Короткий опис (реферат):
Анотація до кваліфікаційної роботи
Щербини Ірини
Розвиток моральних якостей молодшого школяра у позаурочній
діяльності: технологічні та методичні аспекти
Кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістра за
спеціальністю 013 Початкова освіта. Освітня програма: «Початкова освіта.
Позашкільна освіта». Ізмаїльський державний гуманітарний університет.
м. Ізмаїл, 2024.
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню сучасних технологій
морального виховання дітей молодшого шкільного віку в умовах позаурочної
діяльності. Позаурочна діяльність виступає унікальним інструментом
морального виховання, який дозволяє створити сприятливе середовище для
формування ключових моральних якостей дітей поза межами традиційного
освітнього процесу.
Метою кваліфікаційної роботи є аналіз ефективності позаурочної
діяльності у сприянні всебічному розвитку учнів і розробка рекомендацій
щодо вдосконалення позаурочних програм морального спрямування
здобувачів початкової освіти.
Розроблена чотирьохетапна методика дозволила комплексно підійти до
вивчення впливу позаурочної діяльності на моральний розвиток молодших
школярів. Діагностико-аналітичний етап передбачав ретельне вивчення рівня
моральних якостей дітей. На організаційно-підготовчому етапі відбулася
важлива робота з адаптації виховних стратегій під індивідуальні особливості
кожного учня. Завданням процесуально-діяльнісного етапу було
цілеспрямоване формування домінантних моральних якостей дітей: чесності,
відповідальності та дисциплінованості. Заключний експертно-оцінний етап
дозволив провести глибокий аналіз отриманих результатів, простежити
динаміку змін та скоригувати подальші виховні стратегії.
5
Дослідно-експериментальна робота проводилась на базі Олексіївського
ліцею Маразліївської сільської ради Білгород-Дністровського району
Одеської області у 2 та 3 класах, у кожному з яких навчається по 20 осіб.
Результати проведеного дослідження засвідчили позитивну динаміку
морального розвитку учнів, яка виявилася не лише в кількісних показниках,
але й у якісних змінах особистісних характеристик дітей. Це підтверджує
вихідну гіпотезу про потужний потенціал позаурочної діяльності у процесі
морального виховання дітей молодшого шкільного віку.
Суть розробки, основні результати:
ANNOTATION
to the qualification work by Iryna Shcherbynа
on the topic
Development of moral qualities of a junior schoolchild in extracurricular
activities: technological and methodological aspects
Qualification work for obtaining the Master’s degree in the specialty
013 Primary Education. Educational program: “Primary Education. Extracurricular
Education”. Izmail State University for Humanities. Izmail, 2024.
The qualification work is devoted to the study of modern technologies of
moral education of children of primary school age in the conditions of
extracurricular activities. Extracurricular activities are a unique tool of moral
education, which allows you to create a favorable environment for the formation of
key moral qualities of children outside the traditional educational process.
The purpose of the qualification work is to analyze the effectiveness of
extracurricular activities in promoting the comprehensive development of students
6
and to develop recommendations for improving extracurricular programs for the
moral direction of primary education applicants.
The developed four-stage methodology made it possible to comprehensively
approach the study of the impact of extracurricular activities on the moral
development of younger students. The diagnostic and analytical stage involved a
thorough study of the level of moral qualities of children. At the organizational and
preparatory stage, important work was carried out to adapt educational strategies to
the individual characteristics of each student. The task of the procedural and
activity stage was the purposeful formation of the dominant moral qualities of
children: honesty, responsibility and discipline. The final expert evaluation stage
made it possible to conduct a deep analysis of the results obtained, trace the
dynamics of changes and adjust further educational strategies.
The experimental work was carried out on the basis of the Alekseevsky
Lyceum of the Marazliiv Village Council of the Bilhorod-Dnistrovsky District of
the Odessa Region in the 2nd and 3rd grades, each of which has 20 children of
primary school age.
The results of the study testified to the positive dynamics of moral
development of students, which was manifested not only in quantitative indicators,
but also in qualitative changes in the personal characteristics of children. This
confirms the initial hypothesis about the powerful potential of extracurricular
activities in the process of moral education of children of primary school age.