Короткий опис (реферат):
Кваліфікаційна робота є ґрунтовним дослідженням розвитку фізкультурно-спортивного руху як актуальна проблема фізичного виховання серед учнів середнього шкільного віку.
Сьогодні фізичне виховання у школах стоїть перед викликами, пов’язаними зі зміною пріоритетів молоді. Розвиток фізкультурно-спортивного руху є ключовим механізмом, який дозволяє гармонійно поєднувати освітній процес із турботою про фізичний стан учнів. Він сприяє формуванню стійкого інтересу до занять спортом, зміцненню командної взаємодії та розумінню цінності здорового способу життя.
Це підкреслює важливість впровадження нових видів спорту, інтерактивних занять, організацію масових спортивних подій, орієнтованих на соціалізацію та розвиток особистості учнів. Також важливим є формування позитивного ставлення до фізичної активності через залучення сучасних технологій та інтеграцію культурно-освітніх аспектів.
Отже, розвиток фізкультурно-спортивного руху є актуальним завданням, яке має забезпечити не лише покращення фізичного стану учнів, але й їхнє соціальне та емоційне благополуччя.
Метою дослідження є вивчення впливу фізкультурно-спортивного руху на фізичний та психічний розвиток учнів середнього шкільного віку, а також розробка рекомендацій щодо удосконалення системи фізичного виховання у школах.
Об'єктом дослідження є фізкультурно-спортивний рух у середньому шкільному віці.
Предметом дослідження є шляхи, методи та умови фізичного і психічного розвитку учнів середнього шкільного віку під впливом фізкультурно-спортивного руху.
Робота складається з трьох розділів.
У першому розділі обґрунтовані особливості впливу рухової активності на фізичне здоров’я учнів середнього шкільного віку; описана роль державних та громадських спортивних організацій у залученні учнів до занять спортом; визначений процес формування інтересу учнів до фізичної активності через організацію спортивних змагань, турнірів та заходів.
У другому розділі описані методи та етапи діагностики фізичного виховання учнів середнього шкільного віку; впроваджена експериментальна програма впливу фізкультурно-спортивного руху на фізичне виховання учнів середнього шкільного віку; проведена діагностика впливу фізкультурно-спортивного руху як основний чинник фізичного виховання учнів середнього шкільного віку.
Третій розділ присвячено методичним засадам кваліфікаційного дослідження: описані шляхи урізноманітнення фізкультурно-спортивного руху; охарактеризовані методичні рекомендації впровадження фізкультурно-спортивного руху у фізичне виховання учнів середнього шкільного віку ЗЗСО.
Розширення асортименту фізичних активностей, включення нових видів спорту та організація різноманітних спортивних заходів сприяють збереженню інтересу учнів до фізичної активності та покращенню їхньої фізичної підготовленості. Варіативність у виборі занять дозволяє враховувати індивідуальні інтереси та можливості кожного учня, що допомагає забезпечити більш гнучкий і персоналізований підхід до фізичного виховання.
Суть розробки, основні результати:
The qualification work is a thorough study of the development of physical culture and sports movement as an urgent problem of physical education among secondary school students.
Today, physical education in schools faces challenges related to changing the priorities of young people. The development of physical culture and sports movement is a key mechanism that allows you to harmoniously combine the educational process with taking care of the physical condition of students. It contributes to the formation of a stable interest in sports, strengthening team interaction and understanding the value of a healthy lifestyle.
This emphasizes the importance of introducing new sports, interactive classes, and organizing mass sports events aimed at socializing and developing students ' personalities. It is also important to form a positive attitude to physical activity through the involvement of modern technologies and the integration of cultural and educational aspects.
So, the development of the physical culture and sports movement is an urgent task that should ensure not only the improvement of the physical condition of students, but also their social and emotional well-being.
The aim of the study is to study the impact of physical culture and sports movement on the physical and mental development of secondary school students, as well as to develop recommendations for improving the system of physical education in schools.
The object of research is physical culture and sports movement in middle school age.
The subject of the research is the ways, methods and conditions of physical and mental development of Secondary School students under the influence of Physical Culture and sports movement.
The work consists of three sections.
The first chapter substantiates the peculiarities of the influence of motor activity on the physical health of secondary school students; describes the role of state and public sports organizations in attracting students to sports; defines the process of forming students ' interest in physical activity through the organization of sports competitions, tournaments and events.
The second chapter describes the methods and stages of diagnostics of physical education of students of secondary school age; an experimental program of influence of physical culture and sports movement on physical education of students of secondary school age is introduced; diagnostics of influence of physical culture and sports movement as the main factor of physical education of students of secondary school age is carried out.
The third section is devoted to the methodological foundations of the qualification research: the ways of diversity of physical culture and sports movement are described; methodological recommendations for the introduction of physical culture and sports movement in the physical education of secondary school students are characterized.
Expanding the range of physical activities, including new sports and organizing various sports events contribute to maintaining students ' interest in physical activity and improving their physical fitness. Variability in the choice of classes allows you to take into account the individual interests and capabilities of each student, which helps to ensure a more flexible and personalized approach to physical education.