provided unique data. Several methods were used to analyze the social adaptation and stabilization of the psychosocial state of the children, including "The Person in the Rain," "My Dream," "Animal Theater," "I'm Here, I'm Nearby," "Find the Treasure," "The Clock," "House from Matchboxes," "Theater," "Hand Drawing," and "Fortress."
The implementation of the developed model included pre- and post-surveys using the M. Lüscher test of social emotions and V. Manova-Tomova’s methodology to determine the mental state of the children. These methods allowed the identification of features of social adaptation and stabilization of the psychosocial state of younger schoolchildren who have experienced war-related trauma.
As a result of the study on the social adaptation of younger schoolchildren from families of internally displaced persons, a model was developed and tested at a center for refugees from Ukraine in Bulgaria, managed by the "For Our Children" Foundation. The total number of children who became regular visitors to the center is 72, of whom 33 are younger schoolchildren. The theoretical analysis of scientific literature emphasizes that the most effective means of children's social adaptation are related to play-based methods.