Короткий опис (реферат):
Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню методів, засобів та умов
ефективного виховання національно-патріотичних цінностей у дітей
молодшого шкільного віку.
Актуальність цього дослідження зумовлена необхідністю постійного
оновлення форм і методів виховної роботи з молодшими школярами,
орієнтованими на формування патріотичних почуттів.
Метою даної кваліфікаційної роботи є дослідження процесу
формування національно-патріотичної свідомості молодших школярів у
контексті сучасного освітнього середовища Нової української школи.
Завдання:
1. Проаналізувати теоретичні аспекти національно-патріотичного
виховання в початковій освіті.
2. Розглянути психолого-педагогічні особливості патріотичного
виховання молодших школярів та його складових.
3. Визначити роль освітнього середовища Нової української школи у
формуванні патріотичних цінностей.
4. Дослідити методи та форми роботи з учнями 4-Б класу Саф’янського
ЗЗСО щодо виховання патріотизму.
5. Вивчити передовий досвід педагогів у реалізації програм
патріотичного виховання молодших школярів.
4
6. Провести діагностику рівня національно-патріотичної свідомості
учнів 4 класу Саф’янського ЗЗСО в освітньому середовищі Нової української
школи, оцінити рівень сформованості національно-патріотичної свідомості
молодших школярів.
7. Розробити комплекс конструктивних педагогічних технологій та
форм національно-патріотичного виховання у виховній роботі початкової
школи, оцінити його ефективність.
Об’єктом дослідження є процес формування основ національнопатріотичної свідомості молодших школярів.
Предметом дослідження є методи та форми виховної роботи,
спрямовані на розвиток патріотичних почуттів у молодших школярів в умовах
Нової української школи.
Робота складається з трьох розділів.
В першому розділі роботі розглядаються теоретичні основи
національно-патріотичного виховання, враховуючи історико-педагогічний
контекст і сучасні державні вимоги в умовах реалізації реформи Нової
української школи (НУШ). Особлива увага приділена психолого-педагогічним
особливостям молодших школярів, що впливають на сприйняття патріотичних
ідей, формування їхньої національної ідентичності та ціннісних орієнтирів.
В другому розділі роботи проведено діагностику рівня національнопатріотичної свідомості учнів початкових класів в освітньому середовищі
нової української школи, визначено передовий педагогічний досвід успішного
патріотичного виховання сучасних молодших школярів.
В третьому розділі кваліфікаційної роботи розглядаються конструктивні
педагогічні технології та форми національно-патріотичного виховання у
виховній роботі початкової школи Саф’янського закладу загальної середньої
освіти. Робота також містить практичні рекомендації для педагогів, що
спрямовані на вдосконалення навчально-виховного процесу у контексті
формування національно-патріотичних цінностей.
5
Висновки дослідження підтверджують, що створення сприятливого
освітнього середовища, яке стимулює інтерес до історії, культури та традицій
України, є ключовим чинником у вихованні молодого покоління патріотів.
Суть розробки, основні результати:
The qualification work is dedicated to the study of methods, tools, and
conditions for effectively fostering national-patriotic values in primary school
children.
The relevance of this research stems from the constant need to update the
forms and methods of educational work with younger schoolchildren, focusing on
the development of patriotic feelings.
The goal of this qualification work is to explore the process of forming
national-patriotic consciousness in primary school children within the context of the
educational environment of the New Ukrainian School.
Tasks of the research:
1. To analyze the theoretical aspects of national-patriotic education in
primary education.
2. To examine the psychological and pedagogical features of patriotic
education for younger schoolchildren and its components.
6
3. To determine the role of the educational environment of the New
Ukrainian School in fostering patriotic values.
4. To study the methods and forms of work with the 4-B grade students of
Safyany Secondary School regarding patriotic upbringing.
5. To explore the advanced experience of teachers in implementing
programs for patriotic education of primary schoolchildren.
6. To conduct a diagnosis of the level of national-patriotic education
among 4th-grade students of Safyany Secondary School within the educational
environment of the New Ukrainian School, evaluating the level of national-patriotic
consciousness.
7. To develop a set of constructive pedagogical technologies and forms of
national-patriotic education for primary school educational activities and evaluate
its effectiveness.
The object of the research is the foundations of the process of forming
national-patriotic consciousness among junior schoolchildren.
The subject of the research includes the methods and forms of educational
work aimed at fostering patriotic feelings among primary school students in the
conditions of the New Ukrainian School.
The work consists of three chapters.
The first chapter explores the theoretical foundations of national-patriotic
education, taking into account the historical-pedagogical context and current state
requirements in the implementation of the New Ukrainian School reform. Particular
attention is given to the psychological and pedagogical characteristics of younger
schoolchildren that influence their perception of patriotic ideas, the formation of
national identity, and value orientations.
The second chapter presents the diagnosis of national-patriotic education of
primary school students in the educational environment of the New Ukrainian
School and identifies advanced pedagogical practices in successful patriotic
education for modern younger schoolchildren.
7
The third chapter of the qualification work examines constructive pedagogical
technologies and forms of national-patriotic education in the educational activities
of Safyany Secondary School. The work also provides practical recommendations
for teachers aimed at improving the educational process in the context of fostering
national-patriotic values.
The conclusions of the study confirm that creating a favorable educational
environment that stimulates interest in the history, culture, and traditions of Ukraine
is a key factor in fostering a generation of young patriots.