Короткий опис (реферат):
Анотація
Мунтяну Д.В. «Педагогічні засади управління руховою
активністю молодших школярів, як маркер навчання в НУШ»
Актуальність обраної проблеми підтверджується зацікавленістю
громадськості та державних органів до рухової активності та її організації в
початковій школі як в навчальному процесі, так і позашколою.
Формування здорового способу життя є одним із ключових завдань
сучасної системи освіти України. У контексті Нової української школи
(НУШ) показником ефективності навчання стає управління руховою
активністю учнів. Дослідження показують, що рухова активність позитивно
впливає на увагу, пам'ять та емоційний стан дитини, а також здатність до
навчання. Управління руховою діяльністю стає необхідним елементом
освітнього процесу, оскільки воно забезпечує можливий розвиток фізичних,
когнітивних та емоційних можливостей учнів.
Питання організації рухової активності не є новою, про цю тему
писали ще мислителі минулого як Авіцена, Платон, Хуа Го та інші.
За новими дослідженнями важливість організації рухової активності
для молодших здобувачів освіти стала ще актуальнішою, оскільки РА
направленна на збереження, зміцнення здоров’я, розвитку функції та
здібностей учнів, та вихованню фізичних та морально-вольових якостей.
Сама проблема рухової активності зросла через, по-перше, постійний
сидячій спосіб життя, по-друге, полегшення життя через різні технології.
По-третє, постійні повітряні тривоги які спричиняють багато проблем. Почетверте соціальна та політична ситуація в країні учні, дорослі змушенні
більше часу проводити в укритті де є обмеження у просторі.
Дослідники Безверхня Г.І., Котун В.М., Єрмаков О.Б. їхні
дослідження підкреслюють важливе інтегрування активності з дитинства.
Своєю чергою НУШ забезпечує активність в напрямку гуманізму та
індивідуального навчального процесу, який направлен на розвиток учнів.
8
Рухова активність – це набір рухів, який потребує енергії та
здійснюється в продовж життя. Рухи охоплюють різні види діяльності які
направлення на розвиток фізичного, соціального, психологічного ат
когнітивних функцій. Рухова активність залежить від особливостей
організму, мотивації, доступності спортивного інвентарю, вільного часу,
економічних, соціальних та культурних умов.
Сама проблема управління РА в навчальному процесі розглядається з
різних кутів. Л.В. Вдовченко описує що управління РА має цілі, завдання,
засоби, методи та результати. Своєю чергою О.Г. Зайцев виділів декілька
компонентів управління активністю, до них належить мотивація, цілі, зміст,
процес, результат та оцінка. Їх спостереження та дослідження показують що
постійна рухова активність має позитивний вплив на результати учнів,
тобто покращення фізичних якостей, розвивається соціальні навички,
впевненість, концентрації, увага та інші когнітивні функції. Вчителі
прищеплюють цінності здорового образу життя, командної роботи та
дисципліни та стає фундаментом для подальшого життя.
В програмі НУШ РА є не тільки інструментом а і маркером для
навчання який впливає на їх життя. У дослідженні впливу рухової
активності в навчальному процесі так і позашколою були використані такі
методи як спостереження, анкетування вчителі, батьків, використання
різних методів впровадження рухової активності в навчальний процес, та
аналіз програми, та сформовані такі рекомендації для організації активності
батькам.
Суть розробки, основні результати:
Abstracts.
Munteanu D.V. “Pedagogical principles of motor activity management of
junior schoolchildren as a marker of learning in the NUS”
The relevance of the chosen problem is confirmed by the interest of the
public and government agencies in physical activity and its organization in
primary school, both in the educational process and after school.
The formation of a healthy lifestyle is one of the key tasks of the modern
Ukrainian education system. In the context of the New Ukrainian School (NUS),
the management of students' physical activity becomes an indicator of learning
effectiveness. Research shows that physical activity has a positive effect on a
child's attention, memory, emotional state, and learning ability. Motor activity
management is becoming a necessary element of the educational process, as it
ensures the possible development of students' physical, cognitive and emotional
capabilities.
The issue of organizing motor activity is not new; this topic was written
about by such ancient thinkers as Avicenna, Plato, Hua Guo and others.
According to new research, the importance of organizing physical activity
for younger students has become even more relevant, as PA is aimed at
preserving and strengthening health, developing students' functions and abilities,
and educating physical and moral and volitional qualities. The problem of
physical activity itself has increased due to, firstly, a constant sedentary lifestyle,
and secondly, the ease of living through various technologies. Thirdly, constant
air raids that cause many problems. Fourthly, the social and political situation in
the country, students and adults are forced to spend more time in shelters where
there are space limitations.
Researchers Bezverhnya H.I., Kotun V.M., Yermakov O.B. emphasize the
importance of integrating activities from childhood. In its turn, the NUS provides
activity in the direction of humanism and individualized learning process, which
is aimed at the development of students.
10
Physical activity is a set of movements that requires energy and is carried
out throughout life. Movements include various types of activities aimed at the
development of physical, social, psychological and cognitive functions. Physical
activity depends on the characteristics of the body, motivation, availability of
sports equipment, free time, economic, social and cultural conditions.
The very problem of managing PA in the educational process is considered
from different angles. L.V. Vdovchenko describes that the management of PA has
goals, tasks, means, methods and results. In turn, O.G. Zaitsev has identified
several components of activity management, including motivation, goals, content,
process, result and evaluation. Their observations and research show that regular
physical activity has a positive impact on students' outcomes, i.e., improved
physical qualities, social skills, confidence, concentration, attention, and other
cognitive functions. Teachers instill the values of healthy lifestyles, teamwork
and discipline, and it becomes the foundation for later life.
In the NUS program, PA is not only a tool, but also a marker for learning
that affects their lives. In the study of the impact of physical activity in the
educational process and out of school, such methods as observation,
questionnaires of teachers, parents, the use of various methods of introducing
physical activity into the educational process, and program analysis were used,
and the following recommendations for organizing activity for parents were
formed.