Короткий опис (реферат):
Анотація
У кваліфікаційній роботі, яка має назву «Формування соціальних навичок молодших школярів в освітньому процесі Нової української школи» обґрунтовується питання щодо вихованні особистості з такими якостями, як ініціативність, комунікативність, здатність до співпраці, критичне мислення й емоційний інтелект. Ці навички набуваються в процесі вивчення різних дисциплін і формуються на кожному етапі навчання завдяки практичній діяльності учнів. У розвитку соціальних навичок у молодших школярів важливу роль відіграє соціалізація як процес, що сприяє адаптації дитини до суспільного життя та інтеграції її в соціальні групи. Розглянута тема дослідження відрізняється своєю актуальністю, новизною, пов’язані з розвитком мотивації учіння та її вплив на процес навчання молодших школярів в НУШ.
Кваліфікаційна робота містить у собі три розділи.
У першому розділі було розглянуто теоретичні засади розвитку соціальних навичок молодших школярів в освітньому процесі Нової української школи (НУШ). Реформа «Нова українська школа» (НУШ) спрямована на створення комфортного й безпечного навчального середовища, яке стимулює розвиток життєвих навичок, серед яких важливу роль відіграють соціальні компетентності. Одним із ключових завдань НУШ є не лише надання академічних знань, але й розвиток компетенцій, корисних для соціалізації й подальшого життя дитини, що сприяє її успішній адаптації у суспільстві.
У другому розділі дослідження було розглянуто ключові особливості Нової української школи (НУШ), що сприяють формуванню соціальних навичок у молодших школярів. Концепція НУШ базується на демократичних цінностях, інноваційному підході до навчання, інтеграції учнів із різними освітніми потребами та акцентуванні на формуванні життєво важливих компетентностей, які допомагають дітям адаптуватися до сучасного суспільства. Принципи НУШ передбачають орієнтацію на особистісний розвиток учнів, що сприяє усвідомленню та практичному засвоєнню ними соціальних норм і цінностей. Зокрема, впровадження інтерактивних методів навчання, групової роботи та проектного підходу сприяє розвитку таких соціальних навичок, як комунікація, відповідальність, емпатія та вміння працювати в команді. Аналіз концепції НУШ показав, що використання педагогічних стратегій для формування соціальних навичок не лише підвищує якість навчання, а й сприяє всебічному розвитку дитини.
У третьому розділі проведене дослідження дозволило глибше зрозуміти особливості формування соціальних навичок у молодших школярів та їх значення у розвитку особистості дитини. Було встановлено, що соціальні навички є комплексом емоційних, пізнавальних та поведінкових умінь, які забезпечують дітям можливість ефективно взаємодіяти у соціумі, адаптуватися до різних ситуацій і вирішувати конфлікти. Діагностичний етап дослідження виявив важливість оцінювання рівня соціальних навичок за певними критеріями, такими як емоційна обізнаність, здатність до комунікації, співпраця і конструктивне вирішення конфліктів.
Отримані результати дослідження мають як теоретичне, так і практичне значення та можуть бути використані здобувачам вищої освіти, педагогами початкових класів.
Суть розробки, основні результати:
Annotation
The qualification work, entitled “Formation of social skills of junior schoolchildren in the educational process of the New Ukrainian School”, substantiates the issue of educating a person with such qualities as initiative, communication, ability to cooperate, critical thinking and emotional intelligence. These skills are acquired in the process of studying various disciplines and are formed at each stage of learning thanks to the practical activities of students. In the development of social skills in junior schoolchildren, an important role is played by socialization as a process that contributes to the child’s adaptation to social life and its integration into social groups. The research topic under consideration is distinguished by its relevance, novelty, related to the development of learning motivation and its impact on the learning process of junior schoolchildren in the NUS.
The qualification work consists of three sections. The first section examined the theoretical foundations of the development of social skills of younger schoolchildren in the educational process of the New Ukrainian School (NUS). The reform of the "New Ukrainian School" (NUS) is aimed at creating a comfortable and safe learning environment that stimulates the development of life skills, among which social competencies play an important role. One of the key tasks of the NUS is not only to provide academic knowledge, but also to develop competencies useful for the socialization and further life of the child, which contributes to his successful adaptation in society.
The second section of the study examined the key features of the New Ukrainian School (NUS) that contribute to the formation of social skills in younger schoolchildren. The NUS concept is based on democratic values, an innovative approach to learning, the integration of students with different educational needs, and an emphasis on the formation of vital competencies that help children adapt to modern society. The principles of the NUS include an orientation towards the personal development of students, which contributes to their awareness and practical assimilation of social norms and values. In particular, the introduction of interactive teaching methods, group work, and a project approach contributes to the development of such social skills as communication, responsibility, empathy, and the ability to work in a team. An analysis of the NUS concept showed that the use of pedagogical strategies for the formation of social skills not only improves the quality of learning, but also contributes to the comprehensive development of the child.
In the third section, the study allowed for a deeper understanding of the features of the formation of social skills in younger schoolchildren and their importance in the development of the child's personality. It was found that social skills are a complex of emotional, cognitive and behavioral abilities that provide children with the opportunity to interact effectively in society, adapt to different situations and resolve conflicts. The diagnostic stage of the study revealed the importance of assessing the level of social skills according to certain criteria, such as emotional awareness, communication skills, cooperation and constructive conflict resolution.
The results of the study have both theoretical and practical significance and can be used by higher education students and primary school teachers.